۱۶ مهر ۱۴۰۲ | 13:41
کد خبر : 141831

پردازنده گلکسی S24 اولترا سامسونگ چیست؟

معمولا سامسونگ پرچمداران خود را با دو پردازنده مختلف روانه بازار می‌کرد: اسنپدراگون و اگزینوس؛ اما ظاهرا برای گلکسی اس 24 اولترا – Galaxy S24 Ultra سناریو متفاوتی نوشته شده است

به گزارش سایت برداشت روز و بر اساس گزارش جدید رسانه کره‌ای The Elec، گوشی سامسونگ گلکسی S24 اولترا در همه مناطق دنیا صرفا با پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۳ عرضه خواهد شد.

در سوی دیگر، گلکسی S24 و +S24 بسته به بازار هدف، به اگزینوس ۲۴۰۰ یا اسنپدراگون ۸ نسل ۳ تجهیز خواهند شد. مانند سال‌های قبل، نسخه‌های قابل فروش در آمریکای شمالی از تراشه اسنپدراگون قدرت خواهند گرفت و در کره جنوبی، اروپا و خیلی دیگر از نقاط دنیا، گوشی‌های اگزینوس-محور را خواهیم دید.

به‌هر‌حال همین که مدل Ultra به‌طور سراسری با تراشه اسنپدراگون عرضه خواهد شد، می‌تواند خبر خوبی برای طرفداران سامسونگ باشد.
سری گلکسی اس ۲۴ سامسونگ احتمالا با کپی برداری از آیفون ۱۵ روانه بازار شود
اما از دو چیپست نامبرده شده چه می‌دانیم؟ گفته می‌شود اگزینوس ۲۴۰۰ از فناوری ساخت ۴ نانومتری +LPP برخوردار و CPU آن در قیاس با اگزینوس ۲۲۰۰، نزدیک به دو برابر سریع‌تر است. در زمینه هوش مصنوعی هم ۱۵ برابر سریع‌تر عمل می‌کند.

اسنپدراگون ۸ نسل ۳ با آخرین فناوری شرکت TSMC تولید خواهد شد و این در حالی است که برخی گزارش‌ها از وجود دو نسخه ۳ نانومتری و ۴ نانومتری آن حکایت دارند. در هفته‌های آینده، اطلاعات بیشتری دراین‌باره منتشر خواهد شد.

لباس کار صنعتی‌ | تجارتخانه آراد برندینگ