۱۴ اسفند ۱۴۰۱ | 20:39
کد خبر : 121602

همزمان با سفر رئیس جمهور انجام شد

قدردانی از بانک صادرات ایران در تأمین مالی پروژه‌های استان بوشهر

​همزمان با دور دوم سفر رئیس جمهور به استان بوشهر و مراسم آغاز بهره‌برداری از طرح‌های بزرگ عمرانی و آب‌رسانی، تأمین مالی دو سد «باغان» و «دشت پلنگ» توسط بانک صادرات ایران مورد تجلیل و قدردانی قرار گرفت.

به گزارش برداشت روز، ١۵ طرح بزرگ ملی آب ‌رسانی و عمرانی در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر مورد بهره برداری قرار گرفت که از این میان تأمین مالی دو سد «باغان» و «دشت پلنگ» در این استان با اعتباری بالغ بر ٧٨٣ میلیون یوآن توسط بانک صادرات ایران انجام شده است.

در مراسم ویژه‌ای که به همین مناسبت با حضور سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، وزرا، معاونین، مقامات لشکری و کشوری و استانی در بوشهر برگزار شد، از حمایت بانک صادرات ایران در تامین مالی دو سد بزرگ این استان قدردانی شد.

سد باغان از نوع بتنی غلطکی با ۵۶ متر ارتفاع، ۳۲ میلیون متر مکعب حجم مخزن و با هدف تامین آب شرب و صنعت در کنار ۷۰۰ هکتار اراضی کشاورزی و سد دشت پلنگ با حجم ١۴۵ میلیون مترمکعب برای جلوگیری از هدررفت حداقل ٧٢ میلیون متر مکعب سیلاب‌های ویرانگر به خلیج فارس و تأمین آب شرب شهرستان‌های دشتی و مناطق همجوار در استان بوشهر احداث شده‌اند.

تامین مالی پروژه‌های توسعه‌ای پتروشیمی هنگام و فولاد دشتستان توسط بانک صادرات ایران در استان بوشهر از دیگر حمایت‌های این بانک از طرح‌های بزرگ ملی است.

روابط‌عمومی بانک صادرات ایران

لباسکار صنعتی کسا