۱۶ اسفند ۱۴۰۱ | 18:09
کد خبر : 121877

برگزاری مراسم پنجاه و هفتمین سالگرد تاسیس سندیکای بیمه گران ایران

برگزاری مراسم پنجاه و هفتمین سالگرد تاسیس سندیکای بیمه گران ایران

به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط عمومی سندیکای بیمه گران ایران، مراسم سالروز تاسیس سندیکای بیمه گران ایران و تجلیل از اعضای برتر همکار در امور سندیکائی روز دوشنبه مورخ ۱۵ اسفند ماه سال ۱۴۰۱ با حضور مهندس بهزاد پور رئیس کل بیمه مرکزی ج.ا.ایران، دکتر مشعلچی قائم مقام بیمه مرکزی ج.ا.ایران، تعدادی از اعضای هیئت عامل بیمه مرکزی ج.ا.ایران، مدیران عامل شرکت های بیمه عضو سندیکا و برخی از اعضای کارگروه ها و شوراهای هماهنگی استان ها در سالن اجتماعات سندیکای بیمه گران ایران برگزار شد.

در این مراسم دکتر سید محمد کریمی، دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران با بیان اینکه صنعت بیمه در سالی که گذشت دو چالش حادثه متروپل آبادان و زلزله خوی را پشت سر گذاشت، اظهار داشت: این حوادث باعث شد تا صنعت بیمه بیشتر شناخته شود و از سمت شهروندان هم استقبال خوبی از صنعت بیمه شد.

کریمی ادامه داد: آنچه در زلزله خوی گذشت باعث شد تا اهمیت بیمه گری پایه و تکمیلی بسیار بیشتر احساس شود. در بحث بیمه های آتش سوزی و زلزله می توان صندوق حوادث طبیعی را به عنوان بیمه گر پایه و شرکت های بیمه به عنوان بیمه گر تکمیلی معرفی کرد همانند آنچه امروز در حوزه درمان انجام می شود.

دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران همچنین با تقدیر از عمکرد شبکه فروش صنعت بیمه اظهار کرد: شبکه فروش صنعت بیمه مخصوصا در حوزه بیمه‌های زندگی می‌توانند باعث پر کردن ظرفیت افزایش ضریب نفوذ شرکت های بیمه شوند.

کریمی در ادامه با اشاره به اخذ عوارض بیمه شخص ثالث از صنعت بیمه و انتقاد از این مسئله اظهار داشت: برای سال آینده در نظر بود رقم قابل توجهی عوارض از رشته شخص ثالث اخذ شود که ما در سندیکای بیمه گران این با همراهی رئیس کل بیمه مرکزی و بویژه مساعدت و همراهی وزیر محترم اقتصاد، جناب آقای دکتر خاندوزی توانستیم این مبلغ را متعادل کنیم.

دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران تصریح کرد: ارتباط خوب با قوه قضاییه از دیگر اقدامات مهم سندیکا در سالی که گذشت بود در این راستا سندیکا یک کارگروه تخصصی برای حل مشکلات صنعت بیمه و قوه قضاییه تشکیل داد تا بتواند از این طریق حافظ حقوق بیمه گران و بیمه گذاران باشد.

وی ادامه داد: تا به حال در ۱۰ استان مختلف آموزش قضات صورت گرفته است و در بسیاری از پرونده‌هایی که به بیمه ها مربوط است کارشناسان بیمه ای نیز جایگاه ویژه ای خواهند داشت‌.

کریمی افزود: برای اینکه تفاسیر مختلفی از آیین نامه ها و بخشنامه ها صورت نپذیرد، ما در سندیکای بیمه گران آیین نامه ها و بخشنامه ها را در جلسات مختلف به مشورت می گذاریم. تا همه اعضا در باره این بخشنامه ها به وحدت نظر و رویه برسند.

در این مراسم همچنین آقای علی کرمی، معاون سندیکای بیمه گران شرحی از عملکرد کارگروه‌های مختلف و شورای هماهنگی استان های سندیکای بیمه گران را ارائه داد و گفت: امسال دو کارگروه تخصصی سرمایه انسانی و مبارزه با پولشویی تاسیس و به سندیکای بیمه گران اضافه شدند. مجموع کارگروه های تخصصی سندیکا به ۱۸ مورد رسیده است‌.

معاون سندیکای بیمه‌گران ایران همچنین در ادامه به تشریح نحوه ساز و کار کارگروه ها، تعداد اعضا، درصد مشارکت و عملکرد کارگروه ها پرداخت و گفت: تا کنون ۱۹۰ جلسه از سوی این کارگروه های تخصصی برای حل مسائل مختلف صنعت بیمه تشکیل شده است.

در ادامه خانم سهیلا شرفی، دبیر کارگروه بیمه‌های باربری نیز در این نشست به عنوان نماینده برگزیده کارگروه ها با اشاره به لزوم تسریع در بررسی درخواست ها و پیشنهادات ارسالی از سوی سندیکا تصریح کرد: بسیاری از افراد فعال در کارگروهای سندیکای بیمه‌گران در واقع خبرگان این صنعت هستند و همین مساله اهمیت بهره گیری از نطرات مشورتی کارگروهها را دو چندان می کند.

دبیر کارگروه بیمه‌های باربری سندیکای بیمه‌گران ایران همچنین اظهار داشت: خواسته کارگروه‌های تخصصی این است تا نظرات ارسالی آنها که از سوی سندیکا به بیمه مرکزی ارائه می‌شود با جدیت و سرعت بیشتری پیگیری شود.

شرفی تصریح کرد: پیشنهاد ما این است تا هر نوع بودجه‌ای که می تواند در راستای افزایش دانش صنعت بیمه در نظر گرفت را جذب کرد.

همچنین آقای فلکیان، رئیس شورای هماهنگی بیمه‌های استان گیلان به عنوان نماینده شوراهای استانی اظهار کرد: در سطح استان‌ها فضایی وجود داشت که مدیران شرکت‌های بیمه با یکدیگر ارتباطی نداشتند و اگر ارتباطی هم وجود داشت صمیمانه و دوستانه نبود اما خوشبختانه به دلیل حضور و فعالیت شورا و سندیکای بیمه گران این ارتباط شکل گرفت و اعضای این حوزه مانند یک خانواده در کنار هم قرار گرفتند.

فلکیان با بیان اینکه ارتباطات مناسبی با مقامات استانی برقرار شده است، گفت: بسیاری از خدمات ارائه شده در این صنعت در استانها دیده نمی‌شد و اطلاعات چندانی از فعالیت های انجام شده وجود نداشت، اما در این زمان شرایط فرق کرد و خوشبختانه جایگاه فعالی در شورای اداری استان‌ها داریم.

وی همچنین گفت: یک زمانی برای مثال در زمینه بیمه مسئولیت در استانها رقابت‌های ناسالم به جایی رسیده بود که یک ساختمان هزار متری را فقط با صد هزار تومان بیمه میکردیم. در زمان حاضر در همین حوزه سقف را به سطحی رساندیم که نه بیمه گذار و نه شرکت بیمه گر متضرر نشوند.

همچنین در این مراسم مهندس مجید بهزاد پور، رئیس کل بیمه مرکزی فرمودند: امسال (۱۴۰۱) برای صنعت بیمه یک سال با شرایط خاص و چالش های فراوان بود، صنعت بیمه امسال در حوزه بیمه های درمانی چالش های خاصی را تجربه کرد. از دیگر چالش های صنعتی بیمه ورود شرکت های بیمه ای جدید به این صنعت بود.

 

وی افزود: با این حال با همکاری اعضای سندیکای بیمه گران ایران امسال هم توانستیم ماموریت اصلی صنعت بیمه را به سرانجام برسانیم. این واقعیت غیر قابل انکار است که صنعت بیمه در مقایسه با سایر بخش ها و صنایع بسیار قوی تر و باثبات تر ظاهر شده است.

رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه با ارائه آماری از عملکرد صنعت بیمه تا پایان بهمن ماه سال جاری گفت: حق بیمه تولیدی صنعت بیمه در این مدت با رشدی ۵۴ درصدی به بیش از ۱۵۴ هزار میلیارد تومان رسیده است.

مهندس بهزادپور با بیان اینکه تعداد بیمه نامه های صادره تا این مدت ۵۴ میلیون فقره بوده، ادامه داد: خسارت پرداختی صنعت بیمه تا پایان بهمن ماه ۵۶ هزار میلیارد تومان معادل ۶۳ میلیون فقره بوده است.

رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه به مسائل و معضلات روز صنعت بیمه نیز اشاره کرد و گفت: نرخ شکنی یک عارضه برای صنعت بیمه است با این حال یک مسئله غیرقابل حل نیست چرا که ظرفیت های صنعت بیمه بسیار زیاد است و از این ظرفیت می‌توان برای حل مسئله نرخ شکنی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه یکی از امیدوارکننده ترین شرایط را برای آینده صنعت بیمه متصور است گفت: زمانی که یک صنعت بزرگ می شود به تبع آن مسائل و مشکلات آن بیشتر می شود.

در مراسم گرامیداشت پنجاه‌و‌هفتمین سالروز تاسیس سندیکای بیمه‌گران ایران همچنین چند تن از مدیران عامل شرکت‌های بیمه به بررسی مسائل و معضلات روز صنعت بیمه از جمله مساله نرخ شکنی در ارائه بیمه‌نامه‌ها پرداختند و راهکارهای خود را ارائه دادند.

 

همچنین در این مراسم از مدیران عامل شرکت های بیمه ای که بیشترین مشارکت در ارکان سندیکای بیمه گران ایران را در سال ۱۴۰۱ داشته اند با اهدای لوح تقدیر بعمل آمد.

 

در پایان از خدمات آقایان تحسیری، دکتر کشاورز، پور کیانی، آریان پور و دکتر رشنوادی با اهدا لوح، تقدیر و تشکر بعمل آمد.

گفتنی است سندیکای بیمه گران ایران در تاریخ ۱۱ اسفند ماه ۱۳۴۴ تاسیس شد.

لباسکار صنعتی کسا