۲۱ مهر ۱۴۰۲ | 22:05
کد خبر : 142410

وزیر کار:

هر آنچه در بافق دیدم زیبایی بود/ اقدامات شرکت سنگ آهن مرکزی ایران ستودنی است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدامات شرکت سنگ آهن مرکزی را ستودنی خواند و گفت: در حوزه اکتشاف معادن و اجرای طرح های جدید مانند پرعیارسازی و ساخت کارخانه آهن اسفنجی کارهای بزرگی در بافق اجرایی شده است.

به گزارش برداشت روز، به نقل از مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران، سید صولت مرتضوی ، روز گذشته (بیستم مهرماه) در آیین افتتاح طرح های شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_بافق با بیان این مطلب اظهار کرد: از کویر پر ثمر و ثروتمند بافق، دست پینه بسته‌ همه کارگران و تولیدکنندگانی که عزمشان را جزم کرده‌اند که کشور را به خودکفایی برسانند، می‌بوسم.

وی با تاکید بر اینکه امروز هر آن چه در بافق دیدم زیبایی بود افزود:در سفر رئیس جمهور به استان یزد دو بانده شدن محور بافق _بهاباد را تعیین تکلیف کردیم که خوشبختانه فاز اول آن توسط شرکت سنگ آهن مرکزی ایران به بهره برداری رسید.

مرتضوی به نوسازی و بهسازی استخر آهنشهر اشاره کرد و گفت: طرح هایی در این شهر به ثمر رسیده است که در نوع خود در کشور منحصر به فرد است.

وی با بیان اینکه در شرکت سنگ آهن مرکزی ایران کارهای ویژه و کم نظیری انجام گرفته است تصریح کرد: این شرکت برای استقلال انرژی و تامین انرژی پایدار، ساخت دو نیروگاه ۲۵ مگاواتی و ۲۰ مگاوات انرژی خورشیدی را در دستور کار خود قرار داده که امروز یکی از نیروگاهها به بهره برداری رسید و نیروگاه دوم هم به زودی افتتاح می شود.

وزیر تعاون همچنین اجرای پروژه پرعیارسازی سنگ آهن را اقدامی بی بدیل ،ستودنی و قابل تقدیر خواند و گفت: این طرح هم زنجیره ارزش و پایداری صنایع فولاد را تضمین می کند و هم رشد تولید و افزایش بهره‌وری را ایجاد می کند.

وی به مشکل خام فروشی در سال های گذشته اشاره کرد و افزود: با همت مهندسان ، دانشمندان و نیروهای اثرگذار این شهرستان امروز طرح آهن اسفنجی بافق در حال اجراست که خدمت بزرگی برای مردم به حساب می آید.

مرتضوی به اجرای طرح انتقال آب از یزد به بافق نیز اشاره کرد و گفت: این اقدامی مهم است که توسط شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در حال اجراست.

وی در ادامه صبحت های خود اظهار کرد: ما منکر عقب ماندگی هایی که در شهرستان بافق وجود دارد نیستیم اما در سال های اخیر کارها و اقداماتی که صورت گرفته واقعا جای تشکر دارد.

وزیر کار اضافه کرد: در اولین فرصت مشکل بیمارستان بافق و طرح واگذاری معادن به سنگ آهن مرکزی را در دولت مطرح و حتماً آنها را رفع خواهم کرد.

وی با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم دولت مردمی است و گفتمان و سیاست آن بر اساس صداقت است گفت: این دولت در ابتدای پذیرش مسوولیت با طرح و برنامه وارد کارزار شد و با سیاست و استراتژی و برنامه های متعدد گام برداشت و هم اکنون به دستاوردهای بزرگ دست یافته است.

مرتضوی با اشاره به رشد اقتصادی کشور در ۲ سال اخیر تصریح کرد: رشد اقتصادی در سه ماه اول ۱۴۰۲ به روایت گزارش های بانک مرکزی ۶.۲ درصد است که در برخی از بخش های اقتصادی نیز که با رکود مواجه بودیم به رشد مطلوبی رسیده ایم.

وی به فروش نفت کشور اشاره و اظهار کرد: رشد نفت به بیش از ۱۶.۵ درصد رسیده است و هم در میزان برداشت از میادین و هم در میزان صادرات نفت و محصولات غیر نفتی به شدت افزایش داشته ایم. این پیشرفت در سایر حوزه ها و زمینه ها نیز وجود داشته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه با کد ملی ثبت شده در سیستم مدعی هستیم بیش از یک میلیون فرصت شغلی ایجاد کردیم تصریح کرد: در ۶ ماه ابتدایی سال جاری نیز بیش از ۵۵۰ هزار شغل در کشور ایجاد شده است.

گفتنی است در این مراسم آنومالی ساغندشمالی به صورت وبینار با حضور وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی مورد بهره برداری قرار گرفت و عملیات آتشباری ناریگان ۸ به طور همزمان انجام شد.همچنین وزیر کار از نمایشگاه دستاوردهای شرکت سنگ آهن مرکزی ایران،پیت معدن چغارت، کارخانه های فعال شرکت ، مجموعه ورزشی شهدای کارگر و استخر آهنشهر بازدید و پروژه های پرعیارسازی و فاز یک جاده بافق_بهاباد را افتتاح کرد.

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌