۲۴ خرداد ۱۴۰۲ | 20:11
کد خبر : 129741

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان با حضور حداکثری صاحبان سهام و نمایندگان قانونی آنها برگزار شد. مهم‌ترین نکات مطرح شده در این جلسه به شرح زیر است:

به گزارش برداشت روز، شرکت در سال گذشته ۸۳ روز قطعی برق و گاز داشته است.

پروژه احداث مجتمع گندله‌سازی بهاباد با ظرفیت ۴ میلیون تن در سال و قابل توسعه به ۵ میلیون تن و با پیشرفت ۸۶درصد و ۴۴۸۰ میلیارد تومان مخارج انجام شده است. این پروژه در اسفندماه سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

عدم تأمین به موقع ارز و ریال مورد نیاز پروژه و تغییر در تامین‌کنندگان تجهیزات خارجی پروژه (عمدتا اروپایی) به دلیل تحریم‌ها و مشکلات مربوط به اخذ مجوزهای قانونی از سوی وزارت صمت در بانک عامل و همچنین بانک مرکزی، از جمله مشکلات اساسی پروژه گندله‌سازی بهاباد است.

پروژه خط نورد جهت تولید کلاف مفتول فولادی با ظرفیت ۲۰۰هزار تن با هدف خودکفایی در تامین شمش مورد نیاز شرکت فولاد شاهرود، یکی از پروژه‌های در دست اجرای شرکت فولاد شاهرود است.

افزایش سرمایه از محل آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی به مبلغ ۲هزار و ۷۰۰ میلیون ریال در راستای تامین منابع مورد نیاز جهت اجرای طرح توسعه خط نورد به منظور تولید کلاف مفتول، از جمله اقدامات مهم شرکت فولاد شاهرود خوانده شد.

درخصوص شرکت صنایع معدنی عصر نوین بهاباد که هنوز به بهره‌برداری نرسیده است، گفته شد: کارخانه یک میلیون تنی تا شهریورماه سال جاری تکمیل خواهد شد.

تولید با هدف یک میلیون تن، نصب باقیمانده تجهیزات فاز دوم، افزایش ظرفیت از یک به یک میلیون و ۲۰۰هزار تن، تأمین و افزایش دیماند گاز مورد نیاز فاز دوم، افزایش ظرفیت و تحقق پیشرفت فیزیکی ۱۰۰درصد تا پایان سال جاری از برنامه‌های آینده شرکت در اردکان و واحد آهن اسفنجی است.

ادامه بهره‌برداری از فاز دوم فولادسازی و شروع فعالیت طرح ریخته‌گری ۳ با سرمایه بیش از ۸۰۰هزار میلیون ریال، احداث کارخانه تولید آهن اسفنجی با ظرفیت ۵۰۰هزار تن در سال، اتخاذ تصمیم برای احداث کارخانه نورد دوم با ظرفیت ۲۰۰هزار تن در سال و افزایش سرمایه شرکت از محل از مبلغ ۲۷۰۰ به ۵هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال از برنامه‌های شرکت در فولاد شاهرود است.

افزایش سرمایه تا سقف ۳۰۰هزار میلیارد ریال در چند مرحله از محل مطالبات و آورده نقدی، پروژه فولادسازی سه میلیون تنی و نورد پیوسته و احداث نورد از برنامه‌های شرکت فغدیر در مجموعه توسعه گل گهر است.

مهندس فرشاد: مهم‌ترین خبری که می‌توان به سهامداران داد این است که شرکت توسعه گل گهر در سال ۱۴۰۱ حدود ۷۰۰۰ میلیارد سود تقسیم کرد و سود امسال فغدیر نیز از محل شرکت توسعه گل‌گهر ۲۰درصد افزایش خواهد یافت. با در مدار قرار گرفتن مگامدول سوم، پیش‌بینی سود ۱۴۰۳ رقم قابل توجهی خواهد بود.

دکتر فاضل، رئیس مجمع درخصوص به‌صرفه بودن صادرات آهن اسفنجی گفت: امکان صادرات آهن اسفنجی وجود دارد. دستورالعملی مبنی بر باز بودن همیشگی خط صادراتی شرکت‌ها داریم. در سال مالی مذکور هم ۵۹هزار تن صادرات داشتیم.

درخصوص مالیات گفته شد: تا سال ۱۴۰۹ از معافیت مالیاتی برخورداریم و مشکلی از این جهت نداریم.

چادرملو تعهد داده است که گندله بهاباد را تامین کند. شرکت بهاباد هم به دنبال منابع و معادن جدید است‌.

عصر نوین بهاباد یک شرکت معدنی بوده که برای تامین مواد اولیه، سنگ آهن خریداری کرده است.

واحد پرعیارسازی شرکت نوظهور بافق به بهره‌برداری رسیده است. میشدوان و آنومالی شمالی، دو معدن این شرکت است که کنسانتره‌سازی این معادن تا پایان شهریورماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

دلیل افزایش هزینه مالی به دلیل دریافت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بود که برای خرید مواد اولیه از چادرملو دریافت شده بود.

شرکت فغدیر برنامه افزایش سرمایه از محل مطالبات و سود انباشته دارد.

در پایان مجمع فغدیر، به ازای هر سهم ۱۹۰ تومان سود نقدی تقسیم شد‌.

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌