۰۵ آذر ۱۴۰۲ | 13:37
کد خبر : 147546

در جلسه بررسی عملکرد شش ماهه اول سال جاری بانک صنعت و معدن مطرح شد؛

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی: بانک صنعت و معدن یک بانک ارزش آفرین و با سابقه در حوزه تامین مالی بخش تولید و اشتغال کشور است

دکتر محمد جواد شریف زاده در جلسه بررسی عملکرد شش ماهه اول سال جاری بانک صنعت و معدن، این بانک را یک بانک توانمند، ارزش آفرین و با سابقه در حوزه تامین مالی واحدهای تولیدی و معدنی کشور دانست که نقش مؤثری در ایجاد اشتغال پایدار در نقاط مختلف کشور به خصوص مناطق کمتر برخوردار دارد.

به گزارش برداشت روز،  به نقل از روابط‌ عمومی بانک صنعت و معدن، دکتر محمد جواد شریف ‌زاده در جلسه هم‌اندیشی و ارزیابی عملکرد این بانک در شش‌ماه نخست سال جاری که با حضور مدیرکل و مشاوران وزارت امور اقتصادی و دارایی و دکتر علی خورسندیان مدیرعامل، حسین عسکری، امیرهوشنگ عصارزاده و بیژن اسدی اعضای هیأت‌مدیره و اعضای هیات‌عامل و جمعی از مدیران این بانک، روز شنبه چهارم آذرماه برگزار شد، ضمن تقدیر از دستاوردهای بانک صنعت و معدن، اظهار داشت: این بانک سابقه ای طولانی و درخشان در تامین مالی طرح های صنعتی دارد و بسیاری از واحدهای صنعتی بزرگ و صاحب نام کشور به اهتمام این بانک به بهره برداری رسیده اند.
وی با اشاره به شرایط اقتصاد کشور در بخش ارزی، بر ضرورت توسعه فعالیت های ارزی و شناسایی ساز و کارها و ظرفیت های جدید در این بخش تأکید کرد و افزود: بانک صنعت و معدن این مزیت را دارد که از طریق بانک آلمانی ایران و اروپا(eih) که سهام دار آن می باشد، بستر مناسبی را برای ارائه خدمات به فعالان اقتصادی فراهم آورد.
شریف زاده از لزوم تمرکز بر حوزه تحول دیجیتال و محصولات اعتباری سخن گفت و عنوان نمود: بانک صنعت و معدن با تمرکز بر محصولات و ابزارهای نوین اعتباری می تواند سودآوری بیشتری را رقم بزند؛ تأمین مالی زنجیره های تولید از جمله مواردی است که باید مورد توجه ویژه قرار گرفته و ابزارهای ریالی ـ اعتباری متناسب با نیازهای صنعتگران و کارآفرینان طراحی و ارائه شود.
وی افزود: تحول دیجیتال یک ضرورت غیر قابل انکار است که آینده صنعت بانکداری را رقم می زند و هر بانکی که بتواند پیشرفت قابل توجهی در این حوزه داشته باشد، پیروز میدان رقابت خواهد بود و می تواند سهم بیشتری از بازار مالی را در اختیار بگیرد.
معاون امور بانکی و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اهمیت افزایش درآمدهای کارمزدی تاکید کرد: لازم است گردش مالی شرکت های حوزه صنعت و معدن در این بانک متمرکز شود که با توجه به حجم بالای تراکنش ها و فعالیت های مشتریان حقوقی، می توان شاهد افزایش قابل توجه درآمدهای مشاع بانک بود.
وی فروش املاک و اموال مازاد و شرکت‌های تابعه بانک را متضمن بهبود کفایت سرمایه و قدرت تسهیلات دهی بانک برشمرد و عنوان نمود: مهمترین هدف مولدسازی استفاده بهینه از اموال و دارایی هاست که سبب افزایش بهره وری و رشد اقتصادی می شود و می توان از منابع آزاد شده حاصل از آن برای رشد و توسعه صنعتی کشور و اتمام پروژه های نیمه تمام بهره جست.
دکترشریف زاده خاطرنشان کرد: باید تصویر شفافی از آینده بانکداری ترسیم گردد و با توجه به برنامه های مدون، تحولی در حوزه کسب و کار بانک ها ایجاد شود و برای تجهیز منابع ارزان قیمت، راهکارهای عملی ارائه گردد.
وی از بانک صنعت و معدن خواست در برخورد با بدهکاران دارای بدهی غیر جاری، قاطعانه عمل کرده و از تمامی ابزارها برای وصول مطالبات ارزی و ریالی استفاده کند.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: خوشبختانه بانک صنعت و معدن از بدنه کارشناسی متخصص و توانمندی برخوردار است و با بهره گیری از دانش و توان نیروهای جوان و نخبه های دانشگاهی می توان ظرفیت های این بانک را برای پیشرفت و توسعه افزایش داد.
در ادامه این نشست، مدیرعامل بانک صنعت و معدن با تقدیر از حسن توجه و حمایت‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی از این بانک در راستای پیشبرد امور بیان داشت: دستاوردهای بانک در شش ماهه نخست امسال مرهون تلاش همه همکاران است و بدون شک در سایه همدلی و هم افزایی بیشتر در مسیر حرفه ای خود، شاهد نتایج درخشان تری خواهیم بود.
وی با بیان اینکه اجرای سیاست های دولت و بانک مرکزی مهم ترین دغدغه این بانک است، تصریح کرد: در شش ماهه نخست امسال وصول مطالبات، گشایش اعتبار اسنادی ریالی و پرداخت تسهیلات در این بانک افزایش یافته است و امیدواریم در ماه های باقی مانده نیز با سرعت و جدیت بیشتری این روند ادامه پیدا کند.
وی از افزایش ۱۰ هزار میلیارد تومانی سرمایه بانک صنعت و معدن سخن گفت و اشاره کرد: با حمایت های وزارت امور اقتصادی و دارایی و دیگر نهادهای ذیربط، سرمایه این بانک به ۱۶ هزار میلیارد تومان رسید.
دکتر خورسندیان با ارائه گزارشی از آمار دارایی و بدهی و میزان تسهیلات پرداختی این بانک اظهار داشت: ۷۵ درصد پرتفوی بانک صنعت و معدن ارزی است که از نرخ تسعیر ارز متأثر می گردد.
وی عنوان کرد: ایجاد شرکت تامین سرمایه بانک در دستور کار قرار دارد و این شرکت ابزاری در صورت تاسیس، جریان مالی مطلوبی برای بانک ایجاد می کند و درآمدهای مشاع را افزایش می دهد.
گفتنی است، در این جلسه دکتر سید علی حیدری معاون مالی و بین الملل این بانک نیز گزارش مبسوطی از میزان سرمایه، ترکیب بدهی، تسهیلات، سودآوری، ترکیب دارایی و سپرده ها، عملکرد بودجه و آمار طرح های به بهره برداری رسیده این بانک ارائه نمود و در خلال جلسه نیز در خصوص مشتریانی که بیشترین بدهی غیرجاری به بانک را دارند، چاره اندیشی شد و با همفکری تمامی حاضران، تصمیم مناسب در مورد آنان اتخاذ گردید.

 

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌