۲۶ بهمن ۱۴۰۱ | 20:24
کد خبر : 119447

به همت یک واحد دانش بنیان مستقر در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام؛

برای نخستین بار در کشور پکیج های روغن کاری برای صنعت توربوماشین ها توسط یک شرکت دانش بنیان در پیام تولید شد

به همت یک واحد دانش بنیان مستقر در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام،پکیج های روغن کاری برای صنعت توربوماشین ها برای نخستین بار در کشور روز سه شنبه بیست و پنجم بهمن ماه با حضور مدیر عامل منطقه ویژه رونمایی و فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش برداشت روز، توربوماشین ها همانند توربین ها، دمنده ها، کمپرسورها و غیره به علت اصطکاک مکانیکی ، گرمای قابل توجهی تولید می کنندبنابراین بسیار مهم است که تمام قطعات متحرک به صورت مناسب برای کارایی بهینه و طول عمر بالا، روغن کاری شوند.

به همین منظور این شرکت دانش بنیان مستقر در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی برای نخستین بار در کشور سیستم روغن خود را در پاسخ به نیازهای سازندگان تجهیزات توربوماشین طراحی، مهندسی، و تست کرده و بنا به صورت مستقیم آنها را ارتقا دهد.

پکیج های روغن کاری تاپکو سیستم های مهندسی ویژه ای هستند که برای انجام کارهای استثنایی از جمله خنک کننده روغن کنترل شده، فیلتر کردن تمام مواد ساینده از یاتاقان ها و سایر منابع و گاززدایی روغنی که وارد سیستم می شود طراحی شدند.

این در حالی است که با رونمایی از این پکیج توسط یک شرکت دانش بنیان ایرانی بخشی از نیاز کشور به واردات این محصول برطرف خواهد شد.

مهندس اکبر قنبرپور مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام در حاشیه رونمایی از این محصول با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین گفت: به همین منظور استقرار و راه اندازی شرکت های دانش بنیان با محوریت صنایع هایتک و فناوری های نوین یکی از برنامه هایی بوده که امسال به صورت جدی در این منطقه پیاده سازی شده است.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر بنا داریم تا با مشوق هایی و فراهم کردن زیر ساخت های مناسب در منطقه ویزه اقتصادی و فرودگاه بین المللی شاهد حضور شرکت های دانش بنیان بیشتری در این منطقه باشیم.

 

روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌