۲۵ تیر ۱۴۰۲ | 00:33
کد خبر : 133104

مشتری مداری فراز در صنعت بانکی

بانک ایران‌زمین؛ پیشرو در ارائه خدمات بانکداری الکترونیکی

امروزه با توجه به رشد روز افزون تکنولوژی و اینترنت و توسعه خدمات الکترونیکی، نظام بانک داری در ایران در حوزه بانکداری اینترنتی همانند سایر کشورها، ، به‌سرعت به سمت فراهم نمودن بستر بانکداری برخط برای مشتریان خود، پیش رفته است چراکه با توجه به عرصه رقابتی موجود در نظام بانکی ،اغلب بانک‌ها برای حفظ جایگاه خود در بازار، درصدد شناسایی و برآوردن نیازهای مشتریان خود هستند و به نحوی شعار مشتری مداری را تبلیغ و دنبال میکنند.

به گزارش برداشت روز، همراه بانک، پرکاربردترین بستر بانکداری برخط برای مشتریان است. زیرا کاهش هزینه و رشد درآمد را برای سیستم بانکی فراهم می‌کند و مدیران بانک هم در شعبات مختلف به کارمندان خود بر ترویج استفاده از همراه بانک در بین مشتریان، تاکید می‌کنند.
در این میان بانک ایران‌زمین همانند سایر بانک هایعامل، به‌عنوان بانک ارائه‌دهنده خدمات الکترونیک برای پیشرو بودن در عرصه بانکداری، همان‌طور که در اهداف این بانک «جلب اعتماد مردم و رضایتمندی مشتریان» ذکرشده سعی کرده با ابزارهای بانکداری الکترونیک برای رضایت مشتریان خود تلاش کند، بنابراین همراه بانک ایران‌زمین تحت عنوان «فراز» را در اختیار کاربران خود قرار داده است. همراه بانک ایران‌زمین یک اپلیکیشن جهت نصب در تلفن همراه بوده و شامل بخش‌های مختلف جهت ارائه خدمات بانکی به مشتریان است.
مراحل و شرایط استفاده از نرم‌افزار همراه بانک فراز، شامل افتتاح سپرده (امکان افتتاح سپرده غیرحضوری)، مراجعه به نزدیک‌ترین شعبه، تکمیل فرم‌های مربوطه در شعبه و دریافت نام کاربری و رمزهای اول و دوم (رمز انتقال وجه) از شعب است.
کاربر با استفاده از فراز (همراه بانک ایران‌زمین) بدون مراجعه حضوری به بانک امکان دسترسی به تلفن‌بانک، اینترنت بانک، خدمات پیامک کوتاه و غیره از طریق گوشی تلفن همراه خود را خواهد داشت.
همچنین می‌توان به قابلیت‌های دیگر ازجمله انتقال وجه دسته‌ای (داخلی ایران‌زمین)، انتقال وجه از کارت‌بانکی به کارت، سپرده یا شماره موبایل (مشتریان ایران‌زمین)، انتقال وجه از سپرده به سپرده، شبا یا شماره موبایل (مشتریان ایران‌زمین)، خدمات چک (مشاهده دسته‌چک، ثبت مبلغ چک و مسدودی چک و استعلام وضعیت چک‌های واگذارشده) و تسهیلات (مشاهده فهرست و تاریخچه تسهیلات، پرداخت قسط تسهیلات و تنظیم پرداخت خودکار) اشاره کرد.
در همراه بانک ایران‌زمین امکان مشاهده شعب بانک، گزارش تراکنش‌ها (گزارش عملیات انجام‌شده در نرم‌افزار/ تاریخچه عملیات انتقال وجه پایا وساتنا)، دریافت شبا، مشاهده نرخ ارز وجود دارد. کاربر در این برنامه به پرداخت صورت‌حساب دسترسی داشته و امکان خرید شارژ، پرداخت قبوض و کمک‌های مردمی را نیز خواهد داشت.
چندی پیش مدیرعامل بانک ایران‌زمین از افزایش کاربران بانکداری دیجیتال در این بانک خبر داد و گفت: در بانک ایران‌زمین در سال ۱۴۰۱ شاهد افزایش ۳۶ درصدی میزان کاربران بانکداری دیجیتال بوده‌ایم که قطعاً در رشد استفاده از سرویس‌های بانکداری دیجیتال تأثیرگذار بوده است.
پور سعید، حمایت مشتریان و تلاش همکاران را دو بازوی موفقیت بانک ایران‌زمین بیان کرد و افزود: آمارها نشان می‌دهد که حوزه بانکداری دیجیتال بانک ایران‌زمین در سال‌های اخیر با اقبال قابل‌توجهی از سوی کاربران شبکه بانکی کشور همراه بوده است و این موضوع جز افزایش کیفیت خدمات ارائه‌شده و ایجاد تجربه متفاوت برای مشتری علت دیگری ندارد.
بنابراین می‌توان گفت در سال‌های اخیر بانک ایران‌زمین در حوزه بانکداری الکترونیک با ارائه خدمات بانکی برای مشتریان خود از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است و همچنان در عرصه خدمات بانکی جزو بانک‌های پیشرو به‌حساب می‌آید.

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌