۲۸ آبان ۱۴۰۲ | 13:54
کد خبر : 146754

حضور پررنگ بانک صادرات در بازار سرمایه زمینه‌ساز رشد و توسعه اقتصادی

پریناز پوره / امروزه توسعه بازارهای مالی نقش به سزایی در فرایند رشد اقتصادی و تأمین مالی دارد به طوری که عملکرد صحیح آن‌ها می‌تواند آثار قابل‌توجهی را بر سرمایه‌گذاری موردنیاز بخش¬های مختلف اقتصادی وارد کند؛ از این رو اهمیت فعالیت در بازار پول و بازار سرمایه و آثار آن بر اقتصاد برکسی پوشیده نیست؛ بانک مرکزی نیز در دولت سیزدهم رویکرد حمایتی از بازار سرمایه داشته و در این مسیر اقدامات قابل‌توجهی انجام داده است.

به گزارش برداشت روز،  امروزه توسعه بازارهای مالی نقش به سزایی در فرایند رشد اقتصادی و تأمین مالی دارد به طوری که عملکرد صحیح آن‌ها می‌تواند آثار قابل‌توجهی را بر سرمایه‌گذاری موردنیاز بخش¬های مختلف اقتصادی وارد کند؛ از این رو اهمیت فعالیت در بازار پول و بازار سرمایه و آثار آن بر اقتصاد برکسی پوشیده نیست؛ بانک مرکزی نیز در دولت سیزدهم رویکرد حمایتی از بازار سرمایه داشته و در این مسیر اقدامات قابل‌توجهی انجام داده است.
نظام بانکی در نقش مکمل بازار سرمایه، نیازهای مالی را تأمین می‌کند که تکمیل‌کننده فعالیت‌های بازار سرمایه در این زمینه است. این نظام در نقش رقیب بازار سرمایه باعث رونق فعالیت‌های بازار سرمایه می‌شود و در مجموع رشد و توسعه اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.
بانک‌های موجود می‌توانند با استفاده از ابزارهایی نظیر پذیره‌نویسی و سرمایه‌گذاری مستقیم در بازار سرمایه، صندوق‌های سرمایه¬گذاری مشترک، پنجره خدمات بازار سرمایه و واگذاری اعتبارات به شرکت‌های فعال در بازار سرمایه و… با بازار سرمایه ارتباط برقرار کنند و ضمن ورود به این بازار، منابع مالی موردنیاز خود را تأمین نمایند، بانک صادرات نیز توانسته در این حوزه با برنامه‌ریزی مناسب ورود کند.
چندی پیش هم‌زمان با برگزاری دهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه، خصوصی‌سازی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در بازدید از غرفه بانک صادرات از نقش مهم این در بازار سرمایه تأکید کرد.

مجید عشقی اظهار داشت: با توسعه فعالیت‌ها در زیرمجموعه‌های مرتبط با بازار سرمایه مانند تاًمین سرمایه سپهر و کارگزاری بانک صادرات ایران، شاهد اثرگذاری بیشتر این بانک در بازار سرمایه خواهیم بود.
وی بابیان اینکه افزایش سرمایه بانک صادرات ایران بلاخره پس از سال‌ها، انجام خواهد شد، افزود: افزایش سرمایه و اصلاح برخی نسبت‌های مالی بانک، بر توان تسهیلات دهی و حضور مؤثرتر در اقتصاد کشور خواهد افزود.
عشقی اظهار کرد: بانک صادرات ایران و مجموعه گروه مالی آن به‌عنوان بازوهای مالی در اقتصاد کشور، نقش مهمی در جمع‌آوری منابع برای بازار سرمایه و حمایت‌ از آن در مواقع بروز شوک ایفا کرده است.
افزایش سرمایه ۱۲۰ درصدی کارگزاری بانک صادرات
اخیراً نیز مدیرعامل کارگزاری بانک صادرات ایران عنوان کرده است که با دریافت تأییدیه از سازمان بورس و اوراق بهادار برنامه افزایش سرمایه از مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان به ۲۲۰ میلیارد تومان تا چند ماه آینده محقق خواهد شد.
سید هادی ابطحی، به افزایش سرمایه سال گذشته این شرکت اشاره کرد و گفت: در سال گذشته کارگزاری بانک صادرات ایران یک مرحله افزایش سرمایه از مبلغ ۲۵ میلیارد تومان به ۱۰۰ میلیارد تومان داشته است.
مدیرعامل کارگزاری بانک صادرات ایران در رابطه با افزایش سرمایه آتی شرکت در سال جاری افزود: با دریافت تأییدیه از سازمان بورس و اوراق بهادار تا چند ماه آینده مجمع برگزار خواهیم کرد و در نظر داریم سرمایه خود را مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان به ۲۲۰ میلیارد تومان که معادل ۱۲۰ درصد را افزایش دهیم.
وی به مزایا و تأثیر افزایش سرمایه این کارگزاری اشاره کرد و گفت: این افزایش سرمایه می‌تواند در ایستگاه معاملاتی کارگزاری بانک صادرات بسیارموثر و کمک کننده باشد تا معاملات در روز روند افزایشی به خود بگیرد.

♦️ تلاش میکنیم با اتکاء به دانش و تجربه 14 ساله خود در بورس سهام ایران بهترین پورتفو را پیشنهاد و سودآورترین سهام را برای شما تحلیل و تشریح کنیم.

جویندگان سهام طلایی

https://t.me/GoldenStockQuesters

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌