۲۸ خرداد ۱۳۹۹ | 02:09
کد خبر : 11259

انجام موفقیت آمیز مهندسی معکوس قطعات آسیاب کارخانه گندله سازی فولاد خراسان

کارکنان فولاد خراسان، موفق به مهندسی معکوس و تهیه نقشه قطعات آسیاب کارخانه «گندله سازی» این شرکت شدند.

به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط عمومی فولاد خراسان؛ رئیس تولید واحد گندله سازی فولاد خراسان با بیان این مطلب گفت: پس از راه اندازی کارخانه گندله سازی، بومی سازی تجهیزات آسیاب با کروکی برداری، طراحی و مهندسی معکوس و تهیه  نقشه های ساخت آغاز و به همت پرسنل نگهداری تعمیرات و دفتر فنی این واحد، با موفقیت به انجام رسید.

وی از پیگیری های معاون بهره برداری، کارکنان مدیریت خرید قطعات یدکی و مدیریت دفتر فنی و برنامه ریزی برای تسریع در تهیه ملزومات و پشتیبانی از این حرکت بومی سازی قدردانی کرد.

علیرضا توکلی درباره اهمیت بومی سازی صورت گرفته به دست کارکنان این واحد گفت: خوشبختانه با این اقدام، توقفات ناشی از نبود قطعات یدکی در واحد گندله سازی فولاد خراسان کاهش یافته و برای آماده به کاری تجهیزات آسیاب که به واسطه ساختار و عملکرد خود دائما در معرض سایش هستند، گام بزرگی برداشتیم.

رئیس دفتر فنی این واحد هم با بیان این که بالابردن عمر تجهیزات باعث می شود که خط تولید گندله با توقف کمتری رو به رو شود، افزود:  دراین راستا ضمن تهیه نقشه های ساخت نسبت به بهینه کردن قطعات هم از لحاظ طراحی، مونتاژ و دمونتاژ و هم از لحاظ بالابردن استحکام و استفاده از مواد اولیه مناسب فرآیند های آسیاب گندله سازی اقدام شد تا از توقفات ناشی از فرسایش قطعات جلوگیری گردد.

حسن فیروزی نسب گفت: فرآیند بومی سازی قطعات فوق اجرا و توسط شرکت های پیمانکار توانمند ایرانی، اجرای «ساختِ داخل» این تجهیزات اجرا شده و در چرخه ی تولید قرار گرفته است.

مهندس خسروجردی رئیس نت گندله سازی درباره دستورکار «ساخت داخل و بومی سازی» در فولاد خراسان گفت: واحد «نگهداری و تعمیرات»، تجهیزات و قطعات فاقد یدکی را شناسایی نموده تا در فرصت تعمیرات سالانه پیش رو با همکاری پیمانکاران داخلی نسبت به کروکی برداری و مهندسی معکوس و بومی سازی ازطریق ساخت داخل اقدام نماید تا آماده به کاری این قسمت از تجهیزات نیز تکمیل تر گردد.

گفتنی است واحد خردایش کارخانه گندله سازی که با وجود آسیاب های گلوله ای وظیفه بالابردن بلین کنسانتره وارداتی را دارد جزء نواحی مهم گندله سازی می باشد . این واحد ضمن انجام عملیات خردایش کنسانتره های با بلین بالا و آماده سازی حجم مخازن گرند اور کمک شایانی به تهیه مواد اولیه تولید گندله سبز می نماید که در بالابردن کیفیت و حجم تولید بسیار موثر می باشد .

کارخانه گندله سازی مجتمع فولاد خراسان با ظرفیت سالانه ۵/۲ میلیون تن در سال، اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ به بهره برداری رسید.

لباسکار صنعتی کسا