۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | 14:26
کد خبر : 11440

آخرین اقدامات بانک صنعت و معدن در حمایت از تولید محصولات مرتبط با مهار شیوع ویروس کرونا

حسين عسكری عضو هيأت مديره بانك صنعت و معدن گفت: اين بانك در راستای مسؤليت اجتماعی خود، حمايت از توليدكنندگان محصولات بهداشتی، ضدعفوني كننده و تجهيزات پزشكي (الكل، ژل ضدعفوني كننده، انواع شوينده، دارويي، وسايل محافظتی و ...) را در زمان شيوع ويروس كرونا در سطح كشور در اولويت قرار داده است.

به گزارش برداشت روز، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، وی از تسریع در پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی دارای محصولات مرتبط با مهار شیوع ویروس کرونا از همان مراحل ابتدایی اطلاع از ورود این ویروس به کشور خبر داد و افزود: چندین فقره تسهیلات به ۲۲ شرکت فعال در تولید محصولات مرتبط با مهار شیوع ویروس کرونا در ۱۱ استان کشور به مبلغ ۴ هزار و ۶۰۷ میلیارد ریال پرداخت شده است.
حسین عسکری بیان داشت: بخشش جرایم مازاد بر نرخ سود قرارداد متعلقه طی سه ماه اسفند ۹۸ و فروردین و اردیبهشت ۹۹ و یا انتقال اقساط این سه ماه به انتهای دوره بازپرداخت نیز اقدام دیگر این بانک در حمایت از بخش تولید و صنعت کشور بوده است.
وی خاطرنشان کرد: بخشش جرایم صرفاً به تسهیلاتی تعلق میگیرد که بدهی آنها در تاریخ ۹۸/۱۱/۳۰ در طبقه جاری قرار داشته و مشتری بدهی سررسید شده خود را حداکثر تا پایان خرداد سال ۹۹ تسویه نماید و جرایم متعلقه پیش از ۹۸/۱۲/۱ و پس از ۹۹/۲/۳۱ مشمول بخشودگی نبوده و پرداخت آن در تعهد مشتری می باشد.
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن تصریح کرد: امهال تسهیلات قرض الحسنه به مدت ۲ ماه مساعدت دیگری بود که برای حل مشکلات تولیدکنندگان متضرر از شیوع این ویروس در نظر گرفته شد و در تسهیلات اعطایی از محل منابع صندوق توسعه ملی، حداکثر بخشودگی قابل اعمال معادل جرایم متعلقه مازاد بر نرخ ۱۸ درصد اعلام گردید.
این مدیر ارشد بانکی عنوان داشت: پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ۱۰ میلیون ریالی به اشخاص حقیقی معرفی شده از سوی سازمان هدفمندسازی یارانه ها و بانک مرکزی (جمعاً حدود ۲۰ میلیارد ریال) در زمان شیوع ویروس کرونا، خدمت دیگری از بانک صنعت و معدن بوده است.
وی در مورد سایر اقدامات این بانک که به منظور رفاه حال مشتریان و برای کمک به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا صورت گرفت، اظهار داشت: افزایش سقف برداشت وجه نقد و تراکنش های ریالی روزانه کارت به کارت، همراه بانک و اینترنت بانک، تمدید انقضای کارت های عابر بانک و ضد عفونی کردن مداوم شعب و ساختمان ها، توزیع ماسک، دستکش و الکل، شیفت بندی و رصد و کنترل وضعیت کارکنان بیمار و افراد مشکوک به ابتلا به بیماری و فاصله گذاری مناسب اقدامات دیگری بود که بر مبنای پروتکل های شبکه بانکی و وزارت بهداشت و درمان در بانک صنعت و معدن به انجام رسید.

لباسکار صنعتی کسا