۲۸ آذر ۱۴۰۱ | 15:31
کد خبر : 113056

حقوق شهروندی و مدیریت ناوگان حمل‌ونقل شهری

حقوق شهروندان تنها در رفت‌و‌آمد شهری تأثیرگذار نیست، بلکه در رفت‌وآمد برون‌شهری نیز بسیار مؤثر است. شهروندان باید از این حقوق به طور کامل آگاه باشند تا بتوانند از حقوق خودشان استفاده کنند و باعث بهبود مدیریت حمل‌ونقل شهری و برون‌شهری شوند و همچنین بتوانند بدانند حق انجام چه کارهایی را ندارند و در آن دارای حقی نیستند و آنها را رعایت کنند.

به گزارش برداشت روز، حقوق شهروندان تنها در رفت‌و‌آمد شهری تأثیرگذار نیست، بلکه در رفت‌وآمد برون‌شهری نیز بسیار مؤثر است. شهروندان باید از این حقوق به طور کامل آگاه باشند تا بتوانند از حقوق خودشان استفاده کنند و باعث بهبود مدیریت حمل‌ونقل شهری و برون‌شهری شوند و همچنین بتوانند بدانند حق انجام چه کارهایی را ندارند و در آن دارای حقی نیستند و آنها را رعایت کنند.

به همین دلایل و برای آگاهی شما از مدیریت حقوق شهروندی در مدیریت ناوگان حمل‌ونقل شهری و برون‌شهری صحبت می‌کنیم تا بتوانید به طور کامل با آنها آشنا شوید و از این حقوق استفاده کنید و بهره لازم را از آنها ببرید و در صورت نبود امکان استفاده از آنها، بتوانید این حقوق مهم و کاربردی را از مدیریت ناوگان شهری مطالبه کنید. در این قسمت درباره حقوق شهروندی درون شهر و نقش بی‌بدیل این حقوق در مدیریت ناوگان حمل‌ونقل شهری صحبت می‌کنیم تا بتوانید به طور کامل با آن آشنا شوید.

یکی از حقوق اساسی شهروندان وجود تعداد مناسب اتوبوس درون‌شهری و بی‌آر‌تی است. این مورد می‌تواند باعث شود تعداد افرادی که از این اتوبوس‌ها استفاده می‌کنند بیشتر شده و ترافیک به مقدار درخور توجهی کاهش یابد که در مدیریت بهتر ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری بسیار اثرگذار است و می‌تواند آن را بهبود دهد. موردی دیگری که شهروندان باید درباره حقوق شهروندی خودشان بدانند، این است که باید درون شهر دسترسی مناسبی به ایستگاه‌های مترو و اتوبوس وجود داشته باشد و فرد برای استفاده از این ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری نیازی به طی‌کردن مسافت بسیار زیادی نداشته باشد و بتواند در سریع‌ترین زمان ممکن به این ایستگاه‌ها برسد. به طور قطع شما نیز با نبود کولر در اتوبوس‌های درون‌شهری یا نبود بخاری در آنها روبه‌رو شده‌اید که در فصل گرما یا سرما بسیار آزاردهنده بوده است. یکی از نکاتی که باید در مورد مدیریت حقوق شهروندی در مدیریت ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری بدانید، این است که شهروند حق دارد هنگام استفاده از اتوبوس‌های درون‌شهری از امکانات سرمایشی یا گرمایشی مناسب همان فصل بهره ببرد و مانعی برای این خواسته فرد وجود نداشته باشد. اتوبوس‌های موجود در ناوگان حمل‌ونقل شهری باید با سرعتی مناسب حرکت کنند، این سرعت نباید آن‌قدر تند باشد که منجر به تصادف شود یا نباید آن‌قدر کُند باشد که باعث اتلاف وقت مسافران درون اتوبوس شود. پس حتما و در وقتی که از این امکانات استفاده می‌کنید، به این موارد دقت لازم را داشته باشید و در صورت نبود، آن را از راننده یا سیستم مدیریت ناوگان حمل‌ونقل شهری مطالبه کنید. هر فرد در شهر باید بتواند پیش‌بینی کند اتوبوس واحد منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کند، در چه زمانی به ایستگاه می‌رسد تا بتواند بر‌ اساس ‌آن رفت‌وآمد خودش در شهر را برنامه‌ریزی کند. این پیش‌بینی مستلزم مدیریت صحیح زمان حرکت اتوبوس‌ها از سوی راننده‌ها و مدیریت ناوگان شهری است که در بعضی زمان‌ها شاهد آن هستیم که این مدیریت به‌درستی صورت نمی‌گیرد که زیبنده شهر‌ها نیست. رانندگان اتوبوس نیز مانند رانندگان خودروی شخصی باید دقت کنند قوانین راهنمایی و رانندگی را به‌درستی رعایت کنند. اگر این رانندگان قوانین را به‌درستی رعایت نکنند، باعث ایجاد تصادف با رانندگان خودروی شخصی می‌شوند که می‌تواند باعث اختلال در سیستم مدیریت ناوگان حمل‌ونقل شهری ‌شود.

اتوبوس‌های درون‌شهری باید دارای تعداد صندلی مناسب باشند تا افراد بتوانند هنگام سوارشدن درون اتوبوس، روی این صندلی‌ها بنشینند و نیازی به ایستادن نداشته باشند.

همچنین رانندگان اتوبوس نباید بیش از تعداد صندلی موجود در اتوبوس مسافر سوار کنند تا اتوبوس بیش از حد پر نشود.

یکی دیگر از حقوق شهروندان در حمل‌ونقل شهری و به‌ویژه مترو، رعایت نکات بهداشتی و نظافتی درون آنهاست. این موضوع با حضور بیماری‌های نظیر کووید‌۱۹ اهمیت دوچندانی پیدا کرده است و به رعایت بیشتر آن بیش‌ازپیش احساس نیاز می‌شود. یکی از اصول بهداشتی استفاده از ماسک از سوی راننده است که الزامی است و می‌تواند از گسترش این ویروس منحوس جلوگیری کند و هرچه سریع‌تر چرخه آن را قطع کند. اتوبوس‌های درون‌شهری باید از بیمه خودروهای ناوگان ترابری و بیمه شخص ثالث بهره‌مند باشند تا در صورت بروز اتفاقی برای هر شخصی درون این اتوبوس‌ها، اشخاص مختلف بتوانند از آن استفاده کنند و ضررهای وارده را به طور کامل جبران کنند. همچنین راننده‌ها می‌توانند در صورت تصادف با خودروی شخصی از این بیمه برای جبران خسارت وارد به اشخاص دیگر استفاده کنند. همان‌طور که مشاهده کردید، این بیمه نقش بسیار ویژه‌ای در مدیریت بهتر ناوگان حمل‌ونقل شهری و اطمینان از جبران خسارت‌ها ایفا می‌کند و یکی از مواردی است که در مدیریت حقوق شهروندی در مدیریت ناوگان حمل‌ونقل شهری مهم است. در قسمت قبل درباره حقوق شهروندی در حمل‌ونقل شهری و نقش آن در مدیریت بهتر ناوگان حمل‌ونقل شهری صحبت کردیم و موارد مهم آن را برای شما برشمردیم؛ در این قسمت می‌خواهیم درباره حقوق شهروندی در حمل‌ونقل برون‌شهری و نقش آن در مدیریت این ناوگان صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید. قیمت بلیت اتوبوس‌های برون‌شهری باید نسبت به نوع اتوبوس و مسیر رفت‌وآمد آن مناسب باشد و دارای قیمت بسیار بالا یا زیادی نباشد. این مورد جزء یکی از اصلی‌ترین حقوق شهروندی هر شخصی در حمل‌ونقل برون‌شهری است که باید نسبت به آن آگاه باشد تا بتواند از آن استفاده کند. مسافر درون اتوبوس برون‌شهری باید راحت باشد و بتواند از امکانات رفاهی مناسب استفاده کند. این امکانات شامل صندلی مناسب، امکانات سرمایشی، گرمایشی کافی و بسیاری موارد دیگر می‌شود که بسیار مهم است و نقش اساسی را در مدیریت حقوق شهروندی در مدیریت ناوگان حمل‌ونقل برون‌شهری ایفا می‌کند که باید از آن آگاه باشید.

ناوگان برون‌شهری باید در زمان مناسب پر شود، در زمان مناسب حرکت کند و در زمان مناسب به مقصد برسد. مدیریت زمان رفت‌وآمد، در مدیریت ناوگان حمل‌ونقل شهری نقش اساسی را ایفا می‌کند و می‌تواند بسیار تعیین‌کننده باشد.

اتوبوس‌های استفاده‌شده در ناوگان حمل‌ونقل برون‌شهری باید نو باشند و از اتوبوس‌های کهنه و فاقد استانداردهای لازم نباید در ناوگان حمل‌ونقل برون‌شهری استفاده شود؛ زیرا می‌تواند هم باعث آسیب‌دیدن افراد و هم باعث ضررهای مالی برای ناوگان حمل‌ونقل برون‌شهری شود و در مدیریت ناوگان حمل‌ونقل برون‌شهری اختلال ایجاد کند که بسیار آزاردهنده است. مدیریت حقوق شهروندی در مدیریت ناوگان حمل‌ونقل شهری و برون‌شهری نقش بسیار ویژه‌ای ایفا می‌کند و می‌تواند باعث بهبود این مدیریت و افزایش بهره‌وری آن شود. به‌همین‌دلیل شهروندان و مدیریت ناوگان باید از این حقوق آگاه باشند و سعی کنند آنها را رعایت کنند.

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌