۲۵ بهمن ۱۴۰۱ | 22:21
کد خبر : 119426

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس قرارداد امضا کردند

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با موضوع عارضه‌یابی و شناسایی نیازهای فناورانه گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس قرارداد همکاری امضا کردند.

به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط‌عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، این قرارداد شامگاه دوشنبه (۲۴ بهمن‌ماه) در حاشیه چهارمین نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، پالایش و پتروپالایش میان دکتر دهقانی فیروزآبادی و دکتر علی‌عسکری به امضا رسید.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری در آیین امضای این قرارداد با بیان اینکه سبب افتخار است که شرکت‌های دانش‌بنیان واقعی با همکاری هلدینگ خلیج فارس ارزش‌آفرینی می‌کنند، اظهار داشت: صندوق ۲ هزار میلیارد تومانی سرمایه‌گذاری خطرپذیر هلدینگ خلیج فارس یکی از پشتوانه‌های قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان است.
وی با بیان اینکه طبق برنامه در حاشیه این نمایشگاه حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان قرارداد و تفاهم‌نامه برای تولید داخل امضا می‌شود که بزرگترین فرصت برای شرکت‌های دانش‌بنیان است، افزود: بازار بزرگی که هلدینگ خلیج‌فارس و شرکت‌های تابعه برای مجموعه فناور و دانش‌بنیان ایجاد می‌کنند بزرگترین حمایت در سال دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین از این شرکت‌ها است.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان اظهار امیدواری کرد که همه شرکت‌های دانش‌بنیان در اقتصاد دنیا بدرخشند.
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس هم در این آیین بر ضرورت شکل‌گیری سرمایه‌گذاری‌های ریسک‌پذیر تأکید کرد و گفت: ما به‌عنوان یک جریان عمده برای ۲ هزار میلیارد تومان در سرمایه‌گذاری‌های ریسک‌پذیر شرکت می‌کنیم و امیدواریم هوشمندانه رفتار شود.
علی عسکری اظهار امیدواری کرد که شرکت‌های دانش‌بنیان بتوانند مسائل بزرگ را حل و گره‌های کور را از فناوری باز کنند.
چهارمین نمایشگاه و همایش حمایت از ساخت داخل در صنعت‌پتروشیمی، پالایش و پتروپالایش از دوشنبه (۲۴ بهمن‌ماه) به مدت سه روز (چهارشنبه، ۲۶ بهمن‌ماه) در جزیره کیش دایر است.

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌