۱۶ بهمن ۱۴۰۱ | 20:02
کد خبر : 118292

بعد از ظهر سه شنبه 11 بهمن/

نهمین ارزیابی تعالی صنعت پتروشیمی در فجر انرژی برگزار شد

نهمین دوره ارزیابی تعالی صنعت پتروشیمی در فجر انرژی به مدت 3 روز برگزار شد.

به گزارش برداشت روز، بعد از ظهر سه شنبه ۱۱ بهمن مراسم اختتامیه نهمین ارزیابی تعالی صنعت پتروشیمی با حضور مدیرعامل، رئیس مجتمع، روسای امور، سرپرستان، کارشناسان و ارزیابان در سالن همایش ناحیه ۲ برگزار شد.

نهمین ارزیابی تعالی صنعت پتروشیمی به مدت ۳ روز از ۹ الی ۱۱ بهمن در شرکت فجر انرژی خلیج فارس برگزار شد.

در این ارزیابی حوزه های استراتژی، رهبری و فرهنگ سازمانی، کارکنان، جامعه، مدیریت پروژه، مالی و سهامداران، مدیریت HSE، مدیریت زنجیره ارزش، مشتریان، شرکا و تامین کنندگان، مدیریت فناوری و نوآوری، مدیریت دانش، مدیریت دارایی فیزیکی و مدیریت عملکرد، بهبود و ریسک و مدیریت انرژی مورد بررسی قرار گرفته اند.

شایان به ذکر است تشکیل تیم تعالی و برگزاری دوره های آموزشی برای این تیم، آموزش تیم ارزیاب داخلی و تدوین اظهارنامه و ارسال آن به دبیرخانه و همچنین آماده سازی و هماهنگی برای برگزاری ارزیابی جایزه تعالی بخشی از اقدامات انجام شده در فجر انرژی پیش از آغاز ارزیابی بوده که برای ارایه مدل های مدیریتی و بررسی های فرآیندی است.

جایزه تعالی صنعت پتروشیمی از سال ۱۳۸۹ به همت شرکت ملی صنایع پتروشیمی و به منظور توسعه و ارتقا سطح کیفیت مدیریت در صنعت پتروشیمی آغاز شد.

این ارزیابی براساس مدل و الگوی بنیاد مدیریت کیفیت اروپا EFQM طراحی شده و شرکت ها براساس سطح بلوغ و حضور در این ارزیابی به سه جایزه اهتمام، تقدیرنامه و تندیس دست پیدا می کنند. پس از آمادگی و سطح بندی شرکت ها، اظهارنامه ای برای دبیرخانه این جایزه ارسال کرده تا در ادامه تیم ارزیاب از سوی دبیرخانه در مجتمع حاضر شده و فرآیند ارزیابی را آغاز کنند.

پس از جمع آوری اطلاعات توسط ارزیابان، مطالب ارائه شده مطابق با منطق RADAR با محاسبه و امتیاز بندی شده و به دبیرخانه جایزه تعالی صنعت پتروشیمی ارسال می شود؛ دبیرخانه جایزه تعالی صنعت پتروشیمی پس از بررسی گزارش بازخورد و نتیجه حاصل در کمیته داوران، نتیجه نهایی را در روز اختتامیه اعلام می کند.

جایزه تعالی صنعت پتروشیمی هر ساله برگزار شده که تاکنون ۸ دوره آن اجرا شده است؛ امسال نیز پس از وقفه ۴ ساله، نهمین دوره این جایزه تعالی بهمن ماه برگزار می شود. شرکت فجر انرژی خلیج فارس از ۸ دوره برگزار شده، توانسته ۳ تندیس بلورین در دوره های ششم، هفتم و هشتم کسب کند.

همچنین لازم به ذکر است که ۶ نفر از کارکنان شرکت فجر انرژی خلیج فارس در قالب ارزیاب در کمیته ارزیابان جایزه تعالی صنعت پتروشیمی حضور یافته و وظیفه ارزیابی دیگر شرکت ها را بر عهده دارند

لباسکار صنعتی کسا