۰۲ اسفند ۱۴۰۱ | 08:48
کد خبر : 119795

از کجا ماشین مزایده‌ای بخریم؟

مزایده خودرو یعنی فروش خودروهایی که شرایط خاصی دارند و با بالاترین قیمت پیشنهادی فروخته می‌شوند.

در جهان امروز خرید خودرو ۳۰ تا ۴۰ درصد زیر قیمت اصلی، یک امر بسیار وسوسه‌انگیز برای هر فردی خواهد بود. خرید ماشین مزایده‌ای می‌تواند فرصت بسیار خوبی باشد اما توجه داشته باشید که برای خرید این نوع خودروها و شرکت در مزایده باید اطلاعات کاملی در مورد نحوه ثبت نام و شرایط آن بدست آورید. ما با همراه باشید تا با تمامی قوانین و مراحل خرید این ماشین‌ها از ارگان‌های دولتی آشنا شوید.

مزایده خودرو چیست؟

مزایده خودرو یعنی فروش خودروهایی که شرایط خاصی دارند و با بالاترین قیمت پیشنهادی فروخته می‌شوند. برای مثال در مزایده، یک پورشه با قیمت ۷ میلیارد به مزایده گذاشته شده است. افرادی که در مزایدات شرکت می‌کنند، توجه داشته باشند که باید قیمتی ارائه دهند که از قیمت پایه بیشتر باشد. در پایان مزایده ماشین مورد نظر به فردی فروخته می‌شود که قیمت بالاتری را پیشنهاد داده باشد.

در کشور ایران شرکت‌های خودروسازی و ارگان‌های دولتی انواع مزایده را برگزار می‌کنند و قبل از برگزاری مزایده به مردم اطلاع داده خواهد شد و معمولا برای ثبت‌نام در آن از چند روز فرصت داده می‌شود. توجه داشته باشید که خود مزایده ممکن است چند روز طول بکشد و نتیجه مزایده خودرو نیروی انتظامی و خودروهای دیگر بعد از چند هفته مشخص خواهد شد.

مدارک مورد نیاز برای شرکت در مزایده خودرو

مدارک شرکت در مزایده در ارگان‌ها با هم متفاوت است. اما به طور کلی برای شرکت در مزایده خودرو و شرکت در مزایده ماشین سنگین سپاه باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • بالای ۱۸ سال
  • کارت ملی و مدارک شناسایی معتبر
  • پرداخت ۱۰ درصد قیمت پایه (توجه داشته باشید که این مبلغ اگر برنده نشدید به حسابتان بر می‌گردد)

ثبت‌نام خودرو در مزایده چگونه است؟

بهتر است بدون آگاهی از شرایط ثبت‌نام و شرکت در مزایده ، برای فرایند ثبت‌نام اقدام نکنید. ممکن است نداشتن اطلاعات و تشخیص درست کارایی خودرو اثرات بدی را برایتان رقم بزند و حتی با ضرر مواجه شوید. معمولا افرادی که مهارت بالایی در تشخیص خودرو دارند، در مزایده خودرو شرکت می‌کنند. در هنگام ثبت‌نام خودرو و شرکت در مزایده به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • از زمان دقیق برگزاری مزایدات خبر شوید. برای آگاهی از زمان ثبت‌نام و برگزاری می‌توانید از طریق سایت‌های مختلفی اقدام کنید.
  • در مورد مواردی چون مبلغ ودیعه، زمان برگزاری، مکان و شرایط شرکت در مزایده اطلاعات لازم را بدست آورید.
  • مدارک مورد نیاز را به صورت کامل تهیه کنید و توجه داشته باشید که نداشتن مدارک مورد نیاز می‌تواند عواقب بدی داشته باشد.
  • برای پیشنهاد قیمت از فرمول‌های خاص و کاربردی استفاده کنید. توجه داشته باشید که قیمت پیشنهادی باید از قیمت پایه خودرو بالاتر باشد و از قیمت خودرو در بازار نیز پایین‌تر بوده باشد.
  • خودروهایی که در مزایده خریداری می‌کنید بدون پلاک هستند و باک آن نیز خالی است. برای خودرو باید خودتان به دنبال سند و خلافی و مواردی از این قبیل باشید.

سایت‌های مزایده خودرو

امروزه سایت‌های بسیاری به مزایده خودرو مشغول هستند. شما می‌توانید از طریق این سایت‌ها ماشین مزایده‌ای خریداری کنید. توجه داشته باشید که برخی از این سایت‌ها فقط اخبار مربوط به مزایده را ارائه می‌دهند. اما برخی از سایت‌ها نیز آگهی‌های مزایده را درج می‌کنند مانند: سایت مناقصه و مزایده ارتباط گستران هزاره. این سایت‌ها بستری را فراهم نموده‌اند که افراد بتوانند با اینترنت در مزایده خودرو شرکت کنند. اگر شما هم به دنبال سایت مناسب و معتبر برای مزایده خودرو هستید، می‌توانید از طریق شماره‌  ۰۲۱۴۲۷۱۴۰۰۰ با کارشناسان ارتباط گستران هزاره ارتباط برقرار کنید. قبل از اینکه در مزایدات شرکت کنید به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • پروسه اطلاع‌رسانی و ثبت‌نام سایت‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند باید کاملا قانونی و معتبر باشد.
  • این سایت‌ها باید دارای مجوز لازم باشند.
  • باید مجوز کسب‌وکارهای اینترنتی را داشته باشند.
  • امکان مطالعه و بررسی تمامی مشخصات خودرو وجود داشته باشد.

سخن آخر

همانطور که گفتیم مزایده خودرو توسط ارگان‌های دولتی انجام می‌شود. شاید برایتان سوال پیش بیاید که چرا این خودروها در مزایده فروخته می‌شوند؟ توجه داشته باشید که خودروهایی که در مزایده به فروش می‌رسند شرایط خاصی دارند و نمی‌توان این خودروها را به صورت مستقیم به کسی فروخت. ارگان‌هایی مانند اجرای اسناد، بیمارستان، دانشگاه، گمرک و … به دلایل مختلفی مزایده را برگزار می‌کنند.

هر خودرویی که در مزایده به فروش می‌رسد دارای یک قیمت پایه بوده و افراد برای خرید آن قیمتی را پیشنهاد می‌دهند که از قیمت پایه بیشتر باشد و از قیمت بازار نیز کمتر باشد. مزایده خودرو نیروی انتظامی نیز این گونه است. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید ماشین مزایده‌ای از طریق شماره‌های درج شده با کارشناسان ما تماس بگیرید.

رپورتاژ آگهی/

لباس کار صنعتی‌ | تجارتخانه آراد برندینگ