۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | 14:22
کد خبر : 11437

فهرست مدیریت های شعب برتر بانک مسکن

فریبرز راحتی، رییس اداره کل برنامه ریزی و ارزیابی عملکرد بانک مسکن در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا اعلام کرد: براساس نتایج ارزیابی عملکرد مدیریت های شعب بانک مسکن در مقطع زمانی پایان سال مالی 98 ، از میان 33 مدیریت شعب و شعبه مستقل مرکزی تهران، تعداد 23 مدیریت در وضعیت سبز قرار گرفتند. منظور از وضعیت سبز آن است که براساس شاخص ها و معیارهای ارزیابی عملکرد فعالیت مدیریت های شعب بانک مسکن، نمره عملکرد 22 مدیریت شعب بیشتر از میانگین نمره حاصل از کل نمرات مدیریت های شعب بوده است.

به گزارش برداشت روز، وی توضیح داد: در نهایت یک رتبه بندی نهایی در خصوص میزان مطلوبیت عملکرد مدیریت های شعب در طول سال مالی ۹۸ انجام شد و براساس این رتبه بندی مدیریت های برتر شعب بانک مسکن در سراسر کشور مشخص شدند.

رییس اداره کل برنامه ریزی و ارزیابی عملکرد بانک مسکن خاطرنشان کرد: براساس ارزیابی های به عمل آمده به ترتیب مدیریت های شعب استان های مرکزی،کردستان و گلستان بالاترین نمره را در ارزیابی عملکرد مربوط به مقطع زمانی پایان سال مالی ۹۸، به دست آورند.

بعد از این مدیریت ها، مدیریت های شعب در استان های سمنان، بوشهر، زنجان، آذربایجان غربی ، سیستان و بلوچستان،گیلان و همدان در رتبه های بعدی قرار گرفته اند. در واقع مدیریت های شعب بانک مسکن در این استان ها ۱۰ استان با مدیریت برتر به لحاظ شاخص های ارزیابی عملکرد در سال مالی ۹۸ بوده اند.

وی معیار سنجش عملکرد فعالیت این شعب را ارزیابی عملکرد براساس ۴۵ شاخص اعلام کرد و گفت: بررسی ها نشان می دهد میزان تحقق اهداف بانک مسکن براساس این شاخص ها از کل شاخص های تعیین شده در پایان سال ۹۸،در ۲۰ شاخص بیش از ۷۵ درصد بوده است. همچنین در ۷ شاخص عملکرد بین ۵۰ تا ۷۵ درصدی رصد می شود.

از سوی دیگر میزان تحقق اهداف براساس شاخص های تعیین شده در ۶ شاخص بین صفر الی ۵ درصد و در ۱۰ شاخص نیز کمتر از صفر بوده است.

راحتی همچنین یکی دیگر از موارد ارزیابی عملکرد در سال ۹۸ را مربوط به رتبه بندی نهایی حوزه های استان ها و مناطق در پایان سال مالی ۹۸ اعلام کرد و در این باره توضیح داد: در این دوره نیز ۴۰ شاخص برای ارزیابی عملکرد و رتبه بندی حوزه های استان ها و مناطق به کار گرفته شد.

وی افزود: در این بخش از ارزیابی عملکرد نیز از میان ۱۶ حوزه استان ها و مناطق شامل ۲۰۱ شعبه، تعداد ۱۰ حوزه در منطقه سبز یا همان وضعیت مطلوب به لحاظ تحقق اهداف و سایر معیارهای مورد ارزیابی قرار گرفتند. این در حالی است که ۶ حوزه نیز در منطقه زرد به معنای حوزه های قابل بهبود قرار گرفتند.

راحتی خاطرنشان کرد: در این بخش از ارزیابی عملکرد نیز حوزه های جنوب فارس، جنوب آذربایجان غربی و شرق فارس به عنوان سه حوزه برتر شناسایی و معرفی شدند. همچنین حوزه های غرب اصفهان، جنوب خراسان رضوی، شمال فارس، شرق تهران، غرب مازندران، غرب کرمان و شمال خوزستان در رتبه های بعدی به لحاظ حوزه های برتر در سنجش عملکرد در پایان سال مالی ۹۸ قرار گرفتند.در واقع این حوزه ها به ترتیب ۱۰ حوزه برتر به لحاظ معیارها و شاخص های ارزیابی عملکرد در سال مالی ۹۸ بوده اند.

لباسکار صنعتی کسا