۱۰ اسفند ۱۴۰۱ | 21:04
کد خبر : 121242

بیه ملت/

بیمه ملت به دنبال توسعه و توجه به سودآوری

بیمه ملت که سه سال پیاپی عنوان توانگرترین شرکت بیمه کشور را به خود اختصاص داده به عنوان بزرگترین شرکت بیمه خصوصی از نظر سرمایه ثبت شده، برنامه‌هایی را در جهت رفاه حال مشتریان خود درنظر گرفته است.

به گزارش برداشت روز، بیمه ملت که از سال ۱۳۸۲ فعالیت خود را آغاز کرده، در سه سال گذشته یکی از برترین شرکت بیمه کشور در بخش توانگری مالی بوده و رکورد توانگری مالی را در صنعت بیمه کشور به خود اختصاص داده است. این شرکت بیمه ای توانسته با طرح‌های فناورمحور و مبتنی بر نیازهای اقشار و آحاد مختلف جامعه پوشش‌های بیمه‌ای جدید را متناسب با نیازها خصوصا در امر تولید ارائه نماید و در این مسیر پیشرفت قابل توجهی را کسب کرده است.

شرکت بیمه ملت در ۱۰ ماهه منتهی به دی ۲۴۶۴ میلیارد تومان درآمد حق بیمه صادره داشت. تراز عملیاتی (صدور حق بیمه منهای پرداخت خسارت) ماهانه بهمن شرکت بیمه ملت نسبت به میانگین ماهانه ۱۴۰۱ با رشد ۳۹ درصدی مبلغ ۱۱۰ میلیارد تومان است.

سیاست شرکت بیمه ملت توسعه خرده‌فروشی و توجه به سودآوری است و نمی‌خواهد به هر قیمتی به دنبال افزایش پرتفوی باشد.

به گفته مدیرعامل بیمه ملت، این شرکت بیمه‌ای به هر قیمتی به دنبال افزایش پرتفوی و حضور در باشگاه سه هزار میلیاردی‌ها یا چهار هزار میلیاردی‌ها قرار گرفتن نیست، بلکه اولویت خود را بر مبنای سودآوری قرار داده است.

از جمله طرح‌های موردنظر شرکت بیمه ملت می‌توان به بیمه عمر این شرکت اشاره کرد. از نظر تعریف، تفاوتی بین بیمه عمر ملت با دیگر بیمه‌های عمر وجود ندارد. بیمه عمر ملت قراردادی است بین بیمه‌گزار و شرکت بیمه ملت که بر اساس آن، بیمه‌گزار متعهد می‌شود تا بر اساس طرح و شرایط انتخابی، مبلغی را ماهیانه یا سالیانه به شرکت ملت بپردازد.

اما بیمه ملت متعهد می‌شود تا با سرمایه گذاری، بعد از گذشت مدت زمان تعیین شده، علاوه بر بازپرداخت سرمایه اصلی، سود حاصل را هم به بیمه‌گزار به صورت یکجا یا مستمری پرداخت کند. همچنین بر اساس شرایط بیمه‌نامه، شرکت ملت خسارات و هزینه‌های بعضی از بیماری‌های مشخص و فوت را پرداخت خواهد کرد. در حقیقت بیمه عمر هم یک روش سرمایه گذاری و هم یک پشتوانه‌ای در هنگام حوادث و کاهش میزان خسارت است. بیمه عمر شرکت بیمه ملت به غیر از اینکه یک روش عالی و مطمئن برای سرمایه‌گذاری است، پوشش‌های درمانی هم دارد.

از دیگر طرح‌های بیمه ملت می‌توان طرح بیمه درمان تکمیلی این شرکت را عنوان کرد. بیمه ملت، یکی از شرکت‌های پیشروی صنعت بیمه کشور که یکی از توانگرترین شرکت این صنعت است، در تازه‌ترین محصول بیمه‌ای خود، برای گسترش چتر حمایت بیمه‌های تکمیلی درمان، به سراغ این شرکت‌ها رفته و طرح بیمه درمان تکمیلی را به این کسب‌وکارها ارائه کرده است.

گفتنی است؛ بر اساس رتبه‌بندی سازمان مدیریت صنعتی ایران؛ بیمه ملت هفتمین شرکت برتر صنعت بیمه کشور شد.

افق بازار

 

لباسکار صنعتی کسا