۳۰ مهر ۱۴۰۲ | 14:39
کد خبر : 143368

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در جلسه کمیسیون صنعت اتاق ایران:

با بخش خصوصی برای پیشبرد اهداف توسعه ای در شهرک‌ها و نواحی صنعتی هم‌افزایی داریم /از نظرات فعالان اقتصادی استقبال می‌کنیم

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، گفت: با بخش خصوصی در پیشبرد اهداف توسعه‌ای در شهرک‌ها و نواحی صنعتی هم افزایی و تعامل داریم و از نظرات تخصصی فعالان اقتصادی استقبال می‌کنیم.

به گزارش برداشت روز، نقل از روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، “فرشاد مقیمی” روز یکشنبه در جلسه کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، که با موضوع “چالش‌ها و موانع زیرساختی شهرک‌های صنعتی” برگزار شد، به تشریح وضعیت ایجاد زیرساخت‌های صنعتی(آب، برق، گاز و…) در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور پرداخت و خدمات حمایتی صنایع کوچک و متوسط و شرکت‌های دانش بنیان را معرفی کرد.

 

وی، اضافه کرد: بیش از ۴۲۰۰ طرح صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر کشور در مرحله نصب ماشین‌آلات است که با بهره برداری از آن‌ها زمینه اشتغالزایی، ارتقای توان تولید و توسعه صنعتی بیش از پیش فراهم می‌شود.

 

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، با تأکید بر اینکه از نظرات تخصصی فعالان اقتصادی استقبال می‌کنیم از فعالان اقتصادی بخش خصوصی خواست تا روی مدل‌های نوین تأمین مالی تمرکز کنند.

 

مقیمی، در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تأمین برق در شهرک‌ها و نواحی صنعتی اشاره کرد و گفت: تضمین فروش و ترانزیت برق تولیدی واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با همکاری وزارت نیرو مصوب شده است و برای ترغیب سرمایه گذاران به سرمایه‌گذاری در این حوزه باید ریسک به حداقل و سود به حداکثر برسد.

 

وی، همچنین با بیان اینکه ناترازی برق صرفا نباید با تولید برق جبران شود، افزود: البته مطمئنا بخشی از این ناترازی باید از طریق بهینه سازی مصرف انرژی و مدیریت مصرف برق در صنایع جبران شود و صنایع نباید در پیک مصرف برق، پیک جدیدی ایجاد کنند.

 

در جلسه کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، که با موضوع “چالش‌ها و موانع زیرساختی شهرک‌های صنعتی” برگزارشد، “علیرضا کلاهی صمدی” رئیس کمیسیون، “عباس جبالبارزی” و “سید باقر شریف زاده” نائب رئیس‌های کمیسیون و تمامی اعضاء برگزار شد، پیشنهادات فعالان بخش خصوصی در حوزه های مختلف مطرح شد و برای رفع برخی موانع، راهکارهای لازم ارائه گردید.

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌