۱۵ فروردین ۱۴۰۲ | 20:23
کد خبر : 123354

قیمت فیات ۵۰۰ در ایران

فیات ۵۰۰ وارداتی با دو موتور ۱.۲ لیتری ۸ سوپاپ تنفس طبیعی و ۱.۴ لیتری تنفس طبیعی روانه بازار ایران خواهد شد که طبق اعلام گمرک این دو تیپ فقط ۵۰۰ یورو اختلاف قیمتی خواهند داشت.

به گزارش سایت رسمی برداشت روز، فیات ۵۰۰ وارداتی با دو موتور ۱.۲ لیتری ۸ سوپاپ تنفس طبیعی و ۱.۴ لیتری تنفس طبیعی روانه بازار ایران خواهد شد که طبق اعلام گمرک این دو تیپ فقط ۵۰۰ یورو اختلاف قیمتی خواهند داشت. در واقع این خودرو با موتور ۱.۲ لیتری تنفس طبیعی و با گیربکس ۵ سرعته نیمه اتوماتیک حدود ۱۶ هزار یورو و مدل مجهز به موتور ۱.۴ لیتری تنفس طبیعی با گیربکس اتوماتیک آن حدود ۱۶ هزار و ۵۰۰ یورو قیمت دارد.

همچنین طبق اعلام گمرک، برای هر دو تیپ تعرفه واردات ۵۵ درصدی در نظر گرفته است که به همراه ۲ هزار و ۵۰۰ یورو به عنوان هزینه حمل و نقل به قیمت پایه این خودروها اضافه خواهد شد.

به طور کلی با توجه به سایر هزینه‌ها نظیر ۱۵ درصد سود واردکننده و ۹ درصد مالیات می‌توان انتظار داشت قیمت این دو تیپ فیات ۵۰۰ در ایران بسته به نوع حواله یورویی بانک مرکزی بین ۱.۲ میلیارد تا ۱.۷ میلیون تومان باشد. البته این خودروی وارداتی با توجه به مشخصات و سطح امکانات خود جزو خودروهای اقتصادی بازار ایران قرار نمی‌گیرد.

مشخصات فنی فیات ۵۰۰
فیات ۵۰۰ با دو موتور روانه بازار ایران خواهد شد. موتور اول از نوع ۱.۲ لیتری ۸ سوپاپ تنفس طبیعی بوده که می‌تواند قدرتی برابر با ۶۹ اسب بخار و گشتاور ۱۰۲ اسب بخار را به تولید برساند. قدرت تولید شده نیز توسط گیربکس ۵ سرعته نیمه اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. پیشرانه دوم نیز از نوع ۱.۴ لیتری است که قدرتی برابر با ۱۰۱ اسب بخار و گشتاور ۱۳۳ نیوتن‌متر را به همراه دارد. قدرت تولیدی از آن نیز توسط گیربکس اتوماتیک به چرخ‌ها انتقال پیدا می‌کند.

امکانات رفاهی و ایمنی

فیات ۵۰۰ از امکانات رفاهی و ایمنی متعددی چون فرمان کمکی برقی، سنسورهای هشدار دهنده میزان باد تایرها، ۷ ایربگ ایمنی در فول‌ترین تیپ، ترمزهای ABS، EBD و BA، کلاستر نیمه دیجیتالی، دستگیره‌های آسان بازشو، سقف پانورامیک، ترمزهای دیسکی هر چهار چرخ، رینگ‌های آلومینیومی، چراغ‌های روز، سنسورهای هشداردهنده موانع در بخش عقب خودرو، بالابرهای برقی شیشه‌های جانبی، تهویه مطبوع اتوماتیک، تریم چرم و پارچه صندلی‌ها، تنظیم برقی زوایای آینه‌های جانبی، مولتی مدیا لمسی همراه با دوربین دید عقب و آینه الکتروکرومیک بهره می‌برد.

لباس کار صنعتی‌ | تجارتخانه آراد برندینگ