۲۰ تیر ۱۳۹۹ | 19:37
کد خبر : 14403

مدیر عامل جدید شرکت تامین سرمایه تشریح کرد: چهار ماموریت مهم در حوزه تامین مالی بازار مسکن

مدیر عامل شرکت تامین سرمایه بانک مسکن «توسعه بازار رهن ثانویه»، « انتشار اوراق رهنی در مقیاس قابل توجه» و « بهره برداری از اولین صندوق املاک و مستغلات» و « راه اندازی شرکت های اجاره داری حرفه ای» را چهار اولویت کاری این شرکت در دوره جدید کاری عنوان کرد.

بهرنگ اسدی مدیر عامل شرکت تامین سرمایه بانک مسکن با تاکید بر آنکه این شرکت نقطه عطفی در اتصال ابزارهای نوین تامین سرمایه در بازار مسکن محسوب می شود، به پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، گفت: مهم ترین ماموریت ها و اولویت کاری شرکت تامین سرمایه در چهار محور اصلی قابل دسته بندی است.
وی ادامه داد: محور نخست توسعه بازار رهن ثانویه است. در این حوزه امیدوار هستیم با مرتفع شدن مسائل نظارتی ، بتوانیم صندوق های زمین و ساختمان را ترویج دهیم و به یک ابزار فراگیر در سطح ملی در نظام تامین مالی مسکن تبدیل کنیم.
وی دومین محور مهم کاری این شرکت را انتشار اوراق رهنی در مقیاس قابل توجه دانست و افزود: انتشار اوراق رهنی در مقیاس قابل توجه به گونه ای که بتواند به تعمیق بازار رهن ثانویه کمک کند دیگر اولویت جدی کاری این شرکت خواهد بود که در راستای رسالت بانک مسکن مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.
مدیر عامل جدید شرکت تامین سرمایه بانک مسکن ابزار سازی و‌نهاد سازی در بهره برداری از اولین صندوق املاک و مستغلات و شرکت های اجاره داری حرفه ای را دیگر ماموریت های مهم این شرکت خواند و گفت: علاوه بر این محورهای کاری، هر کمکی که در حوزه حمل و نقل بتوانیم از طریق شرکت انجام دهیم پیگیری خواهیم کرد.
وی همچنین با اشاره به راه اندازی چهار صندوق زمین و ساختمان، اظهار کرد: از میان این چهار صندوق تاکنون یک صندوق موفق به آغاز فعالیت شده اما در عین حال با تجدیدنظر انجام شده در ساختار اینگونه از صندوق ها در سنوات اخیر، به نظر می رسد ساختار صندوق زمین و ساختمان به یک بلوغ نسبی رسیده و مشکلات گذشته در مسیر ترویج و فراگیری آنها مرتفع شده است.
اسدی ابراز امیدواری کرد در آینده ای نزدیک دسترسی به صندوق های زمین و ساختمان برای انبوه سازان در سطح متوسط هم فراهم شود.
وی تاکید کرد: با توجه به اضطراری که به لحاظ نوسانات قیمتی در بازار مسکن مشاهده می شود و توجه خاص دولت به این حوزه ، به نظر می رسد در یک بازه دوساله بسترسازی این حوزه انجام شود.
وی در پایان از انتشار یک هزار میلیارد تومان اوراق رهنی در هفته پایانی تیرماه پس از حمایت و صدور مجوزهای لازم از سوی بانک مسکن خبر داد.

لباسکار صنعتی کسا