۱۰ مهر ۱۴۰۲ | 08:53
کد خبر : 141282

قرعه کشی بزرگ حساب های قرض الحسنه پس انداز بانک کشاورزی در راه است

قرعه کشی بزرگ حساب های قرض الحسنه پس انداز بانک کشاورزی در راه است

برداشت روز – پریناز پوره:دین اسلام توجه ویژه‌ای را به سنت نیک قرض‌الحسنه دارد. با توجه به زمینه بیان قرض الحسنه در قرآن وسنت می توان گفت قرض الحسنه در نظام اخلاقی مکتب اسلام از جایگاه والایی برخوردار است.در واقع روح حاکم بر قرض الحسنه بیش از آنکه متاثر از مسایل اقتصادی باشد متاثر از مسایل اخلاقی است. به عبارت دیگر می توان گفت قرض الحسنه یک عمل اخلاقی است که دارای تاثیرات اقتصادی و فردی اجتماعی و نیز اخروی است. شاید بتوان قرض الحسنه را نیز مانند انفاق یک سنت به یادگار مانده اخلاقی از قرآن کریم و نیز معصومین (علیهم السلام) برشمرد سنتی که در فرد وجامعه می تواند منشا بسیاری از آثار وبرکات حسن باشد.
سنت حسنه قرض‌الحسنه، همواره در دستور کار سیاستگذاری‌های اعتباری کشور در طول سالهای گذشته بوده است به طوری که سبب شکل‌گیری موسسات، بانک‌ها و صندوق‌های قرض‌الحسنه در بانک‌داری اسلامی شد. بدیهی است که نگاه کلان مسئولین تصمیم‌گیر حوزه بانکی نسبت به مفهوم قرض‌الحسنه و مصادیق آن، نقش به سزایی در تعیین وزن و جایگاه سیستم بانکی قرض‌الحسنه در کشور دارد.در این میان پس از حضور دولت سیزدهم، عزم قوه مجریه و بانک مرکزی بر ترویج سنت قرض الحسنه در کشور استوار شده است.
انواع حساب قرض الحسنه شامل حساب قرض الحسنه پس اندازعادی،حساب قرض الحسنه پس انداز ویژه،حساب قرض الحسنه پس انداز کودک ونوجوان وحساب قرض الحسنه پس انداز عادی است.
حساب قرض الحسنه پس انداز عادی با هدف پس انداز به منظور نیازهای آتی و برخورداری از اجر و پاداش اخروی و معنوی آن صورت می گیرد. وجوه سپرده شده به این حساب تحت عنوان قرض و فاقد سود است ، لیکن به منظور تشویق پس انداز کنندگان همه ساله جوایز ارزنده به قید قرعه به دارندگان این حساب اعطا می شود.
حساب قرض الحسنه پس انداز ویژه
حساب قرض الحسنه ویژه به حسابی اطلاق می شود که بانک تحت این عنوان افتتاح و وجوه تودیع شده توسط اشخاص حقیقی وحقوقی به این حساب را طبق نظر تودیع کننده وجوه وبر اساس شرایطی که به موجب قرارداد عاملیت منعقده فی مابین تودیع کننده وبانک معین می شود به صورت قرض الحسنه به اشخاص حقیقی وموسسات خیریه وعام المنفعه اعطا می نماید.
حداقل مبلغ سپرده لازم برای افتتاح حساب قرض الحسنه ویژه ۱۰۰۰۰۰۰۰ ریال می باشد.
حداقل مبلغ تسهیلات قرض الحسنه قابل اعطا به هر متقاضی از محل هر حساب قرض الحسنه ویژه ۳۰۰۰۰۰۰ ریال ومدت بازپرداخت آن حداکثر پنج سال می باشد.
حساب قرض الحسنه پس انداز کودک ونوجوان
حساب قرض الحسنه پس انداز ویژه کودک ونوجوان حسابی است که به منظور تشویق کودکان ونوجوانان به پس انداز کردن ، طراحی شده است واافتتاح آن توسط والدین امکانپذیر است.
قرض الحسنه جاری
انواع حساب های قرض الحسنه جاری شامل حساب قرض الحسنه جاری اشخاص حقیقی،
حساب قرض الحسنه جاری اشخاص حقوقی،حساب قرض الحسنه جاری دولتی،حساب قرض الحسنه جاری بدون دسته چک است.
حساب قرض الحسنه جاری ،حسابی است که بانک براساس قرارداد منعقده با متقاضی، به منظور قبول سپرده قرض الحسنه جاری افتتاح می نماید برداشت و یا انتقال از این حساب می تواند از طریق چک، کارت های الکترونیکی ویا سایر ابزارهای مجاز انجام پذیرد.
حساب جاری مشترک : حساب جاری است که بنا به درخواست دو یا چند شخص افتتاح می شود.
متقاضی : شخص حقیقی یا حقوقی است که درخواست وی مبنی بر افتتاح حساب جاری به بانک ارائه می شود .
حساب قرض الحسنه جاری اشخاص حقیقی
این حساب مخصوص اشخاص حقیقی است. پرداخت هرگونه وجه از این حساب، می تواند از طریق چک،کارتهای الکترونیکی و یا سایر ابزارهای مجاز انجام پذیرد.
حساب قرض الحسنه جاری اشخاص حقوقی
این حساب مخصوص اشخاص حقوقی است. اشخاصی که به موجب قانون ویا اداره ثبت شرکتها ایجاد می شوند. ماهیت این حساب مانند حساب قرض‌الحسنه جاری اشخاص است.
حساب قرض الحسنه جاری دولتی
این حساب مخصوص ارگانها, وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی است. افتتاح این حساب با مجوز خزانه‌داری کل صورت می‌گیرد. ضمناً بر اساس توافق دوجانبه و داشتن سپرده قابل توجه در نزد بانک, خدمات پرداخت حقوق کارکنان آنها توسط بانک امکان‌پذیر است.
حساب قرض الحسنه جاری بدون دسته چک
براساس این حساب مشتریان محترم بانک می توانند با افتتاح حساب قرض الحسنه جاری بدون دسته چک ( جاری کشاورز- ۷۷مهرگستر – طرح‌های چهارگانه ایران ) و دریافت کارت بانکی مربوطه از این ابزار برای امورمالی خود که ماهیت حساب جاری دارد استفاده نمایند.
سپرده سرمایه گذاری
سپرده سرمایه‌گذاری مدت‌دار (کوتاه‌مدت و بلندمدت) به سپرده‌هایی گفته می‌شود که به قصد کسب سود به بانک سپرده می‌شوند و بانک با قبول وکالت از صاحبان سپرده‌های سرمایه‌گذاری، پس از تودیع سپرده قانونی نزد بانک مرکزی، بقیه وجوه مربوط را در عملیات مجاز بانکی (اعطای تسهیلات) بکار می‌گیرد.
کوتاه مدت
حساب سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت عادی(نرخ سود علی الحساب سالانه ۵ درصد)
حساب سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت ویژه ۳ ماهه(نرخ سود علی الحساب سالانه ۱۲ درصد)
حساب سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت ویژه ۶ ماهه(نرخ سود علی الحساب سالانه ۱۷ درصد)
حساب سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت مهر ماندگار (دارندگان سپرده کوتاه مدت مهر ماندگار می توانند بر اساس مبلغ و مدت سرمایه گذاری، از تسهیلات کم بهره با نرخ های ۱۰، ۱۲ و ۱۴ درصد و بازپرداخت ۶ و ۱۲ ماهه استفاده کنند.) حداقل مدت سپرده گذاری برای دریافت تسهیلات در این طرح ۳ ماه است و مشتریان می توانند با سپرده گذاری در این طرح، تا ۳۲۵ درصد سرمایه خود را تسهیلات ارزان قیمت دریافت کنند. حداقل مبلغ افتتاح حساب در این طرح، یک میلیون ریال است.
و اما امروزه حساب سپرده قرض الحسنه پس انداز به عنوان یکی از ابزارها و ابتکارات تجهیز منابع پولی در قانون بانکداری بدون ربا به شمار آمده که در طراحی آن اهداف اقتصادی، فرهنگی و شرعی مدنظر قانون گذار و سیاست گذار بازار پول بوده است‌و در واقع حسابی است که سپرده‌گذاران بدون کسب سود، سپرده خود را به بانک می‌سپارند. در واقع هدف از افتتاح حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز کمک به متقاضیان و نیازمندان از محل سپرده‌های این افراد است.
بانک ها برای تشویق سپرده گذاران به افتتاح این نوع حساب، جوایز ارزنده ای را به صورت دوره ای در نظر می گیرند و از طریق قرعه کشی به مشتریان اعطا می کنند؛بانک کشاورزی نیز در این راستا جشنواره بزرگ قرعه کشی حساب های قرض الحسنه پس انداز را از ابتدای شهریورماه سال جاری با اعطای هزاران جایزه ارزنده آغاز نموده است.
در این دوره از قرعه کشی، ۱۳۱۲ فقره جایزه نقدی یک میلیارد ریالی، ۱۳۱۲کمک هزینه ۸۰۰ میلیون ریالی خرید خودرو داخلی، ۱۳۱۲ فقره کمک هزینه ۳۰۰ میلیون ریالی خرید لوازم خانگی، ۱۳۱۲فقره کمک هزینه ۲۰۰ میلیون ریالی سفرهای زیارتی و میلیارد ها ریال جوایز نقدی دیگر به برندگان اهدا می شود.
یکی از شرایط افتتاح حساب قرض الحسنه پس انداز مربوط به حداقل موجودی حساب است که در بانک های مختلف متفاوت بوده و می تواند مبالغ گوناگونی را در بر بگیرد، پیرو این مسأله حداقل مبلغ مورد نیاز برای شرکت در قرعه کشی حساب قرض الحسنه ‌پس انداز بانک کشاورزی ۵۰۰ هزار ریال با توقف سه ماهه یا ۹۰روز متوالی بوده و هر ۵۰۰ هزار ریال روزانه یک امتیاز خواهد داشت.
مشتریان می توانند با مراجعه به شعب بانک کشاورزی سراسر کشور با افتتاح حساب یا تکمیل موجودی، ضمن برخورداری از اجر معنوی، از جوایز این دوره از قرعه کشی نیز بهره مند شوند.
بانک کشاورزی با هدف افزایش کیفیت ارائه خدمات بانکداری دیجیتال و سهولت و سرعت دسترسی مشتریان به خدمات بانکی غیرحضوری، نسخه جدید اپلیکیشن بانکداری دیجیتال «باران» را با خدمات و قابلیت های بیشتر منتشر کرده است.
مشتریان برای شرکت در قرعه کشی بزرگ حساب های قرض الحسنه پس انداز بانک کشاورزی، می توانند از طریق اپلیکیشن« باران» بانک کشاورزی به صورت غیر حضوری و از هرکجا که هستند، نسبت به افتتاح حساب قرض الحسنه در این بانک اقدام کنند.
اپلیکیشن باران با خدماتی نظیر احراز هویت و افتتاح حساب غیرحضوری، دریافت تسهیلات غیرحضوری، انتقال وجه هوشمند(حسابی، کارتی، پایا، ساتنا و پل)، موجودی و صورتحساب، مدیریت تسهیلات و ضمانت نامه ها، پرداخت اقساط تسهیلات، استعلام و پرداخت قبوض (قبوض موبایل، تلفن، برق و گاز)، خدمات رمز پویا (استعلام، فعالسازی، غیرفعالسازی و رفع انسداد)، انسداد کارت و … با هدف افزایش کیفیت ارائه خدمات بانکداری دیجیتال و سهولت و سرعت دسترسی مشتریان به خدمات بانکی غیرحضوری راه اندازی شده است.

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌