۱۳ تیر ۱۳۹۹ | 19:34
کد خبر : 13386

در شرایط تحریم‌های بین‌المللی، با اتکاء به ظرفیت‌های داخلی برای جبران کمبودها و ایجاد اشتغال گام برمی‌داریم

ساختمان اداری ـ نگهبانی، پروژه گازرسانی و شبکه روشنایی شهرک صنعتی چادگان با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال روز پنج‌شنبه با حضور محسن صالحی‌نیا به بهره‌برداری رسید.

به گزارش برداشت روز، به نقل از، روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، ساختمان اداری ـ نگهبانی، پروژه گازرسانی و شبکه روشنایی شهرک صنعتی چادگان با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال روز پنج‌شنبه با حضور محسن صالحی‌نیا به بهره‌برداری رسید.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین بهره‌برداری از این طرح‌ها اظهار داشت: تلاش می‌کنیم تا در شرایطی که با تحریم‌های بین‌المللی روبه‌رو هستیم، با اتکاء به ظرفیت و توانمندی‌ در بخش‌های مختلف، کمبودها را جبران و در جهت ایجاد اشتغال گام برداریم.

محسن صالحی‌نیا افزود: در کشور ۸۳۰ شهرک و ناحیه صنعتی درحال بهره‌برداری وجود دارد که شامل شهرک‌های بزرگ و کوچک، نواحی صنعتی و واحدهای تولیدی است.

وی اضافه کرد: امسال از سوی رهبری، سال جهش تولید نامگذاری شد و شاخص‌هایی بر اساس استقرار صنعت و تولید تحت عنوان این نام درنظر گرفته شده است.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: طی سال‌های متمادی شعار سال تحت عنوان رونق و جهش تولید نامگذاری شد که این مهم گویای آن است که باید نسبت به ایجاد اشتغال و ارزش افزوده و صنایع مختلف، ظرفیت‌های منطقه‌ای معطوف شود.

صالحی‌نیا بیان کرد: باید با توجه به شرایط کشور در راستای اهداف برنامه‌های اقتصادی و به منظور ایجاد ارزش افزوده، اشتغال و اقتصاد مقاومتی کار کنیم.

وی گفت: سیاست‌های محوری ما در سال جاری، استقرار صنایع بر اساس ظرفیت و قابلیتی است که در مناطق مختلف شناسایی می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در عین حال یادآور شد: با محدودیت‌هایی از منظر تأمین زیرساخت و منابع مالی برای استقرار و ایجاد واحدهای صنعتی روبه‌رو هستیم.

صالحی‌نیا با بیان این‌که در ساختار حاکم بر صنعت و تجارت، اصفهان به‌عنوان یکی از استان‌های برتر در شاخص تولید و سرمایه‌گذاری معرفی می‌شود، افزود: اصفهان دومین استان برتر از نظر تعداد صنایع و اشتغال و سومین استان برتر کشور در زمینه سرمایه‌گذاری است.

وی اضافه کرد: حجم بالایی از طرح‌های صنعتی در استان اصفهان وجود دارد.

به گفته رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، طرح آمایش سرزمین از اولویت‌های صنایع در بخش‌های مختلف است که در شهرستان چادگان این موضوع مورد بررسی و رسیدگی قرار می‌گیرد. همچنین از سرمایه‌گذاران علاقه‌مند درخواست می‌شود تا این هدف را تا مقصود مدیریت واردات، تلاش برای داخلی سازی نیازمندی‌ها و زنجیره تأمین در بخش صنعت و کالاهای مصارف محقق سازند.

صالحی‌نیا ابراز امیدواری کرد پروژه‌های مناسبی برای استقرار واحدهای صنعتی بیشتر مورد توجه قرار گیرد و در راستای بهبود زیرساخت‌های زنجیره تأمین اقدام شود.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: شهرستان چادگان از منظر امکانات رفاهی در محرومیت است.

حسین محمد صالحی افزود: فریدن بزرگ (فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت) از پنج قوم فارس، بختیاری، ترک، گرجی و اقلیت مسیحی و ارامنه تشکیل شده است.

وی با بیان این‌که سند افتخار این مردم شهدایی است که تقدیم نظام جمهوری اسلامی کردند، اضافه کرد: در این منطقه بیشتر کشاورزی و دامداری وجود دارد، اما صنعت در این راستا مورد توجه نبوده که درخواست ما تلاش و مساعدت لازم در زمینه اقتصاد و ایجاد اشتغال بیشتر است.

چادگان در غرب استان اصفهان در سال ۱۳۸۲ تأسیس شد و ۱۲۰۰ کیلومترمربع مساحت این شهرستان است. ۷۰ درصد مساحت شهرستان چادگان متعلق به اراضی ملی است، ۶۵ درصد جمعیت شهرستان، روستایی و ۳۵ درصد شهرنشین است.

گردشگری و کشاورزی اشتغال قالب شهرستان چادگان است.

در حاشیه آیین بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی در شهرک صنعتی چادگان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با شهدای شهرستان چادگان تجدید بیعت کرد.

صالحی‌نیا به منظور بازدید و افتتاح تعدادی از پروژه‌های عمرانی و واحدهای صنعتی به استان اصفهان سفر کرده است.

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌