۱۸ تیر ۱۳۹۹ | 13:23
کد خبر : 14150

تکمیل زنجیره ارزش راهبردی استراتژیک برای توسعه صنعت پتروشیمی

مدیرعامل پترول گفت: یکی از سیاستگذاری های اصلی گروه سرمایه گذاری پتروشیمی ایرانیان(پترول) حرکت به سمت توسعه صنایع تکمیلی است و هلدینگ خلیج فارس به عنوان سهامدار پترول نیز این مسئولیت را به ما واگذار کرده است.

به گزارش برداشت روز به نقل از نیپنا، رسول شرف زاده اظهارکرد: راهبرد جدید پترول توسعه صنایع تکمیلی صنعت پتروشیمی است و   از جمله  چالش هایی که ما در صنعت پتروشیمی داریم و طی سالیان گذشته  زیاد به آن بها داده نشده است  بخش پایین دست و صنایع تکمیلی و همان تکمیل زنجیره ارزش و توسعه محصولات جدید است. در این حوزه کمتر برنامه ریزی کردیم.
وی افزود: در این راستا هلدینگ خلیج فارس توسعه صنایع تکمیلی را به پترول واگذار کرده است و در واقع ما را متولی توسعه صنایع تکمیلی صنعت پتروشیمی کرد و معاونت برنامه ریزی توسعه هلدینگ خلیج فارس سه طرح توسعه متیل آمین در سنقر، سود پرک در ماهشهر و طرح تولید کریستال ملامین در لردگان را به پترول واگذار کرده است.

به گفته وی اجرای این طرح ها در جهش سوم پتروشیمی به بهره برداری خواهد رسید.
اشرف زاده از طرح تولید پلی آلومینیوم کلراید در پتروشیمی ارومیه نیز به عنوان طرح چهارم که از جمله طرح های پترول بوده است خبر داد و در زمینه پیشبرد این چهار طرح گفت: اجرای ۴ طرح در مراحل اخذ مجوز، مطالعات اقتصادی و لایسنس ها و امورثبت شرکت ها برای برخی از طرح هاست. اجرای طرح ها به دلیل انجام امور مهندسی آن آغاز شده است و بین ۱۸ تا ۲۴ ماه برنامه ساخت خواهیم داشت و نیمه اول ۱۴۰۱ طرح ها به بهره برداری می رسد. یعنی درواقع طرح ها تا پایان ۱۴۰۰ تمام می شود.

مدیرعامل پترول درباره سرمایه گذاری این طرح ها اظهار داشت: بالغ بر ۱۰۰ میلیون یورو نیاز مالی در بخش ریالی و ارزی داریم که منابع ریالی آن تامین شده است. تامین منابع ریالی آن از طریق بازار سرمایه و بخشی از طریق بانک ها با اخذ تسهیلات انجام شده اما برای منابع ارزی به صورت فاینانس از کشورهای اروپایی تامین مالی می کنیم.

لباسکار صنعتی کسا