۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ | 20:35
کد خبر : 125441

در نشست صمیمانه مدیرعامل بیمه البرز با اصحاب رسانه :

توسعه ی بیمه های زندگی در صنعت بیمه با اجرای طرح شوکا در بیمه البرز

مدیرعامل شرکت بیمه البرز در گفت و گو با خبرنگاران، اعلام کرد: تولید محصولات نوین بیمه ای از سیاست های بیمه البرز است که طراحی و عرضه محصول جدید و منحصر به فرد در رشته بیمه زندگی با عنوان " شوکا" در همین راستا است.

به گزارش برداشت روز، موسی رضایی با اشاره به این که نام گذاری شوکا برگرفته از نام کوچک ترین گوزن مینیاتوری در حال انقراض جنگل های هیرکانی است، گفت: در اهداف بیمه‌نامه شوکا علاوه برگسترش فرهنگ بیمه به ویژه افزایش ضریب نفوذ بیمه های زندگی در کشور، نگرانی‌هایی از جنس حفظ محیط زیست نیز وجود دارد و با انتخاب نام شوکا قصد داریم این گونه نادر حیات وحش ایران را به مردم بشناسانیم.
وی با انتقاد از کمبود محصولات جدید در صنعت بیمه اظهار داشت: رقابت بیمه گران به محصولات موجود محدود شده که آن هم با نرخ شکنی و رفتارهای غیرحرفه ای برخی از شرکت های بیمه ای مواجه است.
رضایی ضمن تاکید بر این که شرکت بیمه البرز تحت هیچ شرایطی از چارچوب های فنی عدول نکرده و نرخ غیرفنی ارایه نمی دهد، گفت: این شرکت با اتکا به توان فنی و برتری در تعدادی از شاخص های بیمه ای، تولید محصولات جدید بیمه ای را در دستور کار دارد که عرضه طرح بیمه زندگی شوکا یکی از همین محصول های نوین است.
به گفته موسی رضایی، بررسی‌ها نشان می دهد طی دو سال اخیر، ضریب نفوذ بیمه‌های زندگی به دلیل امتناع مشتریان از خرید با توجیه بالا بودن نرخ تورم، سیر نزولی داشته است و این در حالیست که بیمه البرز برای رفع این دغدغه، در طرح شوکا، هم مدت زمان بیمه نامه را کوتاه‌تر کرده و هم بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، تامین مالی این بیمه نامه را برعهده گرفته تا مشتریان حق بیمه خود را به صورت اقساط پنج ساله و در قالب تسهیلات قرض الحسنه به بانک مذکور پرداخت کنند.
مدیرعامل بیمه البرز در پایان از اجرای طرح هوشمندسازی تمامی عملیات های بیمه گری و سرمایه گذاری در بیمه البرز تا پایان سال جاری خبرداد.
سلطانی معاون توسعه بازار بیمه البرز در ادامه اظهارداشت: بیمه نامه شوکا بر مبنای یک برنامه ۵ساله است و داستان طولانی بودن فرایند بیمه عمر به پایان رسید. بانک قرض الحسنه مهر ایران شریک ماست و از طریق این بانک مشتریان خود را تامین مالی میکنیم. در طرح ما تا ۳۰۰میلیون تومان تسهیلات افزایش خواهد یافت.
وی گفت: مشتری برای استفاده از این بیمه به ما مراجعه میکند و در یک سامانه چابک در ۶مرحله بیمه نامه صادر خواهد شد و کلیه عملیات بانکی به صورت الکترونیک و غیرحضوری است. برای دریافت تسهیلات و… نیازی به مراجعه به بانک، ضامن، چک ضمانت و… نخواهید داشت.
سلطانی در مورد محورهای پوشش شوکا گفت: این بیمه نامه هفت محور اصلی دارد، فوت عادی با ضریب یک برابر سرمایه فوت. فوت در اثر حادثه که ضریب دو دارد. یعنی اگر بیمه ۲۰۰ میلیونی داشته باشید، ۴۰۰میلیون به اضافه ۲۰۰میلیون مرگ عادی را دریافت خواهید کرد. پوشش نقص عضو حادثه‌ای. پوشش معافیت بازپرداخت اقساط بیمه‌گذار. یعنی اگر فرد در مدت ۵سال فوت کند، بازمانده نباید اقساط را پرداخت کند. دو پوشش انحصاری داریم که بخش حیات را کاور میکنند. اول نجات زندگی در واقعه مرگ بار در حوزه رانندگی، آتش سوزی و سرطان. اگر بیمه شده، حادثه مرگبار داشته باشد ولی فوت نشود، ۱۰درصد اندوخته به او پرداخت خواهد شد. پوشش بعدی علاج ناپذیری بیمه‌های کشنده است. اگر فرد در سال اخر زندگی باشد و پزشک تشخیص دهد او در سال پایانی زندگی خود است، ما در زمان حیات فرد ۱۰درصد سرمایه را به او پرداخت خواهیم کرد. پس از پنج سال مشتری به نقطه‌ای می‌رسد که تصمیم بگیرد سرمایه را دریافت کند یا پوشش مستمری داشته باشد.

سلطانی تصریح کرد: نقطه تفاوت شوکا با سایر بیمه‌های زندگی در آن است که دیگر بیمه‌های زندگی در پایان سال پنجم اندوخته‌اش قطعا کمتر از اقساط است اما شما در شوکا پس از ۵سال، ۱.۷برابر سود دریافت خواهید کرد. یعنی در ۲۰۰میلیون تسهیلات، بیش از ۳۵۰میلیون دریافت خواهید کرد. برای دریافت بیمه محدودیت کف سن نداریم؛ اما اخرین سن ورود به بیمه‌نامه ۷۰سال است.
لازم به ذکر است شرکت تراکتور سازی ایران باامضای تفاهمنامه ای، بیمه نامه زندگی بیمه البرز با نام تجاری شوکا را برای کارکنان خود خریداری نمود.
در این نشست همچنین اصحاب رسانه هم به بیان سوالات خود در خصوص چگونگی اجرای طرح شوکا پرداختند.

لباسکار صنعتی کسا