۱۲ دی ۱۴۰۱ | 19:41
کد خبر : 114421

اعتماد به داخلی‌ها نتیجه داد/

واحد پارازایلین پتروشیمی بوعلی‌سینا در آستانه بهره‌برداری است

اردلان صداقت‌زاده اظهار کرد: طراحی نو واحد پارازایلین پتروشیمی بوعلی‌سینا از سوی مشاور ایرانی انجام شده و هم‌اکنون همه تجهیزات نصب شده و در مرحله راه‌اندازی هستند؛ عایق‌کاری و تجهیزات ابزار دقیق کوره ۸۰۰۱ در مراحل پایانی است و اتصال کوره ۸۰۰۱ به برج ۸۰۰۱ تا پایان هفته به اتمام می‌رسد.

به گزارش برداشت روز، اردلان صداقت‌زاده درباره وضع اجرای پروژه واحد پارازایلین (PX) پتروشیمی بوعلی‌سینا که تابستان سال ۱۳۹۵ دچار حادثه آتش‌سوزی شده بود، اظهار کرد: طراحی نو واحد پارازایلین پتروشیمی بوعلی‌سینا از سوی مشاور ایرانی انجام شده و هم‌اکنون همه تجهیزات نصب شده و در مرحله راه‌اندازی هستند؛ عایق‌کاری و تجهیزات ابزار دقیق کوره ۸۰۰۱ در مراحل پایانی است و اتصال کوره ۸۰۰۱ به برج ۸۰۰۱ تا پایان هفته به اتمام می‌رسد.

نمی‌توان مراحل پیش‌راه‌اندازی و راه‌اندازی را از هم جدا دانست. پیش‌راه‌اندازی از اوایل آذرماه آغاز شده و امیدواریم با پایان عملیات کوره ۸۰۰۱ که آخرین تجهیز است، تا اوایل بهمن‌ماه عملیات راه‌اندازی کامل شود و واحد هرچه سریع‌تر به تولید محصول برسد.

با خروج این واحد از مدار تولید، محصول ریفرمیت این مجتمع صادر می‌شد که در صورت بهره‌برداری از این واحد، ریفرمیت به محصول باارزش پارازایلین تبدیل خواهد شد.

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌