۲۰ خرداد ۱۴۰۲ | 23:50
کد خبر : 129246

برگزاری دوره آموزشی بازدید صحرایی (Field Trip) زمین شناسی از سازندهای مخزنی در ناحیه فارس

دوره آموزشی بازدید صحرایی (Field Trip) زمین شناسی از سازندهای مخزنی در ناحیه فارس با حضور کارشناسان شرکت های گروه پتروپارس برگزار شد.

به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل گروه پتروپارس، این دوره چهار روزه که در روزهای دهم تا سیزدهم خردادماه به سرپرستی مصطفی سبوحی، رئیس زمین شناسی نفت و ژئوفیزیک مدیریت مهندسی تحت الارضی گروه پتروپارس و راهبری و ارائه علیرضا پیریایی؛ رئیس زمین شناسی اکتشاف شرکت ملی نفت ایران (مدیریت اکتشاف) برگزار شد سازندهای مخزنی، تحلیل حوضه های رسوبی و چگونگی گسترش آن ها و نقش و تاثیر این فرآیندها در مطالعات و بررسی های میادین نفت و گاز در نواحی مختلفی از استان فارس مورد کنکاش و بررسی قرار گرفت.

مصطفی سبوحی؛ رئیس زمین شناسی و ژئوفیزیک گروه پتروپارس با بیان اهمیت برگزاری این دوره برای کارشناسان مرتبط با حوزه بالادستی صنعت و گاز گروه پتروپارس گفت: برپایی این دوره و در این سطح برای نخستین بار در یکی از مهم ترین نقاط زاگرس و حوزه فارس برگزار شده است.

رئیس زمین شناسی و ژئوفیزیک گروه پتروپارس افزود: در این دوره آموزشی ، براساس برنامه ریزی صورت گرفته و باتوجه به پروژه های گروه پتروپارس، برش های زمین شناسی در کوه مظفری، کوه سورمه، طاقدیس خانه کت و کوه دالنشین، مورد بازدید قرار گرفت و بحث و تحلیل های مرتبط با آن صورت پذیرفت.

وی با اشاره به فعالیت گروه پتروپارس در حوزه اکتشاف و تولید در میادین گازی و نفتی در خشکی و دریا تاکید کرد: این دوره می تواند ضمن آشنایی دقیق با سازندهای مخزنی، به درک صحیح تر از چگونگی رفتار مخازن و فرآیندهای مرتبط با آن، نظیر مباحث حفاری، زمین شناسی، ژئوفیزیک و مخزن کمک شایانی نماید.

سبوحی در پایان گفت: از آنجا که مهندسان حوزه نفت با داده های زیرسطحی سروکار دارند، پژوهش پیرامون سازندهایی که در میادین نفت و گاز میزبان حجم زیادی از ذخایر هیدروکربنی هستند و بررسی این سازندها در رُخنمون های(بیرون زدگی) سطحی می تواند به ارائه تحلیل ها و تصمیم گیری های دقیق تر منجر شود.

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌