۱۳ تیر ۱۳۹۹ | 19:27
کد خبر : 13372

در سازمان مدیریت صنعتی انجام شد: تاثیرات کرونا ویروس جدید بر فضای کسب و کار

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت صنعتی، تاثیرات کرونا ویروس جدید بر فضای کسب و کار طی یک پروژه تحقیقاتی انجام شد.

بنا به این گزارش، معاونت مشاوره و تحقیق سازمان مدیریت صنعتی با مروری سیستماتیک بر مطالعات انجام شده در این حوزه، به اهمیت تاب آوری در مواجهه با این بحران بر اساس شاخص تاب آوری جهانی پرداخته و راهکارهایی در جهت افزایش میزان افزایش تاب آوری کسب و کارها ارائه داده است.

در این پژوهش به این پرسش که چگونه بنگاه ها در سطح خرد می توانند اثرات ویروس جدید کرونا را بر فعالیت های خود کاهش دهند و عملکرد خود را حفظ کنند، پاسخ داده شده است.

اقداماتی از قبیل توجه به سرمایه انسانی، بازاریابی و فروش، مدیریت زنجیره تأمین، مدیریت مالی و تفکر استراتژیک و کارآفرینانه می تواند به کسب و کارها در سطح خرد کمک کند تا با وجود اثرات منفی بحران کرونا به فعالیت های خود ادامه دهند.

در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر چگونه در شرایط فعلی، دولت و نهادهای دولتی در سطح کلان می توانند به تداوم فعالیت های کسب وکارها کمک نمایند،  نیز اقداماتی از قبیل کاهش نرخ بهره بانکی، طراحی بسته های حمایتی و ارائه تسهیلات ویژه به کسب و کارها در کنار استفاده حداکثری از ابزار ضمانت، توصیه شده است.

علاوه بر این  بر به دولت و نهادهای دولتی در سطح کلان پیشنهاد شده است که به ارائه حمایت هایی در راستای پرداخت حق بیمه کارکنان، ارائه بسته تخفیف های مالیاتی به کسب و کارها در کوتاه مدت و ایجاد بسترهای قانونی، حقوقی و نظارتی لازم جهت پررنگ تر شدن نقش تأمین مالی جمعی و رگولاتوری در حوزه تأمین مالی جمعی مبتنی بر بلاک چین و مواردی از این قبیل توجه بیشتری صورت پذیرد.

لباسکار صنعتی کسا