۰۱ مهر ۱۴۰۲ | 14:14
کد خبر : 140368

سرپرست سازمان صنایع کوچک مطرح کرد؛

افتتاح ۷۶۰ واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی کشور/ سیاست‌مان جلوگیری از تعطیل شدن واحدهای فعال است

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با تاکید بر ظرفیت مطلوب صنایع کوچک در ایجاد اشتغال اعلام کرد که 760 طرح صنعتی با اشتغال 15 هزار و 960 نفر از ابتدای امسال تاکنون در شهرک‌های صنعتی کشور به بهره برداری رسید.

به گزارش برداشت روز، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت صمت، «فرشاد مقیمی» سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، امروز پنجشنبه در آیین افتتاح فاز اول شرکت فولاد تجارت صدرا در شهرک صنعتی شماره ۲ اهواز با اشاره به اینکه استاندار خوزستان نگاه ویژه‌ای به توسعه صنایع کوچک در استان دارد، اظهار کرد: مقرر شده تا همکاری و برنامه‌ریزی خوبی در استان برای توسعه صنایع کوچک و پایین دستی انجام شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۳۹۵ واحد صنعتی در کشور احیا شدند که باعث ایجاد هفت هزار و ۵۹۵ شغل شد، ادامه داد: افزایش ظرفیت تولید برای ۶۵۰ واحد صنعتی در سطح کشور انجام گرفت که با این اقدام پنج هزار و ۵۰۰ اشتغال جدید ایجاد شد.

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی یکی از سیاست‌های این سازمان را افزایش ظرفیت تولید صنایع دانست و افزود: ۲۵۰ واحد تولیدی در کشور شناسایی شدند که تا ۵۰ درصد امکان رشد تولید داشتند، اقدامات خوبی برای این واحدها صورت گرفته است.

وی یکی دیگر از سیاست‌های این سازمان را جلوگیری از تعطیل شدن واحدهای فعال عنوان کرد و یادآور شد: از واحدهای صنعتی فعالی که مشکل تامین مواد اولیه دارند، نهایت حمایت انجام خواهد شد تا از احتمال تعطیلی این واحدها جلوگیری شود. در این راستا از بانک‌ها می‌خواهیم که برای تامین منابع ثابت و گردش واحدهای تولیدی، نهایت همکاری را داشته باشند.

مقیمی با بیان اینکه ۴۹ هزار طرح در شهرک‌های صنعتی کشور در دست ساخت است، بیان کرد: سه هزار و ۳۰۰ طرح در کشور پیشرفت بالای ۸۰ درصد دارند که از این تعداد سهم استان در این بخش ۱۲۰ طرح است.

وی همچنین گفت: وزارت صمت در نظر دارد برای حمایت مالی از صنایع از بازار سرمایه جذب منابع کند اما واحدهای صنعتی انتظار دارند در مرحله اول و ابتدای کار بانک‌ها در زمان‌کوتاه‌تری حمایت کنند.

گفتنی است، سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی امروز به‌منظور بازدید و افتتاح چند طرح صنعتی در شهرک‌های صنعتی ۲ و پنج اهواز وارد استان خوزستان شده است.

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های‌های صنعتی ایران همچنین دیداری با استاندار خوزستان در پیرامون توسعه صنایع کوچک و بررسی مشکلات آن‌ها داشت.

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌