۳۰ خرداد ۱۳۹۹ | 19:55
کد خبر : 11362

نحوه استعلام غیر حضوری اعتبار دفترچه های درمانی تامین اجتماعی

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تامین اجتماعی در گفتگو با برنامه روی خط خبر شبکه خبر امروز به تشریح روش های غیرحضوری استعلام اعتبار دفاتر درمانی پرداخت.

به گزارش برداشت روز به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، علی اکبر ربیع زاده در این گفتگو گفت: سالانه بیش از ۹۷ میلیون بار مراجعه به شعب و کارگزاری ها داریم که ۵۵ درصد مربوط به خدمات دفترچه است که از میان ۳۹ میلیون بار فقط مربوط به تامین اعتبار  است. از این رو در مرحله اول حذف اعتبار را شروع کردیم که ضمن کاهش مراجعه حضوری به واحدهای اجرایی، رضایتمندی بیمه شدگان رانیز در پی دارد.

وی افزود: شش روش استعلام غیرحضوری اعتبار دفترچه را طراحی کردیم که سه روش آن اینترنتی و سه روش نیز غیر اینترنتی است و همه این روشها در حال حاضر در دسترس بیمه شدگان است.

ربیع زاده گفت: اعتبار دفترچه های درمانی که در اختیار بیمه شدگان این سازمان قرار دارد از طریق بارکدخوان تعبیه شده( با استفاده از دوربین موبایل) و یا ورود کدملی در وب اپلیکیشن به آدرس pwa.tamin.ir، از طریق بستر USSD با شماره گیری کد دستوری #۱*۱۴۲۰*۴* یا #۱۴۲۰*۴*، کد دستوری  #۱۶۶۶*بیمه سلامت و سامانه اینترنتی به آدرس medical.tamin.ir  قابل استعلام است.

رییس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تامین اجتماعی افزود: چنانچه بیمه شدگان عزیز سازمان تامین اجتماعی در خصوص حذف اعتبار دفاتر درمانی سوال دارند می توانند با تماس با مرکز ارتباطات این سازمان به شماره تلفن۱۴۲۰ پاسخ خود را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه زیرساخت های این طرح به صورتی آماده شده است که در هر ثانیه ۷۰۰ استعلام پاسخ داده می شود و هیچ ازدحامی در خطوط نیست، گفت: تا امروز ۸۲۵ هزار نفر از طریق وب و ۲میلیون و ۲۰۰ هزار  از طریق کدهای دستوری و در مجموع سه میلیون نفر به صورت غیرحضوری استعلام اعتبار دفاتر درمانی خود را دریافت کرده اند.

ربیع زاده اظهار امیدواری کرد: ظرف یکی دو ماه آینده استعلام غیرحضوری دفاتر درمانی در کل کشور عملیاتی ودر شش ماه دوم سال جاری حذف دفترچه اجرا شود.

لباسکار صنعتی کسا