۰۵ آذر ۱۴۰۲ | 19:25
کد خبر : 147657

مهندس کهزادی خبر داد:

سال آینده شمش فولاد شادگان به بازار عرضه می‌شود

مدیرعامل شرکت فولاد شادگان گفت: همه همکاران در تلاش هستند تا پایان سال راه‌اندازی فولادشادگان را شروع کنیم و در سال آینده شمش فولاد شادگان به بازار عرضه شود.

به گزارش برداشت روز، مهندس کهزادی مدیرعامل شرکت فولاد شادگان در بیستمین نمایشگاه بین المللی متالوژی ایران متافو در غرفه فولاد خوزستان در جمع خبرنگاران گفت: ما در واحد فولادسازی با انجام فرست آرک کار شروع کردیم و زحمات زیادی کشیده شده تا به این مرحله برسیم در ۷ الی ۸ ماه گذشته حجم کار بسیار زیادی صورت گرفته است که حتی برای متخصصین امر باورپذیر نبوده و همه این‌ها دست به دست هم داد تا برای اولین مرحله راه‌اندازی آماده شویم. و برای این کار همه همکاران در تلاش هستند که تا پایان سال راه‌اندازی فولاد شادگان را شروع کنیم و در سال آینده شمش فولاد شادگان به بازار عرضه شود.

کهزادی ادامه داد: ما در فولاد شادگان طرح‌های زیادی را برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در افق ۱۴۰۵ به بهره‌برداری برسانیم حدود ۴۰۰ میلیون یورو طرح وجود دارد که در این برنامه خواهیم داشت البته این بجز بحث نیروگاهی است و به همین خاطر کارگروهی برای جذب سرمایه ایجاد کردیم که از روش‌های مختلف، از فروش اوراق تا ورود به بازار سرمایه و مشارکت‌های تجاری و جذب فاینانس خارجی و غیره این موضوع را پیگیری کنیم. همچنین بحث ورود به بازار سرمایه نیز جزو منابعی است که بر آن فکر می‌کنیم.

در شرکت فولاد شادگان فاز اول پروژه فولادسازی به ظرفیت ۸۰۰ هزار تن بیلت است که برنامه بهره‌برداری تا پایان سال را خواهیم داشت و فاز توسعه ما ظرفیت یک میلیون و دویست هزار تن اسلپ عریض خواهد بود که اکنون بخشی از تجهیزات سالن ذوب را خریداری کرده‌ایم. خط ریخته‌گری و سایر تجهیزات جانبی را نیز در حال مناقصه هستیم.

وی ادامه داد: هم در بحث شمش و هم نورد در سراسر ایران واحدهای نوردی طویل و تخت وجود دارد از همین رو ما نگاه ویژه‌ای به موضوع صادرات داریم. چون در هلدینگ فولاد خوزستان بنابر این گذاشته شده به دلیل اینکه فولاد شادگان نزدیکی به آب‌های آزاد را دارد بخش صادراتی هلدینگ فولاد خوزستان را به عهده بگیرد و ما متمرکز بر موضوع صادرات خواهیم بود.

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌