۰۱ مرداد ۱۴۰۲ | 20:35
کد خبر : 134023

در نخستین برنامه آموزشی حاکمیت شرکتی مطرح شد؛

حفظ حقوق سهامداران؛ هدف دستورالعمل حاکمیت شرکتی

رضا عیوضلو عضو هیئت مدیره سازمان بورس گفت: دستورالعمل حاکمیت شرکتی بر اساس حفظ حق سرمایه‌گذاران بنا شده است، شرکت‌ها می‌بایست مقرارات را رعایت کنند و مدیران این مسائل را با اعضای هیئت مدیره خود در میان بگذارند.

به گزارش برداشت روز، رضا عیوضلو عضو هیئت مدیره سازمان بورس در نخستین برنامه آموزشی حاکمیت شرکتی ناشران، اظهار کرد : شاید بتوان گفت بخشی از مشکلاتی که در شرکت های پذیرفته شده در سازمان بورس داریم مربوط به عدم اجرای درست دستورالعمل حاکمیت شرکتی است ، دستور العمل حاکمیت شرکتی پاییز سال ۱۴۰۱ به تصویب هیئت مدیره سازمان بورس رسید و به شرکت‌ها ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: دستورالعمل حاکمیت شرکتی در اصل به منظور حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران و بازار شفاف و منصفانه به تصویب رسید.

عیوض‌لو اضافه کرد: حق سرمایه‌گذار این است که به طور کامل از اطلاعات با اهمیت و تاثیر گذار بر وضعیت شرکت‌ها اگاه باشد، مدیران شرکت‌ها می‌بایست با سهامداران صادق باشند.

عضو هیئت مدیره سازمان بورس گفت: برای حفظ حقوق سهامداران، باید وضعیت شرکت پیش‌بینی‌پذیر باشد؛ زیرا سرمایه‌گذار باید بتواند سود آینده شرکت را پیش‌بینی کند.

عضو هیئت مدیره سازمان بورس ادامه داد: اگر متغییرهای تأثیرگذار بر درآمد و بهای تمام شده شرکت‌ها قابل پیش‌بینی نباشد، سرمایه‌گذار نمی‌تواند وضعیت سهام و قیمت دارایی‌های خود را پیش‌بینی کند.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین حقوق سرمایه‌گذاران این است که منافع آن‌ها بر گروه دیگر ترجیح داده نشود و عدالت برقرار شود.

عضو هیئت مدیره سازمان بورس تاکید کرد: دستور العمل حاکمیت شرکتی بر اساس حفظ حق سرمایه‌گذاران بنا شده است ، شرکت‌ها می‌بایست مقرارات را رعایت کنند و مدیران این مسائل را با اعضای هیئت مدیره خود در میان بگذارند.

وی ادامه داد: صاحبان و مدیران صنایع باید به این نکته توجه کنند که رعایت اصول حاکمیت شرکتی تنها راه سرمایه‌گذاری پایدار و بقای آنها به عنوان یک ثروت بین نسلی است.

عیوضلو گفت: در دستورالعمل جدید که اصلاحاتی روی آن صورت گرفته فصل مفصلی برای پایداری در نظر گرفته شده است، باتوجه به اتفاقاتی که در قیمت‌گذاری حوزه انرژی صورت در حال شکل‌گیری است ، فصل مذکور بیش از پیش مورد اهمیت قرار می‌گیرد.

وی همچنین بیان کرد: شرکت‌ها می‌بایست به مسئله بهره‌وری توجه ویژه کنند، زیرا اکنون زمان پرداختن به تکنولوژی‌هایی است که می‌توانند به واسطه آن در بحث سرمایه صرفه جویی کنند.

♦️ تلاش میکنیم با اتکاء به دانش و تجربه 14 ساله خود در بورس سهام ایران بهترین پورتفو را پیشنهاد و سودآورترین سهام را برای شما تحلیل و تشریح کنیم.

جویندگان سهام طلایی

https://t.me/GoldenStockQuesters

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌