۳۱ مرداد ۱۴۰۲ | 21:48
کد خبر : 137070

نقش موثر بانک ایران زمین در اعطای تسهیلات فرزند آوری

جمعیت جوان یکی از عوامل مهم اقتدار و از پایه های اصـلـی قـدرت و رشـــد اقــتــصــادی اجـتـمـاعی کـشـورهـا محسوب میشود و قدرت و توسعه هر کشور در رابطه با نیروی انسانی و جمعیت معنا پیدا میکند متاسفانه در سال‌های اخیر رشد جمعیت کشور با روند کاهشی رو به رو بوده است. در این راستا در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم (۱۲۳) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب جلسه ۲۴/۷/۱۴۰۰ کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی مطابق اصل هشتاد و پنجم (۸۵) قانون اساسی که با عنوان طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده بود، پس از موافقت مجلس با اجرای آزمایشی آن به مدت هفت سال در جلسه علنی روز سه‌شنبه مورخ ۲۶/۱۲/۱۳۹۹ و تأیید شورای محترم نگهبان، ابلاغ شد.

برداشت روز، پریناز پوره-همچنین در برنامه هفتم توسعه نیز نسبت به برنامه ششم، هدف‌گذاری برای رشد جمعیت وجود دارد. جبران ناپذیری به آینده کشور وارد می‌شود.

بدون شک برای تحقق سیاست جوانی جمعیت اجرای برخی مشوق‌ها با هدف تسریع در ازدواج و افزایش نسبی رفاه خانواده‌ها بی تاثیر نیست که از جمله این مشوق‌ها می‌توان به  افزایش وام ازدواج و پرداخت تسهیلات فرزندآوری  اشاره کرد.

سال گذشته بانک مرکزی در بخشنامه‌ «دستورالعمل تسهیلات فرزندآوری» را برای اجرا به شبکه بانکی ابلاغ کرد. بر این اساس بانک‌ها مکلف بودند حداکثر ظرف مدت یک هفته از تاریخ وصول این بخشنامه، موضوع را به واحدهای اجرایی ذیربط در سراسر کشور ابلاغ کنند.

امسال نیز براساس جزء (۲) بند (الف) تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور مقرر شد:”مطابق با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و قوانین مربوط به ایثارگران، از محل سپرده‌های قرض الحسنه اعم از جاری و پس انداز شبکه بانکی (غیر از بانکهای قرض الحسنه) پس از کسر سپرده قانونی را به قرض الحسنه اختصاص داده و از طریق بانک های عامل (به تشخیص شورای پول و اعتبار) به شرح زیر نسبت به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اقدام  کنند:

تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری (موضوع ماده ۱۰ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت)

برای فرزندانی که از سال ۱۴۰۰ به بعد به دنیا آمده اند تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری به شرح زیر پرداخت می شود؛

۱‏- به ازای فرزند اول سیصد میلیون (۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال
۲‏- به ازای فرزند دوم ششصد میلیون (۶۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال
۳‏- به ازای فرزند سوم نهصد میلیون (۹۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال
۴‏- به ازای فرزند چهارم یک میلیارد و دویست میلیون (۱.۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال
۵‏- به ازای فرزند پنجم و بیشتر یک میلیارد و پانصد میلیون (۱.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰)ریال

-مسؤولیت حسن اجرای این بند بر عهده بانک مرکزی، بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی،  تمام مدیران و کارکنان ذیربط می باشد.

در این میان بانک ایران زمین نیز در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و با هدف افزایش مشتری مداری و ارائه خدمات متمایز، تسهیلات فرزندآوری را به شکل مطلوب در اختیار مشتریان بانک قرار می دهد. ضامن معتبر تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری اشخاص حقیقی و حقوقی هستند که حسب اعتبارسنجی به عمل آمده به تشخیص بانک از توانمندی لازم برای تأدیه بدهی متقاضی (متعهد یا بدهکار اصلی) در صورت نکول ایفا تعهد، به صرف ابلاغ بانک برخورد باشد.  متقاضیان می توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر به سایت بانک ایران زمین به نشانی اینترنتی www.izbank.ir و یا یکی از شعب بانک در سراسر کشور مراجعه کنند.

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌