۱۶ آذر ۱۴۰۱ | 19:16
کد خبر : 112103

« بانک ایران زمین» صاحب نام در حمایت از توسعه کسب‌وکار

امروزه بانک‏ها درکشورما از جایگاه ویژه ‏ای برخوردار هستند به‌طوری‌که به‌عنوان بازوی مولد می‌توانند در پیشبرد اهداف اقتصادی کمک نمایند. یکی از این عرصه‌ها نقش‌آفرینی در حوزه کارآفرینی و به‌طورکلی حمایت از کسب‌وکارهای خرد و کلان است.

برداشت روز، پریناز ‌پوره،-در سالهای اخیر با توجه به مواجه کشور با مساله تحریم، بسیاری از شرکتها و واحدهای تولیدی کوچک یا بزرگ با مشکلات متعددی مواجه شدند به طوری که یا ورشکسته شده و تعطیل شدند یا با حداقل نیروی کار به صورت نیمه فعال هنوز فعالیت میکنند حتی بسیاری از واحدهای فناور نیز به دلیل عدم حمایت لازم نیمه کاره رها شدند و و همچنان با مشکلات تامین مالی دست و پنجه نرم می کنند؛ ازآنجایی‌که کسب و کارهای خرد و کلان از بارزترین نمادهای کارآفرینی در کشورها محسوب می‌شوند و با توجه به نقش سازنده این بخش در توسعه اقتصاد هر کشوری، نقش حمایت مالی بانک‌ها از واحدهای تولیدی به ویژه فناور به منظور عبور از این بزنگاه‌های سخت اقتصادی و برای رونق تولید داخل و به جریان افتادن نبض تولید، بر کسی پوشیده نیست به‌طوری‌که دکتر صالح‌آبادی رییس کل بانک مرکزی محیط بانکداری کشور را مستعد رشد و توسعه دانسته و تأکید کرد که بانک‌ها و نهادهای پولی باید بتوانند خدمات مناسبی را به مردم اعم از تسهیلات و سایر خدمات بانکی ارائه کنند.
اعطای تسهیلات مناسب از سوی بانک‌های عامل می‌توانند به توسعه اقتصاد و به حرکت درآمدن چرخه‌های تولید به‌ویژه در دوران تحریم تأثیرگذار باشد بنابراین حمایت بانک‌ها از بنگاه‌های کوچک و بزرگ برای تولید محصولات باکیفیت و ارتقای سطح تولید، آن‌ها را به سمت توسعه سوق میدهد.
بانک ایران‌زمین نیز به‌عنوان یکی از بانک‌های خصوصی کشور و پیشرو در حوزه اقتصادی در تلاش بوده است که در این برهه حساس از تولیدکنندگان حمایت لازم را به عمل آورد چراکه یکی از اهداف این بانک، توسعه فرهنگ کسب‌وکار و ارائه خدمات پولی کارآمد به دارندگان منابع مالی، کارآفرینان و متقاضیان است.
چندی پیش عبدالمجید پور سعید مدیرعامل بانک ایران، زمین توسعه کسب‌وکارهای خرد و تولیدات داخلی یکی از اولویت‌های اصلی در پیشرفت نظام اقتصاد کشور دانست و عنوان کرد که برنامه و استراتژی تعیین‌شده بانک ایران‌زمین بر همین راستا تدوین‌شده است.
به گفته وی، بانک ایران‌زمین با ایجاد بستری امن و مناسب در حوزه‌های مختلف در تلاش است تا جوانان این سرزمین بتوانند کسب‌وکار خود را گسترش داده و به مشتریان خود سرویس‌های خاص و مناسب ارائه کنند.
«بانک ایران‌زمین» در راستای حمایت از بخش تولید در سال ۱۴۰۰ به ۵ بخش اقتصادی کشور بیش از ۹۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد که از این مقدار بخش خدمات با ۴۵ هزار و ۸۷۳ میلیارد ریال تسهیلات بیشترین سهم را داشت. بخش صنعت نیز ۲۵.۸۸۳ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرد. بانک ایران‌زمین به دو بخش مسکن و بازرگانی درمجموع ۲۲.۸۵۱ میلیارد ریال تسهیلات داد و سهم بخش کشاورزی از تسهیلات ۹۸ هزارمیلیاردی این بانک بیش از ۳.۸۶۱ میلیارد ریال بود.
این بانک، به‌عنوان یکی از بانک‌های سرآمد و برتر در صنعت بانکداری، ورود به بازار و توسعه کسب‌وکار برای گسترش فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از طریق ایجاد پیوند مستمر و پایدار با ذینفعان (مشتریان، سهامداران، کارکنان) و تقویت بنیه مالی و رشد واحدهای تولیدی، تجاری و خدماتی با تکیه‌بر بانکداری اسلامی را در چشم‌انداز آینده خود تحقق‌پذیر می‌داند.

لباس کار صنعتی‌ | تجارتخانه آراد برندینگ