۰۸ آبان ۱۴۰۲ | 20:48
کد خبر : 144483

سخنگوی صنعت برق

پرداخت ۲.۲ هزار میلیارد تومان پاداش صرفه‌جویی برق در سال جاری/ یک‌سوم قبوض رایگان شد

سخنگوی صنعت برق با اعلام اینکه یک‌سوم قبوض برق مشترکان خانگی با اجرای طرح پرداخت پاداش صرفه‌جویی رایگان شد و حتی برخی مشترکان بستانکار شدند، گفت: صنعت برق امسال ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پاداش صرفه‌جویی به ۴۰ درصد از مشترکان پرداخت کرده است.

به گزارش برداشت روز، «مصطفی رجبی مشهدی» در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به اجرای طرح پاداش صرفه‌جویی مشترکان برق خانگی در سراسر کشور، اظهار داشت: مبلغ بستانکاری پاداش صرفه‌جویی برق مشترکان خانگی در قبض برق بعدی آنها تسویه می‌شود.

وی تأثیر اجرای طرح پاداش مدیریت مصرف برق در بخش خانگی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: نتایج بسیار خوبی با اجرای طرح پاداش صرفه‌جویی در تأمین برق پایدار همه مشترکان به‌ویژه مشترکان صنعتی حاصل شد.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به آمار به‌دست‌آمده ۴ ماه گرم تابستان امسال، ادامه داد: سال ۱۴۰۰، ۴۸ میلیارد کیلووات‌ساعت انرژی مصرفی برق در بخش خانگی بوده که در سال ۱۴۰۲ با رشد منفی نسبت به سال ۱۴۰۰ به ۴۶ میلیارد کیلووات‌ساعت رسیده است.

رجبی مشهدی بیان کرد: به‌عبارت‌دیگر حتی اگر رشد متوسط ۵ درصدی سالانه در حوزه خانگی را داشته باشیم توانستیم حدود ۷ میلیارد کیلووات‌ساعت انرژی کمتری در بخش خانگی صرفه‌جویی کنیم.

یک‌سوم قبوض برق مشترکان خانگی رایگان شد

وی درباره قبض‌های صادر شده برای مشترکانT خاطرنشان کرد: حدود یک‌سوم از این قبوض به‌صورت بستانکار یا قبض رایگان صادر شده و هنوز مبالغ بستانکاری پاداش در قبض بعدی آنها تسویه می‌شود و اگر میزان پاداش از میزان قبض برق مصرف آنها بیشتر باشد قبض‌ها به‌صورت رایگان صادر خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق گفت: مشترکانی که در قبض خود بستانکار بوده در نوبت‌های بعدی قبض به‌صورت رایگان یا به‌صورت پاداشی که برای آنها درج شده و از مبلغ صورت‌حساب دوره بعد صادر شود، کاسته خواهد شد.

رجبی مشهدی خاطرنشان کرد: میزان مصرف بخش صنعتی کشور در سال ۱۴۰۰ و در ۴ماهه گرم ۳۶.۷ میلیارد کیلووات‌ساعت بود و در سال ۱۴۰۲ به ۴۶ میلیارد کیلووات‌ساعت رسید. به عبارتی ما در این بخش حدود بیش از ۹ میلیارد کیلووات‌ساعت انرژی بیشتری به صنایع تحویل دادیم که نشان می‌دهد در سال ۱۴۰۲ به نسبت سال ۱۴۰۰ رشد مصرف برق حدود ۲۴ درصد شده که رقم قابل‌توجهی است.

وی از همکاری همه مشترکان بخصوص مشترکان خانگی که ضمن برخورداری از پاداش صرفه‌جویی سال جاری به تأمین برق پایدار کمک کردند، تشکر کرد.

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌