۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ | 11:52
کد خبر : 126090

بررسی سامسونگ گلکسی اس ۲۳ و گلکسی S23 پلاس

بررسی سامسونگ گلکسی اس 23 و گلکسی S23 پلاس

امروز می‌خواهیم در سایت رسمی برداشت روز به بررسی اختصاصی دو گوشی پرچمدار Galaxy S23 و گلکسی اس ۲۳ پلاس بپردازیم. دو عضو کوچکتر سری گلکسی اس ۲۳ سامسونگ از نظر مشخصات، طراحی، سخت‌ افزار، نرم افزار، دوربین، باتری و نمایشگر در مقایسه با سایر گوشی‌ها چگونه هستند؟

 

 

در دنیای گوشی‌های هوشمند پیدا کردن یک پرچمدار جمع‌و‌جور باکیفیت کار چندان آسانی نیست. هرچند سامسونگ با گلکسی S22 یک گزینه جذاب را در اختیار ما قرار داد و با گلکسی S23 نیز آن را سریع‌تر، مقاوم‌تر و کارآمد‌تر از گذشته نیز کرده است. گلکسی اس ۲۳ همچون نسل گذشته کوچک، سبک و جذاب است و انتظار داریم که با استقبال خوبی از سوی کاربران مواجه شود.

 

بررسی طراحی گلکسی اس ۲۳ و گلکسی S23 پلاس از بهبود نسبت به سال گذشته حکایت دارد. حالا در بدنه پشتی به‌جای جزیره دوربین تنها سه حلقه کوچک را برای میزبانی لنزها می‌بینیم. همچنین پنل‌های شیشه‌ای پشت و جلو از گوریلا گلس ویکتوس ۲ ساخته شده‌اند که یعنی مقاومت بهتری در برابر ضربه و سقوط از ارتفاع خواهند داشت. با نگاهی به مشخصات گلکسی S23 متوجه می‌شوید که صفحه نمایش ۶.۱ اینچی داینامیک امولد ۲X نسل گذشته حفظ شده است. این نمایشگر رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل را در کنار نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۲۰ هرتز ارائه می‌دهد و حداکثر روشنایی آن نیز به ۱۷۵۰ نیت می‌رسد. این در حالی است که این میزان در گلکسی S22 به‌حداکثر ۱۳۰۰ نیت می‌رسید. گلکسی S23 پلاس نیز همین مشخصات را در نمایشگری ۶.۷ اینچی ارائه می دهد.

 

 

 

خوشبختانه پس از سال‌ها سامسونگ امسال سری گلکسی S23 را تنها با تراشه اسنپدراگون روانه بازار کرده است و نیازی نیست به‌خودتان ثابت کنید که مدل اگزینوس خریداری شده کیفیتی فراتر از تراشه کوالکام ارائه می‌دهد. جالب‌تر از همه اینکه امسال سامسونگ با همکاری کوالکام، پرچمداران خود را به نسخه اورکلاک شده اسنپدراگون ۸ نسل ۲ مجهز کرده‌ است. نسخه‌ای که در اختیار سایر شرکت‌ها قرار نخواهد گرفت. همچنین بررسی بیشتر مشخصات گلکسی اس ۲۳ و گلکسی S23 پلاس نشان می‌دهد که آنها به نسل جدید چیپ‌های حافظه سامسونگ نیز مجهز شده‌اند.

 

ترکیب دوربین‌های پشتی نیز هیچ‌ تغییری نکرده‌ است و همچنان شاهد دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال، دوربین تله‌فوتو با زوم ۳ برابری و دوربین فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی هستیم. تنها تغییر قابل‌توجه به دوربین سلفی مربوط می‌شود که حالا از یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی درکنار پشتیبانی از HDR، فوکوس خودکار و فیلم‌برداری ۴K بهره می‌برد. آیا در پایان بررسی اختصاصی گلکسی S23 و اس ۲۳ پلاس به خرید این گوشی‌ها ترغیب خواهید شد؟

لباسکار صنعتی کسا