۱۴ تیر ۱۳۹۹ | 20:38
کد خبر : 13484

نشست کاری مدیران واحدهای اجرایی استان تهران بیمه ایران

نشست کاری مدیران واحدهای اجرایی استان تهران بیمه ایران با حضور آقایان دکتر رضایی مدیرعامل، مبرقعی عضو هیات مدیره، معاونان و مدیران بیمه ایران برگزار شد.

به گزارش برداشت روز به نقل از روابط عمومی بیمه ایران، مدیرعامل بیمه ایران در این نشست در سخنانی گفت: در صنعت بیمه جهان، ارتباط مستقیمی بین بیمه و تولید ناخالص ملی و درآمد مردم وجود دارد و هر چه درآمدها افزایش داشته باشد اقبال مردم به بیمه بیشتر خواهد شد. از این رو با افزایش درآمد و بهبود شرایط اقتصادی و افزایش درآمدها، ضریب نفوذ بیمه نیز افزایش خواهد یافت.

دکتر رضایی، مراحل مختلف رشد صنعت بیمه در جهان را شامل مرحله سکون، رشد اولیه، رشد پایدار و مرحله بلوغ عنوان کرد و افزود: در مرحله رشد پایدار زیر ساخت­های اقتصادی به طور کامل ایجاد شده، بازارهای بیمه به طور کامل فعالیت می­کنند و در حال حاضر بیمه ایران و صنعت بیمه کشور در مرحله رشد پایدار قرار دارند، یعنی اقداماتی انجام شده و زیرساخت­ها ایجاد شده است. اما برآورد جایگاه صنعت بیمه در دهه آینده نشان می­ دهد رشد کشور ما در بیمه­ های اموال قابل قبول بوده ولی در بیمه­ های زندگی مطلوب نبوده و نیاز به توجه بیشتری دارد.

دکتر رضایی درخصوص راهکارهای حل مشکلات و مسائل پیش روی شرکتهای بیمه، اضافه کرد: مهم­ترین الزامات صنعت بیمه در این شرایط ایجاد نقدینگی است و بیمه ­های زندگی به عنوان یکی از رشته ­های بیمه­ ای می ­تواند نقدینگی لازم را برای صنعت بیمه فراهم نماید، بنابراین با اتخاذ استراتژی­ های اصلاح پرتفوی و کسب مهارت­ های عملیاتی و سرمایه­ گذاری واقدامات کلان استراتژیک در حوزه عملیات بیمه­ گری در بیمه ایران توانستیم تا حدود زیادی تاثیرات منفی بحران­ها را کاهش دهیم.

مدیرعامل بیمه ایران اضافه کرد: با اتخاذ راهبردهای مناسب و همچنین استقرار سیستم جامع بیمه­ گری، استقرار درگاه الکترونیکی و توسعه حوزه SRM و دریافت مجوز افزایش سرمایه به ۱۱ هزار میلیارد تومان توانستیم تمامی تعهدات خود را انجام داده و نیازهای بیمه ­ای بیمه­ گذاران را برآورده نماییم. در این راه به موفقیت­ های زیادی نیز دست یافتیم که از جمله آنها می­ توان به تسویه خسارت سیلاب استان­های گلستان، لرستان و خوزستان، اخذ گواهی قدمت و ثبت در خاطرات جمعی کیسیون ملی یونسکو، افتتاح مجتمع تخصصی بیمه های زندگی، جذب ایرلاین­ های بزرگ کشور، استقرار پایانه ­های خسارت در استان­ها و استقرار سیستم جامع مالی بیمه ایران اشاره کرد.

درادامه این نشست، آقای مبرقعی عضو هیات مدیره و هر یک از معاونین نیز به تشریح عملکرد حوزه خود پرداخته و موفقیت و ماندگاری بیمه ایران در دوران فعالیت ۸۵ ساله این شرکت را نتیجه عملکرد مطلوب مدیران، کارکنان و برنامه ­های استراتژی­ های مناسب این شرکت دانستند.

آقای مبرقعی با ابراز خرسندی و امیدواری از گزارش­ های ارائه شده توسط آقای دکتر رضایی مدیرعامل، معاونین و مدیران پرتلاش استان تهران خاطرنشان کرد، رمز تاثیرگذاری و استمرار موفقیت ­آمیز حضور بیمه ایران به عنوان شناسنامه صنعت بیمه را توجه و تلاش همه ارکان شرکت به ضرورت اصل هم افزایی و کار توام با اشتیاق و همدلی برشمرد و تاکید نمود همراهی و هماهنگی کامل مدیران ، کارکنان و نمایندگان پرتلاش شرکت در اجرای سیاست­ های ترسیمی تداوم موفقیت­ ها و دستیابی به اهداف متعالی را تضمین می­ نماید.

عضو هیات مدیره در ادامه با اشاره به تقسیم کار دقیق و هدفمندی که در هیات مدیره به عنوان سیاستگذار و البته حمایتگر فعال بخش اجراء براساس برنامه و خط ­مشی­ ها صورت پذیرفته افزود: سرعت حرکت و پیشبرد فعالیت و امور در حوزه­ های مختلف فنی، مالی، بازاریابی و پشتیبانی بیشتر و حرفه­ ای­ تر شکل گرفته و هماهنگی ها و انسجام موثرتری خواهد گرفت.

وی با تبیین نقش و اهمیت کمیته مدیریت ریسک بعنوان یکی از راهبردهای مهم تصمیم­ سازی­ ها در ساختار شرکت گفت، شکل­ گیری و فعالیت تخصصی آن ضمن آثار وضعی مثبت دراجرای حاکمیت شرکتی، فرآیند فعالیت­ ها بویژه در بخش های فنی و عملیاتی از انسجام و هماهنگی کامل­تر و موثرتری برخوردار می ­شود.

عضو هیات مدیره در خاتمه ضمن قدردانی از همه مدیران و همکاران پرتلاش بیمه ایران ، با تاکید بر اینکه شرط اصلی مقبولیت و اثرگذاری برنامه ­ریزی و تلاش­ های هدفمند، توجه ویژه به نظارت مستمر و پیشگیری از هرگونه انحراف است، از یکایک مسئولان و مدیران درخواست کرد هوشمندانه درخصوص ارتقاء سلامت اداری و تقویت شفافیت در همه حوزه­ های کاری و در کلیه سطوح حساس و دقت نظر ویژه داشته و این مولفه مهم و حساسیت مسئولانه را به تمام لایه ­های شرکت تسری دهند.
شایان ذکر است، آقای حقیقی ­پناه مدیرکل هماهنگی امور استان ­ها و شعب به عنوان دبیر این نشست در ابتدای جلسه به تشریح برنامه­ ها و اهداف آن پرداخت.

همچنین اقای کتیرایی در حوزه ­های فنی و آقای فکوری در حوزه­ های مالی و پشتیبانی از مدیران واحدهای اجرایی به نمایندگی از سوی مدیران شعب در حوزه­ های فنی، مالی و اداری مسائل و موضوعات خود را مطرح کردند.

در خلال مراسم نیز، لوح سپاس به رسم قدردانی به آقای محمد حسین ملکی مدیر مجتمع ۱۵ آبان، محمد امیری رئیس شعبه ممتاز تهران­ نو، ارسلان افشار رئیس شعبه درجه یک شهریار و سید محمد صادق رضوی مدیر مجتمع خدمات بیمه ­ای فاطمی اعطا شد.

لباسکار صنعتی کسا