۱۰ تیر ۱۴۰۲ | 15:00
کد خبر : 131391

پاسخ مدیرعامل فروشگاه رفاه به پارسینه در خصوص حواشی اخیر

نمازی: چابک‌سازی اخیر در راستای حرکت در مسیر استراتژی فروشگاه رفاه و پیشبرد اهداف برای رسیدن به چشم انداز تعریف شده این بنگاه اقتصادی بود.

به گزارش برداشت روز، مدیرعامل فروشگاه رفاه در گفتگو با پارسینه گفت: استراتژی فروشگاه رفاه با محوریت تمرکز بر خدمت‌رسانی نوین شعبات هایپر و مورد پسند مشتریان برای پیشبرد اهداف این بنگاه اقتصادی خصوصی مستلزم چابک سازی بود.

شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه با هدف کاهش هزینه سبد خانوارها در مقیاس بزرگ و همچنین کاهش هزینه‌های جانبی نظام توزیع از طریق تمرکز بر فروشگاه‌های بزرگ در مراکز استان‌ها در دهه ۷۰ تأسیس شد.

نمازی افزود: فروشگاه رفاه از ابتدای سال ۱۴۰۲ همگام با شعار مهار تورم و رشد تولید، در راستای کاهش هزینه نهایی سبد خرید مشتریان محترم با تمرکز بر شعب هایپر خود و استفاده از زیرساخت الکترونیک در راستای فروش اینترنتی و همچنین پشتیبانی از طرح‌های دیگری همچون: کالا برگ الکترونیکی و توزیع کالای تنظیم بازار که مستلزم فروش کالا با کمترین هزینه است، با جمع آوری برخی از شعب اقدام به چابک سازی نمود.

این فروشگاه‌ها با برند وین مارکت و زیرمجموعه فروشگاه رفاه فعالیت می‌نمودند و با توجه به اتمام قرارداد پنج ساله آن و مشکلات دیگر، جمع آوری شدند.

مدیرعامل فروشگاه رفاه خاطرنشان کرد: از دلایل دیگر این اقدام افزایش سرسام آور نرخ اجاره، سیاست‌های سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در اعمال محدودیت برای حاشیه سود فروشگاه‌های زنجیره‌ای و عدم امکان افزایش حاشیه سود فروشگاه‌های زنجیره‌ای متناسب با افزایش هزینه‌ها بود.
در واقع خانواده بزرگ رفاه به عنوان یک شرکت سهامی عام با ۱۵ هزار سهام‌دار و ۴۵۰ میلیون سهم، متعهد به سوددهی در پایان هر سال است.
در حال حاضر و پس از چابک‌سازی نیز فروشگاه رفاه با ۱۰ هزار پرسنل مستقیم، به صورت ماهانه بیش از ۱۴۰ میلیارد تومان حقوق و دستمزد می‌پردازد و این درحالی است که پیش از فرایند انتقال به بخش خصوصی از طریق بورس شرکت تنها ۲ هزار پرسنل داشت.

مدیرعامل فروشگاه رفاه ادامه داد: همچنین جمع آوری این شعب کوچک که اکثرا متراژی حدود ۱۰۰ متر مربع داشتند منجر به تمرکز فروش در شعب اصلی و بزرگ رفاه می‌شود که این اتفاق، افزایش فروش، کاهش هزینه‌های عملیاتی و نهایتاً کاهش هزینه تامین مایحتاج مورد نیاز خانواده‌ها را به همراه خواهد داشت، تا شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه بار دیگر در مسیر رسیدن به اهداف خود و اجرای سیاست‌های دولت در امر خدمت‌گذاری به مردم گام بردارد.

وی ادامه داد: رفاه اکنون دارای املاک تجاری با چیزی حدود ۳۴۰ هزار مترمربع در سراسر کشور است؛ کارشناسان ارزش رفاه را حداقل سی همت تخمین می‌زنند و همچنان نام بزرگ رفاه به عنوان پرچمدار صنعت خرده‌فروشی پابرجاست.

نمازی در ادامه به برخی پروژه‌های رفاه در سال جاری اشاره کرد: فروشگاه رفاه با طراحی و اجرای طرح رفاه فکتوری در سال گذشته موفق به ایجاد ظرفیت بسته‌بندی حداقل سی درصد از کالاهایی همچون: حبوبات، چای، گوشت، مرغ، برنج و … با مجوزهای بهداشتی شده‌ است که همین مهم کاهش بیست الی شصت درصدی قیمت نهایی این کالاها را در پی داشته است.
خرید املاک و توسعه هایپرهای نوین دیگر برای رفاه حال مشتریان از دیگر اتفاقات سال گذشته بوده است.

به عنوان مثال می‌توان به پروژه بزرگترین فروشگاه خاورمیانه در منطقه ۲۱ یا بزرگ‌ترین سیتی سنتر کشور که در شهریار مشغول ساخت است، اشاره کرد.
در واقع رفاه همچنان با قدرت رو به جلو حرکت می‌کند و قطعاً با کوشش پرسنل هوشمند و متخصص این بنگاه اقتصادی در سراسر ایران و حمایت سهامداران؛ رسیدن به این مهم امکان پذیر خواهد بود.
از سال گذشته اقدام به فروش اقساطی با سقف ۳۰۰ میلیون ریال با پرداخت ۶ ماهه بدون سود و ضامن در فروشگاه‌های رفاه را آغاز کردیم و این طرح بدون کوچک‌ترین حمایتی از سوی نهادهای دولتی انجام شد تا خدمتی دیگر برای کمک به معیشت مردم انجام داده باشیم، ما در رفاه یا راهی خواهیم یافت و یا راهی خواهیم ساخت.

نمازی همچنین با تاکید بر این نکته که رفاه یک شریک تجاری مورد اعتماد است گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته و راه اندازی آن از ماه آینده، برنامه سفارش گذاری سیستمی و خرید متناسب کالا با میزان فروش را که طرح ریزی آن ۶ ماه به طول انجامید، آغاز خواهیم کرد تا به اصطلاح از خواب سنگین سرمایه تولیدکنندگان و تامین کنندگان محترم جلوگیری شود.
با این برنامه تضمین خرید بیشتری در دستور کار قرار خواهد گرفت چرا که تمرکز روی استفاده کامل از ظرفیت‌های شعب هایپر خواهد بود.
همچنین این نوید را به باشگاه مشتریان بیست میلیون نفری رفاه می‌دهیم که می‌توانند برندهای معتبر را با حاشیه سود پایین در اختیار داشته باشند.نمازی در پایان اشاره کرد: جلب رضایت و استمرار تجربه خرید خوشایند و متمایز مشتریان ارجمند از طریق تأمین به موقع کالا، به ویژه کالاهای اساسی با کمترین قیمت و بیشترین کیفیت هدف اصلی خانواده بزرگ رفاه در سرتاسر ایران عزیزمان است.

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌