۰۷ تیر ۱۳۹۹ | 22:07
کد خبر : 12753

اعلام فهرست شرکت های قابل واگذاری بانک پاسارگاد

افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی های بانک پاسارگاد در مرحله کارشناسی رسمی و ارزیابی است که تاکنون ارزیابی مزبور به اتمام نرسیده و این فرآیند ادامه دارد.

به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط عمومی بانک پاسارگاد، بانک پاسارگاد  در پاسخ به نامه سازمان بورس و اوراق بهادار با موضوع ضرورت برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی در راستای رعایت ماده ۱۷ مکرر یک دستورالعمل اجرایی ” نحوه انجام معاملات در بورس اوراق بهادار تهران” و افزایش ۵۰ درصدی قیمت سهام این شرکت، پاسخ به سؤالات مطروحه  را در سامانه تدان منتشر کرد
بر اساس این گزارش، بانک پاسارگاد در پاسخ به این سوال که آیا شرکت برنامه ای برای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها دارد؟ تاکید کرد: همان گونه که در بند ۵ پاسخ سوالات کنفرانس اطلاعاتی روز ۲۳ اردیبهشت ماه ۹۹ بانک پاسارگاد اشاره شده است، افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی های این بانک در مرحله کارشناسی رسمی و ارزیابی استکه تاکنون ارزیابی مزبور به اتمام نرسیده و فرآیند فوق ادامه دارد. ضمن این که اجرای برنامه فوق منوط به اخذ مجوز از بانک مرکزی سازمان بورس و اوراق بهادار خواهد بود.

بانک پاسارگاد (سهامی عام)  همچنین در پاسخ به این سوال که کدام یک از شرکت های تحت مالکیت خود را برای شناسایی درآمد غیرعملیاتی مناسب در دستور کار عرضه دارد، نام ۸ شرکت ارزش آفرینان پاسارگاد، مدبران تجارت، سامان تجارت تدبیر ایرانیان، نظم آوران شایسته، پرداخت الکترونیک پاسارگاد، گسترش انرژی پاسارگاد، فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد و لیزینگ پاسارگاد اعلام کرده است.

در عین حال بر اساس  برنامه استراتژیک گروه مالی پاسارگاد در سال ۱۳۹۹ مقرر شده است که اقدامات لازم برای پذیرش، درج و عرضه سهام شرکت های گسترش انرژی پاسارگاد، پرداخت الکترونیک پاسارگاد، فولاد زرند ایرانیان،  فولاد سیرجان ایرانیان،  فروسیلیس غرب پارس، داتیس آریان قشم و  مبنای خاورمیانه در بازار سرمایه انجام شود.

لباسکار صنعتی کسا