۱۵ شهریور ۱۴۰۲ | 18:06
کد خبر : 138870

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری غدیر در افتتاح نیروگاه خورشیدی جرقویه:

نیازمند تفکر مدیریت قرارگاهی در حل مشکلات کشور هستیم / آمادگی داریم ظرف مدت ۲ سال ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه احداث کنیم

نیروگاه خورشیدی جرقویه ۲ با حضور مازیار حسینی مدیر عامل گروه سرمایه­‌گذاری غدیر، محمود کمانی معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان ساتبا، علی نقوی مدیرعامل بورس انرژی، مدیران بانک توسعه صادرات، طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی غدیر و جمعی از مدیران و مسئولان استان اصفهان افتتاح شد.

به گزارش برداشت روز، در این مراسم دکترمازیار حسینی مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری غدیر، با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب خصوصا شهید دکتر معصومی مدیرعامل فقید هلدینگ برق و انرژی غدیر گفت: ما در گروه سرمایه‌گذاری غدیر تابع فرامین و سیاست‌های مقام معظم رهبری و برنامه‌های دولت هستیم و تلاش می‌کنیم با استفاده از ظرفیت دانش و تخصص موجود در مجموعه در راستای توسعه زیرساخت‌ها و کمک به برنامه‌های دولت با رعایت حقوق صاحبان سهام قدم برداریم.

حسینی تصریح کرد: امروز شاهد افتتاح نیروگاه ۱۰ مگاواتی جرقویه ۲ اصفهان هستیم که در مدت زمانی حدود ۱ سال به شبکه سراسری متصل شده است. این اتفاق نتیجه تلاش و همت همکاران ما در حوزه برق و انرژی غدیر، تلاش جمعی و یکی شدن دل‌ها و فکرها بوده است.

وی گفت: برای حل موضوعات و مشکلات کشور باید با همت جمعی و یکی شدن دل‌ها و فکرها عمل کرد که رمز موفقت در همین امر نهفته است.

مدیر عامل گروه سرمایه‌­گذاری غدیر همچنین به تحلیل وضعیت ناترازی انرژی در کشور پرداخت و گفت: این مشکل یک شبه ایجاد نشده و یک ‌شبه هم حل نمی‌شود. اما اگر شرایط مناسبی فراهم شود، حمایت کافی صورت بگیرد، همدلی وجود داشته باشد و بتوانیم در همین راستا مشارکت و همکاری مردم را به کار بگیریم و صادقانه در رابطه با مشکلات کشور با آنها صحبت کنیم و مشارکت آنها را بخواهیم، مشکلات قابل حل است .

وی افزود: واقعیت این است که ما در حوزه گاز و برق ناترازی جدی داریم و در موضوع برق که یکی از مسائل جدی کشور است نیاز است تا با تشریح درست مسئله، راه حل های قابل اجرا در دستور کار قرار بگیرد و از ظرفیت بخش خصوصی و مجموعه‌های دارای توان تخصصی و اجرایی کمک گرفته شود.

وی گفت: به نظر می‌رسد دولت باید در حوزه تدوین برنامه‌ها، نظارت و ممیزی‌ها گام بردارد و در کار اجرایی از ظرفیت مجموعه‌های تخصصی خصوصی کمک بگیرد.

مازیار حسینی با بیان اینکه در مجموعه غدیر با توجه به ساخت ۵ نیروگاه خورشیدی دانش و تجربه کافی جهت ساخت و اجرای این نیروگاه‌ها در کشور وجود دارد گفت: با تکیه بر دانش بدست آمده در این حوزه و در صورت حمایت و بسترسازی دولت آمادگی داریم تا کمتر از دو سال هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی کشور اضافه کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه معتقدم مدت زمان مدیریت مهم نیست بلکه کیفیت زمان مدیریت مهم است، گفت: درحال حاضر کشور نیاز به تفکر قرارگاهی دارد، زیرا بسیاری از مشکلات کشور حالت استاتیک ندارد و برای تصمیم گیری نیازمند تصمیم‌گیری آنی، داینامیک و انعطاف‌پذیر هستیم و تنها با تفکر مدیریت قرارگاهی است که می‌توان موضوعات را شناسایی و با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط، تصمیم‌گیری و اقدام کرد.

لازم به ذکر است، نیروگاه خورشیدی جرقویه ۲ با هدف تامین برق منطقه از انرژی‌های تجدیدپذیر در مساحت ۱۵ هکتار ایجاد شده است و با آغاز فعالیت آن برای ۱۵ نفر بصورت مستقیم و ۲۶۰ نفر بصورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد می‌کند.

صرفه‌جویی سالانه پنج میلیون لیتر آب و چهار میلیون مترمکعب گاز و کاهش سالانه ۱۰ هزار تُن گازهای آلاینده از مزایای احداث این پروژه است.

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌