۰۷ مهر ۱۴۰۲ | 16:26
کد خبر : 140930

قابلیت استفاده از گوشی به عنوان وب‌کم به اندروید ۱۴ بتا اضافه شد

سایت برداشت روز - اینکه همچنان نیاز به اتصال کابلی وجود خواهد داشت کمی مایوس‌کننده است، با توجه به اینکه دوربین پیوستگی (Continuity Camera) اپل - که دوربین آیفون را در زمان تماس‌های مکالمه‌ای از طریق مک‌بوک جایگزین وب‌کم می‌کند - کاملاً بی‌سیم است.

با به‌روزرسانی QPR1 Beta 1 برای اندروید ۱۴، که به تازگی برای دستگاه‌های پیکسل منتشر شد، می‌توایند از تلفنتان به عنوان وب‌کم استفاده کند.

به گزارش سایت برداشت روز و به نقل از ورج، این قابلیت وب‌کم جدید به برنامه‌ها یا نرم‌افزارهای شخص ثالث متکی نیست و صرفاٌ کافیست که گوشی به صورت فیزیکی، از طریق کابل USB، به لپ‌تاپ یا تبلت متصل شود.

این قابلیت در گزینه «شارژ این دستگاه از طریق USB» قرار می‌گیرد و پس از متصل شدن گوشی در ناحیه اعلان (نوتیفیکیشن) نمایان می‌شود. با مراجعه به گزینه «وب‌کم» جدید در بخش «استفاده از USB برای (Use USB for)» دستورالعمل‌های روی صفحه برای پیکربندی فید ویدیوی وب‌کم همراه با گزینه‌هایی برای افزایش یا کاهش بزرگ‌نمایی و جابه‌جایی بین دوربین‌های جلو و عقب دستگاه ارائه می‌شود.

این قابلیت جدید در حال حاضر در همه دستگاه‌های پیکسل که قادر به اجرای به‌روزرسانی بتا هستند، به جز پیکسل فولد، پشتیبانی می‌شود. به‌روزرسانی‌های بتای اندروید معمولاً ابتدا برای دستگاه‌های پیکسل منتشر می‌شوند، بنابراین به احتمال زیاد زمانی که اندروید ۱۴ به طور عمومی منتشر شود این قابلیت وب‌کم در نهایت در گوشی‌های اندرویدی از برندهای دیگر نیز قابل دسترسی خواهد شد.

البته پیش از این نیز برخی اپ‌های طرف ثالث مانند EpocCam و DroidCam در دسترس بوده‌اند که استفاده از تلفن اندرویدی شما را به عنوان وب‌کم تسهیل می‌کنند، اما این اولین باری خواهد بود که به صورت بومی در پلتفرم اندروید تعبیه می‌شود. دوربین‌های گوشی‌های مدرن بسیار بهتر از وب‌کم‌های سنتی هستند، به‌خصوص آنهایی که در لپ‌تاپ‌ها تعبیه شده‌اند، بنابراین این قابلیت قاعدتاٌ راهی سریع (و رایگان) برای ارتقای کیفیت استریم‌ها یا فیدهای ویدیویی شما در طول جلسات خواهد بود.

اینکه همچنان نیاز به اتصال کابلی وجود خواهد داشت کمی مایوس‌کننده است، با توجه به اینکه دوربین پیوستگی (Continuity Camera) اپل – که دوربین آیفون را در زمان تماس‌های مکالمه‌ای از طریق مک‌بوک جایگزین وب‌کم می‌کند – کاملاً بی‌سیم است. اما از آنجا که قابلیت وب‌کم اندروید بر اساس استاندارد کلاس ویدئویی یو‌اس‌بی (UVC) ساخته شده است، قاعدتاٌ خواهد توانست در همه سیستم‌ها – از جمله ویندوز، کروم‌بوک، لینوکس و مک – بدون هیچ محدودیتی کار کند.

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌