۰۱ آذر ۱۴۰۲ | 16:43
کد خبر : 147182

رئیس مرکز اطلاعات مالی وزارت اقتصاد:

عملکرد بانک سینا در حوزه مبارزه با پولشویی رضایت‌بخش است

رئیس مرکز اطلاعات مالی وزارت امور اقتصادی و دارایی در دیدار با مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره بانک سینا گفت: اقدامات بانک سینا در رابطه با مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم، رضایت‌بخش است.

به گزارش برداشت روز،  به نقل از روابط‌عمومی بانک سینا، هادی خانی، رئیس مرکز اطلاعات مالی در دیدار با مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره بانک سینا، ضمن ابراز رضایت از عملکرد این بانک در حوزه مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم، خواستار تقویت و بهبود بیش از پیش فعالیت بانک‌ها در این زمینه شد.

🟨 خانی ضمن اشاره به لزوم اجرای بیش از پیش قوانین مربوط به مبارزه با پولشویی توسط بانک‌ها، افزود: سنگ بنا و چارچوب‌های تعریف‌شده در حوزه مبارزه با پولشویی با رویکرد پیشگیرانه‌بودن، شکل گرفته است تا مفسدان اقتصادی نتوانند در بسترهای قانونی اقدامات پولشویی را انجام دهند.

🟦 وی، با تأکید بر ملّی بودن پروژه اجرای استانداردهای مبارزه با پولشویی، نظام بانکی را خط مقدّم این بخش دانست و عنوان کرد: ضرورت دارد در راستای اجرای ضوابط و قوانین مبارزه با پولشویی و سالم‌سازی زیرساخت‌های اقتصادی، تقسیم کار تیمی و سازمانی صورت بگیرد تا شاهد نتایج مطلوب حداکثری در این زمینه باشیم.

🟨 غلامرضا فتحعلی، مدیرعامل بانک سینا نیز در این دیدار گفت: بانک سینا بر اساس رعایت الزامات قانونی و احتیاطی، در زمره بانک‌های شفّاف کشور قرار دارد.
وی با تأکید بر اهمیت و ضرورت اجرای قوانین و مصوبات مبارزه با پولشویی، تصریح کرد: با آموزش‌های لازم و نظارت دقیق، میزان جرائم سازمان‌یافته و تخلفات مالی به حداقل خواهد رسید.

🟦 به گفته فتحعلی، بانک سینا آمادگی حمایت از برگزاری دوره‌های تخصصی و آموزشی در حوزه مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم در سطح ملی را دارد.

لباس کار صنعتی‌ | تجارتخانه آراد برندینگ