۱۶ تیر ۱۳۹۹ | 19:56
کد خبر : 13884

افزایش سقف وام ساخت در بافت فرسوده

عضو هیئت مدیره و راهبر توسعه مدیریت و منابع شرکت باز آفرینی شهری، از افزایش سقف وام ساخت در بافت های فرسوده شهری کشور خبر داد.

به گزارش برداشت روز، افزایش سقف وام ساخت در بافت فرسودهبه گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری صدا و سیما، آقای عباس شفیعی در ارتباط با رسانه ملی گفت: این وام به چهار گروه از قبیل «شهر تهران»، «کلانشهرها»، «شهر های بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و مراکز استان ها» و «سایر شهرها» پرداخت می شود.

وی افزود: کسانی که می خواهند بافت فرسوده خود را در شهر تهران نوسازی کند بصورت خودمالکی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان و اگر انبوه ساز بخواهد این کار را انجام دهد تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان برای هر واحد می تواند از این تسهیلات استفاده کند.

عضو هیئت مدیره و راهبر توسعه مدیریت و منابع شرکت باز آفرینی شهری اضافه کرد: سقف وام برای خودمالکان در کلانشهر ها ۸۰ میلیون تومان و برای انبوه سازان ۲۳۰ میلیون تومان است.

وی گفت: سقف این وام برای شهر های بیش از ۲۰۰ هزار نفر و مراکز استان ها برای خودمالکان ۸۰ میلیون تومان و برای انبوه سازان ۲۲۰ میلیون تومان است.

شفیعی افزود: سقف وام ساخت برای بافت های فرسوده در شهر های کمتر از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت برای خودمالکان ۶۰ میلیون تومان و برای انبوه سازان ۱۸۰ میلیون تومان است.

وی ادامه داد: بطورکلی ۵۰ میلیون تومان از این تسهیلات با نرخ ۹ درصد و بقیه بدون سپرده گذاری با نرخ ۱۸ درصد است.

عضو هیئت مدیره و راهبر توسعه مدیریت و منابع شرکت باز آفرینی شهری گفت: باز پرداخت تسهیلات هم سه سال دوره مشارکت مدنی و بعد از آن هم هفت سال دوره فروش اقساطی جمعاً ۱۰ سال این تسهیلات بازپرداخت خواهد شد.

وی افزود: اگر انبوه ساز هم وارد شود این را می تواند به فردی که خریدار خانه است، منتقل کند.

شفیعی گفت: منابع این تسهیلات از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ است که از صندوق توسعه ملی تامین می شود.

لباسکار صنعتی کسا