۱۳ دی ۱۴۰۱ | 19:10
کد خبر : 114562

ایرالکو/

گرامیداشت روز جهانی مقاومت و سومین سالروز شهادت سردار سرافراز شهید حاج قاسم سلیمانی

آیین گرامیداشت روز جهانی مقاومت و سومین سالروز شهادت سردار دل‌ها، شهید حاج قاسم سلیمانی در شرکت آلومینیوم ایران برگزار شد.

به گزارش برداشت روز، آیین بزرگداشت شهید والامقام؛ سردار حاج قاسم سلیمانی در سومین سالروز آسمانی شدنش، مقارن با گرامیداشت روز جهانی مقاومت، با حضور یکی از فرماندهان جبهه مقاومت در میان سنگربانان خستگی ناپذیر عرصه‌ی جهاد مقدس تولید در شرکت آلومینیوم ایران در روز یکشنیه مورخ ۱۴۰۱/۱۰/۱۱ برگزار شد.

در این مراسم که پس از نماز جماعت ظهر و عصر با حضور جمعی از مدیران و کارگران شریف ایرالکو در مسجد امام خمینی (ره) شرکت برگزار شد، پس از تلاوتی آیاتی از کلام ا… مجید، سردار ابومهدی از فرماندهان جبهه مقاومت و از هم‌رزمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به سخنرانی پرداخت. وی در ابتدا ضمن تقدیر از شرکت آلومینیوم ایران که با برگزاری این جلسه معنوی، بستری را برای ذکر نام و مرام شهدای عزیز به ویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فراهم نموده‌اند، گفت: کار و تلاش بی‌وقفه کارگران شریف ایرالکو، جهاد مقدسی است که شما سربازان غیور عرصه تولید برای داشتن ایرانی قوی در مقابله با استکبار جهانی، همه روزه به آن می‌پردازید.

سردار ابومهدی ضمن گرامیداشت دهه بصیرت و مقاومت، همچنین یاد و خاطره همه شهدای عزیز که با اهدای خونشان زمینه بصیرت‌افزایی را برای ملت فهیم ایران و دیگر ملل مسلمان و یکتا پرست عالم فراهم نموده‌اند را گرامی داشت و گفت: مستضعفان عالم چشم امید به این نظام مقدس بسته‌اند تا رهایی از چنگال استکبار جهانی را به خواست خداوند متعال رقم بزنند.

این فرمانده جبهه مقاومت در بخش دیگری از سخنان خود بصیرت را به تعبیر رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت ا… العظمی امام خامنه‌ای (مد ظله) به سان قطب‌نمایی معرفی نمود که مسیر یک رزمنده‌ی راه حق را مشخص می‌نماید. وی همچنین بصیرت را عامل بسیار مهم هدایت ملت بزرگ ایران در حوادثی همچون ۱۳ آبان، ۹ دی و … دانست و افزود: مؤلفه بصیرت همان سلاحی است که ناخدای کشتی این انقلاب، به واسطه‌ی آن؛ کشتی را به ساحل مقصود هدایت می‌کند.

سردار ابومهدی وجود مقدس حضرت اباالفضل العباس را الگوی بصیرت و حق‌شناسی معرفی نمود و تاکید نمود: همان طور که در زیارت نامه آن حضرت داریم که ایشان نافذ البصیره بودند، ما نیز باید با تأسی به قمر بنی هاشم علیه السلام در پیروی از ولایت، دارای بصیرت باشیم.

این هم‌رزم سردار دل‌ها در ادامه سخنان خود به تبیین بخش‌هایی از زندگی پر فراز و نشیب شهید والامقام سردار حاج قاسم سلیمانی پرداخت و اذعان نمود: سیر تکاملی و صعودی این شخصیت ارزشمند در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سرعت گرفت و جوهره و قدرت تشخیص حق از باطلی که خداوند به واسطه تقوا و اخلاصش به او داده بود باعث شد تا به سربازی شجاع و فداکار برای ولایت و به الگوی اخلاص و عمل تبدیل شود.

سردار ابومهدی به نقل از شهید والامقام سردار سلیمانی گفت: در رویارویی نابرابر و ظالمانه‌ی ارتش تا بن دندان مسلح عراق با رزمندگان غیور ایران اسلامی، تنها عاملی که به مدد این دلیر مردان خداجو می‌آمد، ایمان به خدا و قدرت لایزال الهی بود؛ چرا که رزمندگان ما برای رضای خدا و ادای تکلیف پای درمیدان نبرد گذارده بودند و این مسأله الگوی همیشگی برای هر موحد خداپرست است.

وی سردار شهید سلیمانی را رزمنده‌‌‌‌ای تمام عیار معرفی نمود که نه تنها در دانش نظامی بی‌نظیر بود، بلکه در عرصه‌ی سیاسی، فرهنگی و … نیز به بهترین نحو ایفای نقش می‌نمود. فرمانده‌ای که توانمندی‌ها و اقدامات شایسته‌ی او در دوران دفاع مقدس، در مواجهه با مسائل شرق کشور، در عراق، سوریه و … زبان‌زد خاص و عام است؛ شخصیتی که با تبعیت از ولایت توانست دست مستضعفان عالم را پُر کند و این نتیجه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی بصیرت آن مرد الهی بود.

سردار ابومهدی حاج قاسم را یک مکتب و یک مدرسه‌ی درس‌آموز معرفی کرد و گفت: این شهید والامقام در تمام عمر با برکتش بدون وقفه در راه خدا جهاد نمود و هر زمان در هر جا که به وجودش نیاز بود بدون درنگ به آنجا شتافت؛ او دارای مدیریت اخلاص مدارانه‌ای بود که رهبر معظم انقلاب (مدظله) در این باره فرمودند: “اخلاص از تمام خصوصیات حاج قاسم نمود بیشتری دارد”؛ آری باید این گونه بود و از غیر خدا تشکر و قدردانی را طلب نکرد.

وی در پایان عوامل زمینه‌ساز اخلاص سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را ایمان به خدا، جهاد با نفس، ولایتمداری و بصیرت بیان نمود و از درگاه خداوند متعال برای حفظ و تعالی سنگر مقدس تولید و سلامتی کارگران شریف و سربازان این عرصه‌ی خطیر در شرکت آلومینیوم ایران، سلامتی و توفیق روز افزون طلب نمود.

در بخش پایانی مراسم نیز مداح گرانقدر اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام به ذکر نام و یاد شهدا و روضه‌خوانی حضرت سیدالشهدا علیه السلام پرداخت.

 

لباسکار صنعتی کسا