۱۰ اسفند ۱۴۰۱ | 21:31
کد خبر : 121263

گروه مپنا/

بازدید رئیس سازمان بورس از کارخانجات گروه مپنا

رئیس سازمان بورس گفت: اگر دانش‌بنیان‌ها با چالش مواجه نبودند و سیگنال‌های کاملا اشتباهی به این صنعت داده نمی‌شد، سرعت رشد صنایعی همچون مپنا، چندین برابر افزایش پیدا می‌کرد.

به گزارش برداشت روز، مجید عشقی، در بازدید از کارخانجات گروه مپنا در استان البرز که روز نهم اسفند ۱۴۰۱ انجام شد، اظهار کرد: امروز دانش انباشته و توان تولید مپنا در کشور‌های دنیا بسیار ارزشمند است.

وی بیان کرد: در گروه مپنا بیش از ۵۰ میلیون نفر سهامدار مستقیم و عدالت وجود دارد و به نوعی تمام جامعه که مشمول دولت، مردم می‌شود و همچنین کشور‌های همسایه، ذی‌نفع این صنعت هستند.

وی گفت: رشد‌هایی که در برنامه‌های توسعه کشور پیش‌بینی شده، با اتکا به توان تولیدی برق و سایر تکنولوژی‌های شرکت‌هایی مانند مپنا است و امیدواریم با سیاست‌گذاری صحیح به‌خصوص در حوزه انرژی، آرمان رشد اقتصادی و افزایش تولید محقق شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار همچنین در گفتگو با عباس علی‌آبادی، مدیرعامل گروه مپنا رفع چالش‌های صنایع داخلی را حائز اهمیت بالایی توصیف کرد.

در نشست برگزار شده در اثنای این بازدید، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: هدف از این بازدیدها برطرف کردن چالش صنایع است.

مجید عشقی خاطرنشان کرد: در نظر داریم که از مجموعه‌های اقتصادی بازدید داشته باشیم تا به این واسطه دیدگاه جامعی نسبت به مسائل به دست آید و تصمیماتی متناسب با چالش‌های صنعت اخذ ‌شود. در تلاشیم که مشکل جدیدی به صنایع اضافه نشود و در حد توان چالش‌ها را برطرف کنیم.

رئیس سازمان بورس در ادامه تصریح کرد: واقعیت آن است که ما در نظام اقتصادی با سیاست‌گذاری اشتباه در حوزه‌های مختلف، نظیر قیمت‌گذاری دستوری و… ثروت‌های کشور را از بین می‌بریم. گروه مپنا یکی از مجموعه‌هایی بوده که به علت معضل قیمت‌گذاری دستوری، به جایگاه واقعی خود نرسیده است.

مدیرعامل گروه مپنا نیز با اشاره به تولید برق در پیک مصرف تابستان گفت: یکی از چالش‌های کشور در تابستان، خاموشی است که در پیک کاری برق کم می‌آید و در شب برق اضافی داریم. در مپنا مجموعه‌های ذخیره سازی تولید شده که می‌تواند ذخیره ساز انرژی باشد تا هیچ گاه ساختمان‌ها دچار قطعی برق نباشند.

وی با اشاره به توان احداث نیروگاه‌‎های موبایل در گروه مپنا اظهار داشت: می‌توان برای یک شهر ۱۰۰ هزار نفری در مدت کوتاهی نیروگاه مستقر و برق تولید کرد. این‌ها نیروگاه‌هایی هستند که از پیش ساخته می‌شوند.

مدیرعامل گروه مپنا با اشاره به سرمایه‌گذاری این گروه در تولید برق و سایر پروژه‌ها گفت: تنها یکی از پروژه‌های مپنا در خارج از کشور بدون دریافت حتی یک ریال تسهیلات، ۴۰۰ میلیون دلار درآمد برای کشور ایجاد می‌کند. یکی از پروژه‌های مپنا در سوریه نیز توان تولید ۳ هزار مگاوات برق را خواهد داشت.

علی‌آبادی با اشاره به تولید سخت‌افزار و نرم‌افزار سیستم‌های کنترل نیروگاه، پالایشگاه و… در مپنا گفت: این سیتسم‌ها همگی هوشمند کنترل می‌شوند و ساخت داخل هستند.

 

 

♦️ تلاش میکنیم با اتکاء به دانش و تجربه 14 ساله خود در بورس سهام ایران بهترین پورتفو را پیشنهاد و سودآورترین سهام را برای شما تحلیل و تشریح کنیم.

جویندگان سهام طلایی

https://t.me/GoldenStockQuesters

لباسکار صنعتی کسا