۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ | 20:12
کد خبر : 126705

بانک مسکن

تشریح نحوه فروش متری مسکن در بورس کالا

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: در فروش متری مسکن در بورس کالا فرد به مرور زمان می‌تواند، خانه دار شود.

به گزارش برداشت روز،  به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از کالاخبر، مهدی هدایت در برنامه خبری «تهران ۲۰» درباره موضوع فروش متری مسکن گفت: فروش متری مسکن از منابع خُردی که دارد، استفاده می‌کند و بیشتر در زمینه مسکن استطاعت پذیر است؛ به طوری که طرح آن تدوین شده و از طریق شورای شهر تهران و تصویب آن فروش متری مسکن آغاز می‌شود.

وی گفت: هدف این است که منابع خرد مردم را به سمت تولید مسکن بیاوریم که هم مردم از این طریق صاحب خانه شوند و هم منابع خُرد در مسیر ساخت مسکن به کار گرفته شود. این مسکن‌ها در بورس کالا عرضه و در قالب اوراق سلف اسلامی ارائه می‌شود.

جزئیات فروش متری مسکن در بورس کالا

هدایت همچنین در توضیح بیش‌تر درباره فروش متری مسکن در بورس کالا اظهار کرد: در فروش متری مسکن در بورس کالا فرد به مرور زمان می‌تواند، خانه دار شود. با فروش متری مسکن در بورس کالا، منابع خُرد به سمت تولید می‌رود و مردم به خانه دار شدن امیدوار می‌شوند.

مدیرعامل نوسازی شهر تهران تاکید کرد: فروش متری مسکن روی پلتفرم بورس کالا انجام خواهد شد و سال گذشته، زیر ساخت‌های این کار را انجام دادیم. تلاش کردیم پروژه‌هایی که در بورس کالا عرضه می‌کنیم، پروژه‌هایی باشد که همه آنها، پروانه و سند داشته باشند و فوندانسیون آن هم ریخته شود، که مردم رشد این پروژه‌ها را ببینند و به سرمایه گذاری امیدوار شوند.

هدایت در ادامه صحبت‌هایش گفت: وقتی پروژه تمام شد و فرد مقداری از خانه را خریداری کرد یا خود را به مرحله‌ای می‌رساند که بتواند یک واحد خریداری کند و اگر نتوانست ما یک بازار گردان داریم که درصد خانه خریداری شده در بورس کالا را به قیمت روز از مالک خریداری می‌کند و فرد می‌تواند پول را در پروژه‌های جدید سرمایه گذاری کند و با انجام این کار در نهایت می‌تواند در یک پروژه خانه دار شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با تاکید اینکه مسکن موتور محرک اقتصاد کشور است. خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری و خرید مسکن در بورس کالا باعث می‌شود که پول و سرمایه به جای بازار ارز به سمت تولید و اشتغال حرکت کند.

لباسکار صنعتی کسا