۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ | 22:02
کد خبر : 125517

رئیس جمهور طی بازدید از گروه صنعتی مپنا در روز کارگر:

مجموعه صنعتی مپنا افتخارآفرین و مایه مباهات کشور است

همزمان با یازدهم اردیبهشت و گرامیداشت روز کارگر، رئیس جمهور ضمن حضور در شرکت مهندسی و ساخت توربین مپنا (توگا)، از مرکز پایش نیروگاهی، نمایشگاه دستاوردهای فناورانه گروه مپنا، توربین پیشرفته کلاس F تمام ایرانی MGT-75 و عملیات آزمایش موتور هواپیمای مسافری بر روی بستر سامانه آزمایشی کاملا بومی بازدید کرد.

به گزارش برداشت روز، همزمان با حضور سید ابراهیم رئیسی در گروه مپنا، یکی از پرکاربردترین انواع موتور هواپیماهای مسافری که برخی از قطعات آن ساخت ایران است، با سامانه آزمایش کاملا بومی با موفقیت آزمایش شد.
از دستاوردهای این سامانه می­توان به مهندسی سیستم کنترل و پروتکل‌‍های ارتباطی این سامانه نام برد که کاملا توسط متخصصان گروه مپنا اجرایی شده است. طراحی این سامانه به صورت متحرک این قابلیت را ایجاد کرده تا قطعات موتور در شرایط محیطی مختلف تست و مورد ارزیابی قرار گیرند تا امکان اخذ استانداردهای هواپیمایی کشوری میسر شود.
موتوری که در این رویداد در حضور رئیس جمهور با موفقیت آزمایش شد، موتور شناخته شده CFM-56 است که تعدادی از قطعات کلیدی آن در داخل کشور ساخته شده و در سامانه آزمایش طراحی و ساخت شده توسط گروه مپنا، مورد آزمایش قرار گرفته است.

رئیس جمهور با همراهی مدیرعامل گروه مپنا، از نمایشگاه دستاوردهای فناورانه مپنا در بخش نیروگاه‌های حرارتی و تجدیدپذیر، نفت و گاز، حمل و نقل ریلی، سرویس و تعمیرات اساسی، موتورهای هوایی، برقی‌سازی خودرو، هوشمندسازی، صنایع انرژی‌بر، بهداشت، آب و … نیز بازدید کرد.

در بازدید سید ابراهیم رئیسی از مرکز پایش نیروگاهی، راهکارهای دانش بنیان گروه مپنا در حوزه انقلاب صنعتی چهارم با نام مپنامایند تشریح شد. مپنامایند راهکاری جهت جمع‌آوری، ذخیره‌سازی و مدیریت برخط داده‌ها است. اتصال نیروگاه‌ها و سایر صنایع به این پلتفرم و اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی و پردازش کلان‌داده‌ها منجر به افزایش بهره‌وری و راندمان در صنایع خواهد شد.

رئیس جمهور همچنین از توربین گاز پیشرفته کلاس F تمام ایرانی MGT-75 که قطعات پیشرفته آن در گروه مپنا و زنجیره تامین قطعات آن در داخل کشور ساخته شده، بازدید به عمل آورد.

لوکوموتیو MAP24 که طراحی و ساخت متخصصان گروه مپنا است در بخش دیگری از این بازدید معرفی و نمایش داده شد. رئیس جمهور در جریان این بازدید بر تامین نیاز کشور به لوکوموتیو با اولویت تولیدات داخلی و نیز استفاده از ظرفیت مرکز آموزش لوکوموتیورانی گروه مپنا تاکید کرد. رئیسی در ادامه از سیستم محرکه خودروهای برقی اعم از اتوبوس، سواری و باری که تمام اجزای برقی آن توسط گروه مپنا طراحی و تولید شده بازدید کرد.

 

لباسکار صنعتی کسا