۰۲ خرداد ۱۴۰۲ | 16:04
کد خبر : 127636

۲۰ نکته کاربردی برای محافظت از گوشی در برابر هکرها

فعالیت غیر طبیعی دستگاه

به گزارش سایت رسمی برداشت روز،نمایش اعلان (نوتیفیکیشن) بر روی صفحه نمایش دستگاه، یکی از راه‌های کلیدی ارتباط سرویس‌ها و اپلیکیشن‌ها با کاربران گوشی‌های اندرویدی است و اطلاعات مهم را به‌صورت خلاصه پیش چشم آن‌ها قرار می‌دهد.

البته نمایش بیش از حد اعلان‌ها می‌تواند ناراحتی کاربران را به همراه داشته باشد؛ اما می‌توان با تغییر تنظیمات دستگاه با آن مقابله کرد.

در عین حال ممکن است در شرایطی قرار بگیرید که اعلانی بر روی صفحه نمایش گوشی‌تان مشاهده کنید که منبع آن برای‌تان نامشخص باشد! در این شرایط، ممکن است دستگاه شما تحت ردیابی هکرها قرار داشته باشد.

بنابراین در صورتی که صفحه نمایش گوشی شما بی‌دلیل روشن شد یا گوشی خودبخود شروع به لرزش کرد، می‌توانید احتمال بدهید که یک ویروس یا بدافزار مشکل شماست!

البته برخی اپلیکیشن‌های اندرویدی نیز ممکن است اثری مشابه بر روی گوشی شما داشته باشند. با این حال، خطر ویروسی شدن یا ردیابی گوشی اندرویدی، چیزی نیست که بتوانید ساده از کنار آن عبور کنید!

البته این فعالیت‌های غیرطبیعی ممکن است ابعاد گسترده‌تری هم به خود بگیرند. به عنوان مثال، کند شدن یا ریستارت شدن بی‌دلیل دستگاه نیز یکی از اتفاقاتی است که در صورت نفوذ هکرها ممکن است رخ دهد!

اگر با این مشکل روبرو شدید، خیلی سریع دستگاه خود را به تعمیرگاه‌های مجاز ببرید.

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌