۱۸ تیر ۱۳۹۹ | 20:24
کد خبر : 14281

رشد ۶۴ درصدی درآمد فولاد هرمزگان در سال ۹۸/ کسب رکوردهای جدید در سال ۹۹

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان با اشاره به شیوع بیماری کرونا و تاثیر آن روی روند تولید فولاد در دنیا گفت: بیماری کرونا بر اقتصاد دنیا تاثیر منفی گذاشته و ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست. خوشبختانه فولاد هرمزگان در ابتدای شیوع بیماری کرونا با توجه به برنامه‌ریزی های صورت گرفته مانند شیفت بندی،‌ رعایت اصول و پروتکل بهداشتی و... باعث شد تا تولید این شرکت کاهش پیدا نکند.

به گزارش برداشت روز، فرزاد ارزانی از کسب رکوردهای جدید در سال جهش تولید توسط فولاد هرمزگان خبر داد و گفت: خوشبختانه فولاد هرمزگان در ماه اول سال جاری، رشد قابل ملاحظ‌ه‌ای در فروش کسب کرد،‌ علاوه بر آن نیز این شرکت به لحاظ کیفی، نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد قابل ملاحظه ای داشته است.

وی از افزایش ۱۰ درصدی درآمد در بازارها خارجی در ۳ ماهه اول سال خبر داد و افزود: خوشبختانه فولاد هرمزگان توانست در ۳ ماهه امسال یک رشد ۳۱ درصدی درآمدی در بازارهای داخلی را رقم بزند.
وی همچنین از رشد  ۶۴ درصدی درآمد در سال ۹۸ نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: شرکت فولاد هرمزگان در سال ۹۸ رقمی بالغ بر ۶ هزار ۱۱۴ میلیارد تومان درامد کسب کرد. این رقم برای فولاد هرمزگان که یک شرکت تک محصولیست (اسلب) بسیار خوب است.
وی با اشاره به ادامه رکوردهای سال ۹۸ گفت: همچنین این شرکت توانست در سال ۹۸ رشد ۴۰ درصدی در صادرات و ۱۳ درصدی در بازارهای داخلی را به ثبت برساند.
مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان با اشاره به سیاست دولت مبنی بر توجه بنگاه‌های اقتصادی به بازار داخلی و تامین نیاز کشور، گفت: در این راستا سعی شده نیاز داخل در اولویت قرار بگیرد تا به دلیل کمبود، بازار تحت تاثیر قرار نگیرد. خوشبختانه فولاد هرمزگان هماهنگی خوبی با وزارت صمت و زنجیره فولادی ایجاد کرده است.
وی با اشاره به برگزاری مجمع عمومی فولاد هرمزگان در ۲۵ خردادماه گفت: در مجمع سال گذشته یک هزار و ۵۰۱ میلیارد تومان سود خالص کسب شد. این رقم حاکی از رشد ۶۷ درصدی نسبت به سال گذشته است. همچنین از این میزان حدود یک هزار و ۳۳۰ میلیارد تومان حاصل سود عملیاتی شرکت بوده و هیچ ربطی به افزایش نرخ ارز ندارد؛‌ این امر نشان از توانمندی بوده و باعث افتخار شرکت است.

افزایش تولید در نیمه دوم سال ۹۹
مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان با اشاره به روند تولید در شرایط سخت کرونایی گفت: فولاد هرمزگان بر اساس ظرفیت اسمی فعالیت می کند، برنامه ریزی شده که همچنان علاوه بر این ظرفیت،‌ در نیمه دوم سال، تولید افزایش پیدا کند.
ارزانی اظهار کرد:‌ در بازدید محصولات گرم (اسلب) مشخص شد که تنها نیم درصد از محصولات فولاد هرمزگان ایراد داشته که این میزان یک رکورد بسیار خوب در سطح کشور است.
وی یکی از مشکلات پیش رو را کمبود برق دانست و ابراز نگرانی کرد: حدود یک ماه است که به دلیل کمبود برق مجبور هستیم یکی از کوره‌ها را به مدت ۳ تا ۵ ساعت در طی روز متوقف نمایم که این امر کار را دشوار می کند.
وی با اشاره به مسئولیت اجتماعی شرکت فولاد هرمزگان گفت: ‌شرکت فولاد هرمزگان در فعالیت های مختلف  استان مانند آزادی زندانیان جرائم غیر عمد ،‌ ساخت مدرسه و… حضور داشته است. با شیوع بیماری کرونا این شرکت حدود ۵ میلیارد تومان وسایل پزشکی خریداری و به دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تقدیم کرد. در سطحی کشوری نیز حدود ۳ میلیارد تومان اهدا شد.

لباسکار صنعتی کسا