۲۰ خرداد ۱۴۰۲ | 13:25
کد خبر : 129193

دوربین شیائومی ۱۳ اولترا با آن همه ادعا، در جایگاه چهاردهم دگزومارک است

به گزارش سایت رسمی برداشت روز،شیائومی با این که چندین سال عملکرد خیره‌کننده‌ای داشت اما این روزها کمی ناامیدکننده ظاهر شده است. جدیدترین تست‌های دگزومارک نشان می‌دهند دوربین گوشی شیائومی ۱۳ اولترا، با آن همه تبلیغ و ادعا در نهایت توانست به رتبه چهارهم دست پیدا کند.

چند روز پیش وقتی رده بندی بهترین تولیدکنندگان موبایل سال ۲۰۲۳ منتشر شد، شاهد افت رتبه شرکت شیائومی بودیم. این افت رتبه بی‌دلیل نبوده و عملکرد این شرکت در مقایسه با گذشته ناامیدکننده شده است. پرچمدار تازه‌نفس این شرکت با مانور روی دوربین قدرتمندش معرفی و روانه بازار شد. با این که دوربین گوشی شیائومی ۱۳ اولترا برای راضی کردن اکثر کاربران عملکرد قابل قبولی دارد اما در رده‌بندی دگزمارک، این مدل تا بیش از حدضعیف ظاهر شد و نتوانست از رتبه چهارهم بالاتر بیاید.

عملکرد دوربین گوشی شیائومی ۱۳ اولترا در دگزومارک
شیائومی ۱۳ اولترا باید به رتبه اول لیست دگزومارک می‌رسید اما در بررسی‌های این وبسایت معتبر، بالارده‌ترین گوشی امسال شیائومی نتوانست مطابق انتظارها ظاهر شود. با به دست آوردن رتبه چهاردهم تست دوربین دگزومارک، گوشی شیائومی ۱۳ اولترا پشت سر مدل‌هایی مانند پیکسل ۷ پرو با رتبه ۶، هواوی پی ۶۰ پرو با رتبه ۱، آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس اپل با رتبه ۸، گوشی‌های آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس اپل با رتبه ۱۱ و … قرار گرفت.

گوشی اندرویدی جدید شیائومی ۱۳ اولترا

نکته باورنکردنی این رده‌بندی این است که حتی گوشی می ۱۱ اولترا شیائومی که حالا با دو سال سن یکی از تاریخ‌گذشته‌های شیائومی محسوب می‌شود هم رتبه بهتری را از پرچمدار تازه چینی‌ها کسب کرده است. دیگر نکته قابل تامل این است که هواوی همچنان با وجود تحریم‌ها، میان دیگر سازندگان گوشی چینی عملکرد بهتری دارد و همچنان بهترین دوربین در دنیای گوشی‌های هوشمند را می‌سازد.

سیستم رتبه بندی دگزومارک بر اساس نمراتی است که در هر بخش به گوشی‌های هوشمند می‌دهد. گوشی شیائومی ۱۳ اولترا توانست در تست‌های دگزومارک نمره ۱۴۰ را به دست بیاورد. در صورتی که می‌خواهید ریز نمرات ناامیدکننده این گوشی را مشاهده کنید، تصویری که در ادامه وجود دارد می‌تواند به شما کمک کند.

 

شاید قرار گرفتن این مدل در رتبه چهاردهم کمی ناعادلانه به نظر برسد اما چیزی که باید به آن توجه کنیم این است که دوربین شیائومی ۱۳ اولترا از نظر DXoMark ایراد بزرگی ندارد و این وبسایت تعریف‌های زیادی از دوربین این گوشی کرده است. با این حال در مقایسه با رقبا، مدل ۱۳ اولترا حرفی برای گفتن ندارد.

برای مثال کیفیت ثابت دوربین گوشی در حالت‌های مختلف بزرگ‌نمایی یکی از بهترین نقاط قوت Xiaomi 13 Ultra بوده است. در کنار این موضوع، رنگ‌های طبیعی (مخصوصا رنگ سفید) و جزئیات بالا، پرچمدار شیائومی را به یک گوشی قدرتمند از نظر دوربین تبدیل می‌کنند. در این جا بهتر است به برخی از نقاط ضعف دوربین ۱۳ اولترا مانند مشکلاتی در محیط‌های به شدت روشن، هاله‌های رنگ و تصاویری با سچوریشن بیش از حد اشاره کرد.

سخن پایانی درباره نتایج دوربین تست دگزومارک Xiaomi 13 Ultra
هر چند ادعاهای شیائومی باعث شد توقع کاربران از دوربین این مدل به شدت بالا برود اما به طور کلی عملکرد شیائومی ۱۳ اولترا در تست دوربین دگزومارک، خیلی هم بد نبوده است. با این وجود اگر بخواهیم این گوشی را در برابر رقبایی از سامسونگ، اپل، گوگل و … قرار بدهیم، پرچمدار جذاب چینی نمی‌تواند در مبارزه دوام بیاورد.

اگر بخواهید یک گوشی را فقط به خاطر کیفیت دوربین خریداری کنید، سراغ چه برند و چه مدلی می‌روید؟ نظرتان را همین حالا با سایت رسمی برداشت روز، و کاربرانش به اشتراک بگذارید.

لباسکار صنعتی کسا