۱۸ شهریور ۱۴۰۲ | 20:46
کد خبر : 139166

آهن و فولاد غدیر ایرانیان میزبان نسل جدید کاتالیست‌های خوارزمی

با توجه به عملکرد مناسب کاتالیست‌های گسترش فناوری خوارزمی در واحد احیا مستقیم آهن و فولاد غدیر ایرانیان و نیز نظر به استفاده از تیوب­های ۶۰HTD در ریفرمر این واحد، سفارش غدیر ایرانیان برای نسل جدید کاتالیست‌های خوارزمی ثبت و تحویل‌دهی شد.

به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط عمومی خوارزمی، شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان در دهه ۹۰ شمسی همکاری خود را با گسترش فناوری خورازمی با دریافت محموله ۱۷۶ تنی کاتالیست‌های ریفرمینگ احیاء مستقیم آغاز کرد. کاتالیست‌های گسترش فناوری خوارزمی در این مجموعه بعد از بارگذاری عملکرد مناسب و درخشانی را از خود بر جای گذاشت و مجتمع فولاد غدیر ایرانیان توانست با بهره‌گیری از این کاتالیست‌ها رکورد تولید خود را شکسته و میزان تولید خود را بارها بهبود ببخشد.

پیشنهادی برای بهبود فرآیند

شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان به منظور افزایش ظرفیت تولید، از نسل جدید تیوب­ها (۶۰HTD) استفاده کرده است. با توجه به این‌که این تیوب­ها دمای سقف ریفرمر را تا ۱۱۸۵ درجه سانتی­گراد می‌تواند افزایش دهد، کاتالیست­های این واحد نیز نیاز به تغییر خواص فیزیکی و شیمیایی داشتند تا مقاومت بالاتری در برابر افزایش دما داشته باشند و با گذشت زمان فعالیت کاتالیست­ها کاهش پیدا نکند. به همین جهت گسترش فناوری خوارزمی پیشنهاد استفاده از نسل جدید کاتالیست‌های خود (Promoted Active DRI) را به این واحد فولادی ارائه کرد. این کاتالیست‌ها در طول فرآیند از مقاومت بالای حرارتی برخورداند و می‌توانند به خوبی انتقال حرارت را انجام داده و باعث تسریع در فرآیند واحد شوند و از عمر بسیار بالاتری نسبت به کاتالیست‌های نسل قبل از خود برخوردار هستند.

عملکرد و کیفیت کاتالیست‌ها، عامل همکاری مجدد

با توجه به عملکرد مناسب کاتالیست‌های خوارزمی در مجتمع عظیم آهن و فولاد غدیر ایرانیان و حسن اعتماد و حمایت‌های همیشگی این مجتمع از تولید کنندگان داخلی، سفارش گذاری برای تولید و تحویل‌دهی این کاتالیست‌های نسل جدید جهت بارگذاری در ریفورمر در اولین اورهال پیش رو، انجام گردید و کاتالیست‌ها در مدت زمان کوتاهی تولید و به مجتمع غدیر ایرانیان تحویل دهی شدند.

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌